Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko tämä ns. järkiliitto mielestänne kannattavaa?

Vierailija
12.05.2016 |

Olen kahden alakouluikäisen 36-v totaali-yh, viime vuosina jäänyt työttömäksi, jonka jälkeen masennusta, ylipainoakin kertynyt hiukan. En koe olevani deittimarkkinoilla enää oikein mitään, ja suuri haaveeni kolmannesta lapsesta romuttui pari vuotta sitten koetun eron myötä; mies ei ollut lasteni isä, mutta olimme vuosia yhdessä, rakastuneita ja suunnittelimme yhteistä tulevaisuutta, kunnes mies löysi yllättäen toisen.
Olen jo useamman vuoden tuntenut tämän nykyisen "miesystäväni", tai "ystävä-miehen", tapasimme harrastuksen parissa, hän on auttanut minua paljon sekä käytännön hommissa että taloudellisesti (siis antanut rahaa lainaksi pitkällä maksuajalla ja korotta), ollaan vietetty paljon aikaa yhdessä, viihtyy lasteni kanssa ja lapsetkin tykkäävät hänestä.
On mua 12v vanhempi ja lapseton, vakitöissä, kaikin puolin kunnollinen mies, muttei mitenkään ulkoisesti minua kiinnostava tai että kokisin mitään suurta intohimoa, kuitenkin arvostan häntä ja pidän kovasti, oleminen hänen kanssaan on aika mutkatonta ja on suuri tuki ja turva ollut mulle viime vuosina.
Tällä viikolla mies suoraan sanoi sen, mitä olen epäillytkin - hän haluaisi perheen kanssani. On haaveillut lapsesta, ja minäkin saisin vielä mahdollisuuden siihen kaipaamaani iltatähteen hänen kanssaan. Tietää, etten ole mitenkään rakastunut häneen, ja vitsailikin, että "onhan ne järjestetyt avioliitot ennenkin toimineet, vieläpä usein harvinaisen hyvin". Seksiä ollaan harrastettu muutamia kertoja.

Mitäpä siis sanoisit minulle? Täysin typerä ajatus, vai viimeinen mahdollisuuteni, tai edes kokeilun arvoinen ehdotus?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
2/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kilttimies vai miksi et tunne vetoa? Vaikuttaa tosi hyvältä mieheltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan! :)

Vierailija
4/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tunne vetoa mutta sänkyyn olette päätyneet kuitenkin muutaman kerran?

Vierailija
5/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä kilttimies vai miksi et tunne vetoa? Vaikuttaa tosi hyvältä mieheltä

Kilttimies..? Mies on kyllä kiltti, ja se ominaisuus hänessä on vain positiivista. Ulkoisesti ei miellytä silmääni erityisesti, eikä meillä ole mitään erityistä kipinää, vaikka seksi ihan ok onkin, ei siis missään nimessä ainakaan vastenmielistä. Sosiaalisesti mies on jotenkin kömpelö ja "kaavamainen", ei kai muuta "vikaa" . ap

Vierailija
6/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä alkaisi tuollaiseen. Mulle on tärkeämpää että mulla on kumppani jota rakastan kuin se että onko lapsia kaksi vai kolme. Lasten määrä on sitten loppupeleissä ihan sama, mutta sitä ukkoa pitää katella siinä vielä montakymmentä vuotta. Seksi on mulle todella tärkeä asia, siinä osoitetaan rakkautta fyysisellä tavalla, ja se sitoo yhteen pariskuntaa, lisää rakkauden tunnetta. Voihan se olla että jos teillä on todella, todella hyvää seksiä, eikä siitä ole huolta että se loppuisi miehen iän takia lähiaikoina, niin voihan se olla että rakastut vielä siihen mieheen.

Mihen kannalta on aika vittumainen tilanne jos kiintyy sun lapsiin, ja jopa tekee sun kanssa lapsen, ja sitten sun tiellesi osuukin elämäsi rakkaus, ja mies jää tyhjän päälle viikonloppuisäksi vanhoilla päivillään.

Vierailija
7/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten ehdin jo kirjoittaa, en missään nimessä vastenmielisyyttäkään tunne.Ja tarpeet ne on sinkuillakin. ap

Vierailija
8/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilttimies..? Mies on kyllä kiltti, ja se ominaisuus hänessä on vain positiivista. Ulkoisesti ei miellytä silmääni erityisesti, eikä meillä ole mitään erityistä kipinää, vaikka seksi ihan ok onkin, ei siis missään nimessä ainakaan vastenmielistä. Sosiaalisesti mies on jotenkin kömpelö ja "kaavamainen", ei kai muuta "vikaa" . ap

Vuosien varrella nuo ominaisuudet miehessä jotka nyt jo vähän häiritsee, tulee häiritsemään suuresti, ei kannata väen väkisin lähteä lasten kanssa tuohon, ja sitten tulee ero kuitenkin muutaman vuoden päästä kun sulla ei enää pää kestä.

Elämä on liian lyhyt elettäväksi ihmisen kanssa jota ei rakasta.

Vierailija
9/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä kannata sitoa itseään loppuelämäksi mieheen, johon ei tunne vetoa. Väärin molempia kohtaan, mies haluaa sinut ja sinä et häntä. Pidemmän päälle parempi varmasti olla yksin. Et tule rakastumaan mieheen ikinä, ei käskemällä ja toivomalla saa aikaan aitoja tunteita.

Vierailija
10/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei edes kilttimies lainaa toiselle tuhansia ilman mitään vastinetta.

Vierailija
11/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut jos kumpikaan ei "tähän hätään" saa parempaa? Saisivat ainakin (ehkä) sen molempien toivoman lapsen, vaikka ero myöhemmin tuliskin?

Vierailija
12/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei edes kilttimies lainaa toiselle tuhansia ilman mitään vastinetta.

kuka täällä on puhunut tuhansista?

Vierailija
13/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Parisuhteessa läheisyys on niin jatkuvaa ja yhdessäolo intiimiä, että sitä ei pidemmän päälle kestä, jolleivat fyysiset kemiat kohtaa. Kumppani alkaa yksinkertaisesti ällöttää, vaikka hänessä ei olisi mitään vikaa.

Jos tarve perustaa perhe olisi todella suuri, pitäisi ehkä tehdä normaalista liitosta poikkeavia järjestelyjä. Kenties omat huoneet ja jonkinlainen avoimuus mahdollisiin sivusuhteisiin. Rehellisyyteen ja käytännön järjestelyihin perustuva ystävyysliitto tms.

Vierailija
14/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi. Parisuhteessa läheisyys on niin jatkuvaa ja yhdessäolo intiimiä, että sitä ei pidemmän päälle kestä, jolleivat fyysiset kemiat kohtaa. Kumppani alkaa yksinkertaisesti ällöttää, vaikka hänessä ei olisi mitään vikaa.

Jos tarve perustaa perhe olisi todella suuri, pitäisi ehkä tehdä normaalista liitosta poikkeavia järjestelyjä. Kenties omat huoneet ja jonkinlainen avoimuus mahdollisiin sivusuhteisiin. Rehellisyyteen ja käytännön järjestelyihin perustuva ystävyysliitto tms.

Ei kaikki ihmiset ole yhtä seksuaalisia ja seksikeskeisiä. Hyvin voi toimia tuollainen suhde, toimii meilläkin, vaikka ollaankin rakastuneita ei olla niin seksin perään - pannaan lähinnä silloin jos on toive raskautua. Muuten suunnilleen kerran kahdessa kuukaudessa. Liitto voi hyvin, ja muunlaista läheisyyttä ja hellyyttä on paljon.

Vierailija
15/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki ihmiset ole yhtä seksuaalisia ja seksikeskeisiä. Hyvin voi toimia tuollainen suhde, toimii meilläkin, vaikka ollaankin rakastuneita ei olla niin seksin perään - pannaan lähinnä silloin jos on toive raskautua. Muuten suunnilleen kerran kahdessa kuukaudessa. Liitto voi hyvin, ja muunlaista läheisyyttä ja hellyyttä on paljon.

No mutta samasta asiastahan minä kirjoitin, en seksistä maininnut sanallakaan. Seksin määrä ja tiheys on sivuseikka. Te olette rakastuneita, ja teillä on paljon läheisyyttä ja hellyyttä, joten tilanne on aivan eri kuin aloittajalla.

Itse en kykene hellyyteen ja fyysiseen läheisyyteen suhteessa, jossa ei ole rakkautta ja kemiaa. Olen yrittänyt, ja tuloksena on ollut, että mukava ja fiksu ihminen alkaa suunnattomasti ällöttää ja ärsyttää.

Vierailija
16/16 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lähtisin tuohon kuvioon! Rakastaminen, mitä teillä oikeastaan onkin, on kuitenkin arvokkaampaa ja kestävämpää kuin rakastuminen. Saatatte löytää todella onnellisen ja luottavan kumppanuuden. Eli kyllä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi