Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha ampiaisfobia rajoittaa jo elämää!

Vierailija
12.05.2016 |

Kesän tulo tarkoittaa minulle neljän seinän sisälle linnoittautumista, pelkään nimittäin ampiaisia, mehiläisiä ja kimalaisia kuollakseni! Jos olen ulkona, niin säikähdän jo nähdessäni jonkun ampiaista muistuttavan näköpiirissäni. Saati sitten kun näen oikean ampiaisen. Menen ihan paniikkiin ja sydän alkaa lyömään tuhatta ja sataa.

Tämä fobiani rajoittaa elämääni aivan liikaa! En voi ulkoilla kesällä juuri lainkaan. Oloni on rauhallisempi, jos olen ulkona jonkun muun kanssa, mutta yksin jos olen niin olen aivan hysteerinen. Hurjassa nuoruudessani sain kerran kimppuuni kokonaisen pesällisen ampiaisia ja traumat on jäänyt! Miten voin päästä eroon tästä fobiasta joka minua on vaivannut jo vuosia? Jos esimerkiksi asuntooni tulee ampiainen/mehiläinen/kimalainen, tuntuu siltä, että kuolema korjaa ihan just. Onko kellään muulla vastaavaa fobiaa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ampiaiset pyörivät nimenomaan sisällä. Ulkona niiltä välttyy hyvinkin.

Vierailija
2/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää amppariämmä. Tee valepesä ja kanna sitä mukanasi: esim. tennispallo muovipussiin ja jesaria päälle - ampparit ei koskaan tule sinne, missä on jo pesä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ampparin pistää sua muutaman kerran. Huomaat, että siinä ei ole mitään pelättävää.

Vierailija
4/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ampparin pistää sua muutaman kerran. Huomaat, että siinä ei ole mitään pelättävää.

On kuule pistänytkin useammankin kerran ja sen jälkeen olen pelännyt vain kahta kauheammin!

Ap

Vierailija
5/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuule pistänytkin useammankin kerran ja sen jälkeen olen pelännyt vain kahta kauheammin!

Ap

Ok. Olet ilmeisesti nainen?

Vierailija
6/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkään ampiaisia, tosin en niin paljon kuin sinä. Kimalaisia ja mehiläisiä en juuri pelkää, eivät ole samalla tavalla hyökkääviä. Tällä hetkellä ne ampparit ei onneksi ole kovin äkäisiä. Sitten loppukesästä kun menettävät pesänsä nistä tulee pikku pirulaisia. Jos amppari tulee sisälle, avaan ikkunat ja seuraan tilannetta. Ja jos tulee hyvä paikka niin tapan sen.

Vierailija
7/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo on ihan perusteltu pelko. Nykyajan ihminen on vain niin turtunut turvallisuuden tunteeseen, ettei osaa pelätä asioita. https://ainotes.wikispaces.com/file/view/whitefacedhornet.jpg/190280628…

Tuon katseesta oikein paistaa juonittelu pään menoksi.

Vierailija
8/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kuulokkeista/radiosta jatkuvaa herhiläisten pörinää, niin totut siihen hiljalleen. Pyydystä lasimaljaan ampiainen ja ruoki sitä ja anna sen surista vierelläsi sohvalla ja näkökentässäsi tietokoneella ollessasi. Jossain välissä sitten etsit jonkun puskan, joka on täynnä noita ja kävelet hiljalleen aina vain lähemmäksi. Katsele kuvia, joissa ihmisellä on "mehiläisparta".

Vierailija
9/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok. Olet ilmeisesti nainen?

Juu olen, mikäili sillä nyt mitään väliä tässä on :D

Ap

Vierailija
10/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pelkään ampiaisia, tosin en niin paljon kuin sinä. Kimalaisia ja mehiläisiä en juuri pelkää, eivät ole samalla tavalla hyökkääviä. Tällä hetkellä ne ampparit ei onneksi ole kovin äkäisiä. Sitten loppukesästä kun menettävät pesänsä nistä tulee pikku pirulaisia. Jos amppari tulee sisälle, avaan ikkunat ja seuraan tilannetta. Ja jos tulee hyvä paikka niin tapan sen.

Joo eihän nuo kimalaiset ja mehiläiset yhtä helposti pistä, mutta nekin on jollain tapaa todella ällöttäviä ja saattavat tulla ympärille pörräämään. Pelkkä pörinän kuuleminen saa minut paniikkiin ja saatan lähteä ihan keskellä kaupunkiakin juoksemaan ku hullu, jos kuulen pörinää. Ihmiset varmaan kattoo, että jostain mielisairaalasta oon karannu..

Ap

Vierailija
11/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita kuulokkeista/radiosta jatkuvaa herhiläisten pörinää, niin totut siihen hiljalleen. Pyydystä lasimaljaan ampiainen ja ruoki sitä ja anna sen surista vierelläsi sohvalla ja näkökentässäsi tietokoneella ollessasi. Jossain välissä sitten etsit jonkun puskan, joka on täynnä noita ja kävelet hiljalleen aina vain lähemmäksi. Katsele kuvia, joissa ihmisellä on "mehiläisparta".

Olen katsonut erilaisia dokumentteja ampiaisista ja kimalaisista yms, mutta ne saa minut pelkäämään vielä enemmän, en tiedä miksi. Pelkkä ajatuskin ampiaisesta alkaa puistattaan. :(

Ap

Vierailija
12/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on varaa niin varmasti on jotain terapiahoitoa tai hypnoosia tuohon. Kuulostaa kovin pahalta fobialta. Itsekin pelkään niitä mutta en ihan noin paljon, olen joskus jäänyt bussista pois aikaisin kun vieressä pörräsi amppari ja ihmettelin kuinka kukaan muu ei pelännyt:D eikö ne tajua että se pisto sattuu...

Vierailija
13/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaveri kans pelkää ampiaisia vaikka on raavas mies ilman mitään allergioita :D joskus kun amppari tulee niin huidotaan sitä että se tulee "oikein vihaiseksi" ;) ja sitten saadaan päivän huumoriannos kun tämä yksi sankari alkaa panikoimaan ja juoksemaan niinku päätön kana ympäriinsä :D

Vierailija
14/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee, olen kohtalontoverisi.

Mietin samaa, olisi mukava päästä tästä eroon, onko sulla muita fobioita? Mulla on vielä tätäkin kovempi korkeanpaikankammo.

Eräs kaverini pelkää kuulemma yhtä paljon, mutta silti jää paikoilleen istumaan ja huutaa minulle kun juoksen karkuun jos sellainen tule lähellekkään, että sitten ne kuulemma vasta pistävät. Ei tuolle reaktiolle mahda mitään, en halua olla niiden lähellä, kertaakaan ei ole vielä näin pistänyt.

Ainoastaan niin on pistänyt, että olen astunut vahingossa paljain jaloin päälle, tämäkin lapsena.

Vierailija
15/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon eri mieltä. Multa lähtee huonossa tapauksessa henki. Hyvä tuuri jos käy, niin selviän muutaman päivän kestävällä kuumeella, kivulla ja turvotuksella.

ei ap

Vierailija
16/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiainen on niin saakelin turha elikko. Eiväthän ne tee mitään muuta kuin pörise ympärillä ja pistä. Mielestäni koko kyseinen hyönteinen pitäisi hävittää maapallolta. Niin kuin hyttysetkin.

Vierailija
17/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapee, olen kohtalontoverisi.

Mietin samaa, olisi mukava päästä tästä eroon, onko sulla muita fobioita? Mulla on vielä tätäkin kovempi korkeanpaikankammo.

Eräs kaverini pelkää kuulemma yhtä paljon, mutta silti jää paikoilleen istumaan ja huutaa minulle kun juoksen karkuun jos sellainen tule lähellekkään, että sitten ne kuulemma vasta pistävät. Ei tuolle reaktiolle mahda mitään, en halua olla niiden lähellä, kertaakaan ei ole vielä näin pistänyt.

Ainoastaan niin on pistänyt, että olen astunut vahingossa paljain jaloin päälle, tämäkin lapsena.

Itsekin pelkään myös korkeita paikkoja, mutta korkeiden paikkojen välttely on onneksi helppoa. Voi kun olisi yhtä helppoa välttyä kohtaamasta ampiaisia ja muita vastaavia. Itsekään en mahda paniikkireaktiolle mitään ampiaisen tullessa lähelle. Olen yrittänyt pysyä paikoillani, mutta kun amppari alkaa siinä ympärillä pyörimään, niin ei sitä vain pysty olemaan paikallaan.

Ap

Vierailija
18/32 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ampiainen on niin saakelin turha elikko. Eiväthän ne tee mitään muuta kuin pörise ympärillä ja pistä. Mielestäni koko kyseinen hyönteinen pitäisi hävittää maapallolta. Niin kuin hyttysetkin.

Olen samaa mieltä! Ampiaiset eivät ole pölyttäjinäkään merkittäviä, sillä ampiainenhan on peto. Kimalaiset ja mehiläiset juovat kukkien mettä, ja samalla pölyttävät luontoa, joten niistä on sentään hyötyäkin. Mutta ampiaiset ovat pelkkä piikki persuksissa... :/

Ap

Vierailija
19/32 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sama ku aplla.. ulkona ei voi 5min kauempaa olla. Toissa kesänä viimeks ampiainen pistänyt ja kärsin vielä allergiasta.. sen takia niitä varmaan pelkäänki niin paljon. Sanotaan että ampiaiset ei pistä jos ei huido ja on rauhassa mutta mulle kävi niin että siitä huolimatta pisti.

Vierailija
20/32 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjuttuja taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi