Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelimen takuulla ei ole mitään virkaa!

Vierailija
12.05.2016 |

Ihan sama vaikka luvattaisi sata vuotta takuuta kun mikään ei mene takuun piikkiin!
Eka puhelin hajosi laturissa (laitteen oma laturi) näyttö meni paskaksi --> liikkeessä sanottiin että olet kolhinut puhelinta ja siihen on syntynyt jännite joka laukesi, ei takuuta

Toinen puhelin sekosi päivityksen jälkeen ja ei suostunut enää aukeamaan--> huollosta soitettiin että merkkejä kosteudesta, ei takuun piikkiin.

Kumpaakaan puhelinta en ole koskaan tiputtanut, molemmissa suojakuoret ja kalvot, tiedä sitten tuosta kosteudesta, ulkoilmasta vaurioitunut? Mä sen kanssa missään suihkussa tai kaatosateessa ole ollut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen joutunut tämän moraalittoman ja mielivaltaisen toiminnan kohteeksi. Kaikki pistetään kuluttajan syyksi, vaikka mitään normaalista käytöstä poikkeavaa ei ole tapahtunut. Miksei kuluttajasuojavaltuutettu tähän puutu?

Vierailija
2/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.... mä luulin että ei missään nimessä mene takuuseen kun 3v vanhassa puhelimessa päivitys laittoi koko luurin tilttiin. Huollossa sanoivat ojentaessaan toimivan puhelimen takaisin että 0€ ja hyvää päivän jatkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen joutunut tämän moraalittoman ja mielivaltaisen toiminnan kohteeksi. Kaikki pistetään kuluttajan syyksi, vaikka mitään normaalista käytöstä poikkeavaa ei ole tapahtunut. Miksei kuluttajasuojavaltuutettu tähän puutu?

No oletteko tehneet valitusta kuluttajansuojaan? Tuskin puuttuvat asiaan jos kukaan ei ilmoitusta tee.

Vierailija
4/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pyytää aina huollosta kuva kosteusvauriosta ja ottaa yhteys valmistajaan, mikäli tuote hajoilee itsekseen.

Vierailija
5/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan Samsungilla ei ole takuuta. Oma ei kuulunut heikossa kentässä (=kotona) juuri ollenkaan. Huolto oli testannut se hyvässä kentässä ja palautti maininnalla, ettei vikaa ollut saatu toistettua.

Kysyin sekä huoltoliikkeestä että maahantuojalta, että mitä mittauksia puhelimelle on ohjeistettu tekemään ja vastaus oli, ettei niille mitään mittauksia tehdä, päivitetään uusin ohjelmaversio ja tehdään koepuhelu ja jos jotain pihinää kuuluu, niin palautetaan asiakkaalle. 

Vierailija
6/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.... mä luulin että ei missään nimessä mene takuuseen kun 3v vanhassa puhelimessa päivitys laittoi koko luurin tilttiin. Huollossa sanoivat ojentaessaan toimivan puhelimen takaisin että 0€ ja hyvää päivän jatkoa.

Palauttivat tehdasasetukset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteus on mahdollista varsinkin talvella.

Vierailija
8/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh... Minkä merkkinen puhelin? Mulla on nimittäin takuuhuolto pelannut mallikkaasti. Edellinen (Samsung S3) piti korjata kun antenni paukahti. Meni pari päivää eikä huollolta tullut mitään mutinoita. Nykyinen (Samsung S5) alkoi käyttäytyä oudosti, sammutteli itseään ilman lupaa  ja vastaavaa. Siihen vaihdettiin melkein kaikki sisuskalut uuteen. Meni pari päivää, ei taaskaan mitään voivottelua huollon taholta.

Eli oman kokemukseni mukaan takuu voi pelittää ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Samsungilla ei ole takuuta. Oma ei kuulunut heikossa kentässä (=kotona) juuri ollenkaan. Huolto oli testannut se hyvässä kentässä ja palautti maininnalla, ettei vikaa ollut saatu toistettua.

Kysyin sekä huoltoliikkeestä että maahantuojalta, että mitä mittauksia puhelimelle on ohjeistettu tekemään ja vastaus oli, ettei niille mitään mittauksia tehdä, päivitetään uusin ohjelmaversio ja tehdään koepuhelu ja jos jotain pihinää kuuluu, niin palautetaan asiakkaalle. 

8 jatkaa. Asutko pääkaupunkiseudulla ja kuinka kauan tuosta tapahtumasta on? Tuo ei kuulosta tutulta. Mulla oli eka huolto pohjois-Helsingissä ja toinen Otaniemen-Tapiolan paikkeilla. Missä toi sun kökkö huolto tehtiin?

Vierailija
10/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.N. (jatkossa kuluttaja) on ostanut Oy Yritys Ab:stä (jatkossa elinkeinonharjoittaja) matkapuhelimen X (jatkossa tuote) päivämäärällä X.X.XXXX. Kyseinen kauppa on tapahtunut kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välillä on siksi kuluttajansuojalain alainen. Todisteena kaupan tapahtumisesta toimii kuitti, jonka elinkeinonharjoittaja on kuluttajalle luovuttanut. Jäljennös kuitista on tämän kirjelmän liitteenä.

Kuluttaja on havainnut tuotteessa vian X.X.XXXX, vain [aika] kaupan tekemisen jälkeen. Vika ilmenee siten, että [vikakuvaus]. Todisteena virheestä on tuote. Kuluttajasuojalain mukaan tuotteessa on virhe, jos se ei kestä tuotteelle tyypillistä aikaa. [Aika] on liian lyhyt matkapuhelimelle ja siksi tuotteessa on kuluttajansuojalain mukainen virhe.

Kuluttajansuojalain mukaan elinkeinonharjoittajan on korvattava tuotteessa oleva virhe kuluttajalle. Pyydän elinkeinonharjoittajaa korvaamaan tuotteessa olevan virheen kohtuullisessa ajassa.

Mikäli elinkeinonharjoittaja katsoo virheen johtuvan kuluttajan virheellisestä toiminnasta, pyydän elinkeinonharjoittajalta todisteen väitteensä tueksi. Mikäli elinkeinonharjoittaja ei pysty antamaan todistetta tällaisen väitteensä tueksi, katson elinkeinonharjoittajan yrittäneen erehdyttämällä saamaan itselle taloudellista hyötyä (rikoslaki: petoksen yritys).

Tarvittaessa asia käsitellään tuomioistuimessa, kuluttajan toimiessa kantajana ja elinkeinonharjoittajan vastaajana. Huomautan jo tässä vaiheessa tuomioistuimessa vastaajalle koituvista kustannuksista, jotka ovat tuotteessa olevaan virheeseen nähden suuret.

Toivonkin elinkeinonharjoittajan korvaamaan tuotteessa olevan virheen kuluttajalle kohtuullisessa ajassa ja näin kuluttaja voi jatkossakin asioida elinkeinonharjoittajalla tyytyväisenä asiakkaana.

Espoossa 12.5.2016

Laki Luke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Samsungilla ei ole takuuta. Oma ei kuulunut heikossa kentässä (=kotona) juuri ollenkaan. Huolto oli testannut se hyvässä kentässä ja palautti maininnalla, ettei vikaa ollut saatu toistettua.

Kysyin sekä huoltoliikkeestä että maahantuojalta, että mitä mittauksia puhelimelle on ohjeistettu tekemään ja vastaus oli, ettei niille mitään mittauksia tehdä, päivitetään uusin ohjelmaversio ja tehdään koepuhelu ja jos jotain pihinää kuuluu, niin palautetaan asiakkaalle. 

8 jatkaa. Asutko pääkaupunkiseudulla ja kuinka kauan tuosta tapahtumasta on? Tuo ei kuulosta tutulta. Mulla oli eka huolto pohjois-Helsingissä ja toinen Otaniemen-Tapiolan paikkeilla. Missä toi sun kökkö huolto tehtiin?

Ostin puhelimen viime kesänä verkkokauppa.comin myymälästä, jonne puhelimen palautin. Puhelin kävi 'huollossa' Teleman Oy:llä Oulussa. Verkkokauppa.com kieltäytyi purkamasta kauppaa sillä perusteella, ettei huolto ole löytänyt siitä mitään vikaa ja vetosi siihen, että huoltoliike on tehnyt maahantuojan määrämät mittaukset. Maahantuoja ei suostunut kertomaan puhelimen huoltoliikkeille antamistaan ohjeista mitään.

Tein valituksen kuluttajariitalautakunnalle, jonne on parin vuoden jono.

Vierailija
12/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa.... mä luulin että ei missään nimessä mene takuuseen kun 3v vanhassa puhelimessa päivitys laittoi koko luurin tilttiin. Huollossa sanoivat ojentaessaan toimivan puhelimen takaisin että 0€ ja hyvää päivän jatkoa.

Palauttivat tehdasasetukset?

Ei vaan saivat täysin hengettömään tilttiin jumittuneeseen puhelimeen näytön ja näppäimet toimimaan. Lisäksi tekivät sen tiltin aiheeuttaneen päivityksen loppuun.

Olisi kuulemma pitänyt alunperin ajaa kaikki välissä ilmestyneetkin päivitykset. Alkuperäisversio ja päivitys x ei vaan pelanneet yhteen kun välissä olis pitänyt asentaa myös a, b, c ,d....418

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Samsungilla ei ole takuuta. Oma ei kuulunut heikossa kentässä (=kotona) juuri ollenkaan. Huolto oli testannut se hyvässä kentässä ja palautti maininnalla, ettei vikaa ollut saatu toistettua.

Kysyin sekä huoltoliikkeestä että maahantuojalta, että mitä mittauksia puhelimelle on ohjeistettu tekemään ja vastaus oli, ettei niille mitään mittauksia tehdä, päivitetään uusin ohjelmaversio ja tehdään koepuhelu ja jos jotain pihinää kuuluu, niin palautetaan asiakkaalle. 

8 jatkaa. Asutko pääkaupunkiseudulla ja kuinka kauan tuosta tapahtumasta on? Tuo ei kuulosta tutulta. Mulla oli eka huolto pohjois-Helsingissä ja toinen Otaniemen-Tapiolan paikkeilla. Missä toi sun kökkö huolto tehtiin?

Ostin puhelimen viime kesänä verkkokauppa.comin myymälästä, jonne puhelimen palautin. Puhelin kävi 'huollossa' Teleman Oy:llä Oulussa. Verkkokauppa.com kieltäytyi purkamasta kauppaa sillä perusteella, ettei huolto ole löytänyt siitä mitään vikaa ja vetosi siihen, että huoltoliike on tehnyt maahantuojan määrämät mittaukset. Maahantuoja ei suostunut kertomaan puhelimen huoltoliikkeille antamistaan ohjeista mitään.

Tein valituksen kuluttajariitalautakunnalle, jonne on parin vuoden jono.

Ookei, nyt alkaa hahmottua... Verkkokauppa.com on sen luokan putiikki etten ole ostanut sieltä enää vuosiin mitään, eivätkä muuten myöskään kaverini tai sukulaiseni. Sen firman linja on kieltää kaikki vastuu kaikesta, ja takuuseen liittyvät asiat alkaa olla jo ihmisoikeusongelma.

Ikävä juttu. Älä enää ikinä osta siitä puljusta mitään. Ei se kyllä enää ole moneen vuoteen ollut erityisen huokeakaan eli ei siihen ole erityistä syytä muutenkaan.

Mullahan meni tosiaan huollot niin että vein vaan luurin huoltoliikkeeseen, kun ne molemmat oli työmatkani varrella ja kaikki sujui kuin strömsössä. Ikävä kuulla että sulla meni päin helevettiä.

Vierailija
14/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Oman huaweini gigantti laittoi takuukorjaukseen, vaikka itse puhelimen tiputin ja näyttö meni pimeäksi (ja tämän tottakai myös kerroin). Halusin, että kameran linssi myös samalla vaihdetaan, sillä se oli naarmuuntunut pilalle. Hinta-arvio oli 65€ minkä olin tietysti valmis maksamaan. Lopputulos: sain parin viikon päästä uuden puhelimen takuuna hintaan 0€. Olin enemmän kuin tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantti korjautti veloituksetta viallisen Canonini puoli vuotta takuun päättymisen jälkeen ja tuli hyvä. :) Tein tietysti asiaan kuuluvan reklamaatiokirjelmän mikä on edellytys korjauksen saamiselle (tämä usein unohtuu ihmisiltä).

Gigantille täydet pisteet.

Vierailija
16/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka Nokia Lumia meni takuuseen ku se yhtäkkiä sammu eikä enää latautunut. Lähetin takuuhuoltoon, vaihtoivat latausliittimen vai mikä onkaan se juttu johon kohti laturi laitetaan. No puhelin tuli takas eikä silti toiminut. Lähetin takas ja ne vastas sieltä että akku on rikki ja lähettivät sen jonnekii tehtaalle ulkomaille korjattavaksi. Kaikki meni takuun piikkiin, puhelin ei kerinny edes vuotta olla käytössä.

Vierailija
17/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ei kannata vain nyökkäillä kun ne sanoo että puhelinta on kolhittu tai se on kastunu. Jos todella näin ei ole tapahtunut on myyjäliikkeen SELVITETTÄVÄ asiakkaalle miksi he noin väittävät. Esim kosteudesta jää näkyvä jälki joten pyydät vaikka kuvat sähköpostiin tms mutta siis pelkkään sanaan ei tarvi uskoa. Mua meinas kalliin läppärin kans kusettaa että joutuivat muka Ruotsiin sen lähettää ja oli muka kastunu. 80e pitäny maksaa että kone ois palautunu. Pyysin koneesta tarkat kuvat sähköpoostiin Heti. No eihän siellä mitään jälkiä ollu. Maksoin 80 ja kone tuli levällään takas. Purin sen myyjän luona. Ei kosteutta tms. Ei yritetty korjata liikke antoi uuden koneen.

Vierailija
18/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma edellinen Samsung, laturipistoke meni oikosulkuun, korjasivat ihan bittuilematta ja vaihtoivat paljon muutakin sälää. Lg, sammuili itsekseen, päivittivät ohjelmiston, hehheh eipä toiminu siltikään, takaisin huoltoon ja piirikortti vaihtoon. Huawei, kävi useamman kerran eri syistä huollossa, lopulta oli vaihdettu lähes kaikki muu paitsi kuoret, ei juurikaan siltikään valittamista. Lumia, katkoi puheluita, vaihdettiin taas kourallinen osia, ei valittamista. :)

Vierailija
19/19 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ylimielinen paska palvelu on nykyäänkin. Asiakasta syyllistetään ja asiakas on väärässä. Mutta onneksi on vaihtoehtoja mennä muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi