Kohdunpoiston jälkeisestä jälkivuodosta kysymys
Kohtu poistettiin kuukausi sitten laparoskopialla. Jälkivuoto on ollut pääsääntöisesti hyvin niukkaa ja haikakan vaaleanpunaista mutta aina välillä jälkivuotoa/veristä vuotoa tulee isompi ryöpsähdys, kunnes taas vuoto rauhoittuu. Olen käynyt noiden vuotojen takia sairaalassa näytillä, mutta vuotojen alkuperää ei ole pystytty löytämään. Tikit ovat edelleen emättimenpohjassa kiinni, laparoskopiahaavat ovat parantuneet iholta, ultrassa näkyy vain että jostain vuotaa mutta ei sitä, että mistä.
Onko muilla ollut tällaista määrällisesti vaihtelevaa jälkivuotoa kyseisen leikkauksen jälkeen? Mulle sanottiin sairaalassa, ettei tällainen ajoittain lisääntyvä ja taas välillä rauhoittuva vuoto ole normaalia ja käskevät aina näytille, kun vuoto muuttuu runsaammaksi. Caprilonilla on vuotoa yritetty rauhoittaa ja vuoto tyrehtyykin kuurin ajaksi, alkaakseen taas uudelleen pari päivää kuurin loppumisesta.
Tällä hetkellä minä olen yhtenä kysymysmerkkinä asian suhteen, samoin kätilöt ja lääkärit.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä. Itselläni ei kyllä ollut mitään tuollaista.
Tätä mieltä ovat sairaalassakin, mutta eivät saa tolkkua, mistä kohtaa se runsaampi vuoto tulee. Käskevät aina vain uudelleen ultrattavaksi sinne ja Caprilon-reseptin kanssa kotiin. Alkaa palaa kohta käämit, kun ei vuoto lopu. Ap
En muista että minulla olisi ollut mitään vuotoja. Omituiselta kuulostaa.
Itselläni ei käytännössä ollut vuotoa lainkaan, muutama tippa taisi tulla leikkauksen jälkeisenä päivänä. Sinun tilanteesi ei kuulosta normaalilta, käy siis ohjeen mukaan lääkärin tutkittavana.
Kaikki labrat on ok, ei nousua tulehdusarvoissa, hb 134. Virtsassa tosin oli viimeksi verta yhdellä plussalla mutta siitä ei osattu huolestua, eikä mulla ole mitään kirvelyä tms. oireita virtsatessa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei käytännössä ollut vuotoa lainkaan, muutama tippa taisi tulla leikkauksen jälkeisenä päivänä. Sinun tilanteesi ei kuulosta normaalilta, käy siis ohjeen mukaan lääkärin tutkittavana.
Sain nyt ohjeeksi jatkaa noilla Capriloneilla seuraavat 3 päivää ja jos vuoto muuttuu lääkkeistä huolimatta runsaammaksi tai palaa kuurin jälkeen, pitää mennä taas näytille. Lämmön mittasin, eikä kuumetta ole joten on varmaan tulehdusarvotkin vielä ihan normaalit. Ap
Onko tikkien irtoaminen emättimenpohjasta aiheuttanut kenellekään veristä vuotoa? Mietin vain erotanko itse, johtuuko vuoto tässä vaiheessa ommelten sulamisesta vai onko tää edelleen tuota samaa vuotoa, jolloin tikit olivat ultratessa paikoillaan?
Ei mitään käsitystä, onko noi itsestään sulavat tikit edes alkaneet irtoamaan, mutta vuoto ei ole lakannut vieläkään, joskin on hieman niukempaa Caprilon-kuurin ansiosta. Tänään loppuu kuuri ja vähän hirvittää, jos vuoto tuosta vielä voimistuu. Nyt on mennyt melkein 5 viikkoa leikkauksesta ja verta vuodan yhä vain. Ap
Ei kuulosta hyvältä. Itselläni ei kyllä ollut mitään tuollaista.