Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilaskuljettajat sairaaloissa, mitä työ kokonaisuudessaan pitää sisällään?

Vierailija
11.05.2016 |

Sain kesätyöpaikan radiologian potilaskuljettajan paikkaan. Vähän jänskättää mitä se homma pitää sisällään muuta kuin potilaskuljetusta!

Voisiko potilaskuljettajat vähän kertoa normaalista työpäivästään? :) Kiitttooooos!!!!

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiennyt, että sairaaloissa on erikseen potilaskuljettajat. Itse potilaana oon luullut niitä vain hoitajiksi.

Eipä sitä tosin kyllä muutenkaan oikein tunnista sairaalan hoitohenkilökuntaa.

Lääkäreitä ja hoitajia en ole aina erottanut toisistaan. Olen luullut siivoojaa hoitajaksi. Sitten sitä on kysellyt tyhmiä väärältä henkilöltä.

Oiskin hyvä jos sairaalanväellä olisi ammattinimike kirjailtuna selässä niin kuin vartijoilla ja poliiseilla. Siis isoilla kirjaimilla lukisi, että SIIVOOJA tai LÄÄKÄRI. SIHTEERI.

_

Yhdestä kuljettajasta jäi vähän huono fiilis, kun hän ei päästänyt minua vessaan ennen nukutukseen menoa.

En tiedä menikö ihan oikein, mutta kummalta tuntui.

Kai nyt ihmiset haluaa käydä wc:ssä ennen leikkaukseen menoa.(?)

Olin siis virunut pari päi

No hei, joo vessattaminen kuuluu hoitajille, mutta ei leikkaussalihoitajille. Kyllä potilaan täytyy olla käynyt vessassa ennen leikkaukseen tuloa jo osastolla, ellei sitten rakon olisi syytä olla täysi sen takia, että virtsakatetri laitetaan leikkauksen ajaksi. Jos/kun potilas tulee leikkaussaliin, niin silloin aina kysytään milloin virtsannut viimeksi. Jos potilas sanoo, että pissattaa, niin sitten on lähdettävä etsimään sitä vessaa ennen kuin voidaan alkaa leikkausvalmistelut. Meillä ei ole potilasvessaa leikkaussalien läheisyydessä. Heräämössä on. 

Vierailija
82/87 |
24.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen potilaskuljettaja ilman mitään koulutusta hoitoalalta.Simppeliä siistiä hommaa, joskin tosi kiireistä toisinaan, mutta saan tavata upeita potilaita, kuunnella tarinoita ja myötäelää heidän juttujaan.Miksi niuhottaa turhasta, nykyään moni nillittää jonninjoutavia duunistaan, ja tekee sen minimin, joka työhön kuuluu. Paras palkinto on, kun kuljetettava kiittää kyydistä ja toivottaa hyvää päivän jatkoa! Ei olla niin suppeita!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaskuljettajat eivät kuljeta potilaita jotka ovat kriittisessä tilassa. Esim. leikkausalista sydänleikattua potilasta teholle vaan sen hoitaa sairaanhoitajat.

Vierailija
84/87 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin :)

Oma peruspalkka kyllä on ~2400€ ja nousee ensi kuussa ~2600€:oon.Lisiä tulee kuussa keskimäärin itselle 750€.Tämän päälle lähes varmasti (tullut viimeiset 2 vuotta joka kuukausi jos ei ole ollut yli viikon lomaa) tuleva suoritepalkka 240€ joiden päälle vielä satunnaiset ylityöt hälyrahalla ja oma ennuste tämän vuoden tuloista onkin ~45000€ eli 3750€/kk.

Ja tosiaan ei pysty kuka tahansa hoitamaan tätä kunnolla meilläkin käynyt monenlaista yrittäjää joista siihen ei ole ollut.Edes se pelkkä sängyn työntäminen ei onnistu kaikilta (lisätiedot vaikka hoitajilta :)..

Tässä taas lisää faktaa mutta eihän sitä ole pakko uskoa jos ei halua..

Vierailija
85/87 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläoleva siis vastauksena viestiin jossa sanottiin palkan olevan reilu 2000 ja pari sataa lisiä päälle ja mediaanista on turha haaveilla, mutta kuten viestissä johon se viesti viittasi niin kyllä se taitaa ylittyä.

Vierailija
86/87 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sairaalassa ei ole erikseen mitään radiologian kuskeja vaan kaikki kuljettavat kaikkia, vainajiakin. Että hyvä jos saat suht hyväkuntoisia kuskata, eikö teiltä vaadita mitään hoitoalan kouluja, että osaat siis vaikka ensiapua antaa jos jotain sattuu? Sairaaloissa on pitkät matkat kuitenkin...

Huonokuntoiset potilaat kuljettaa sairaanhoitaja tarvittaessa lääkärin kanssa. Ei hengityskoneessa olevaa tehopotilasta voi antaa potilaskuljettajan vietäväksi jos on tarve tehdä vaikka vartalon viipalekuvaus tai käydä lekkausosastolla toimenpiteessä.

Vierailija
87/87 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudesta työpaikasta. Kivaa kesää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan