Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "maalta tuleminen", maalla asuminen jne. Suomessa ihmisarvoa alentava asia?

Vierailija
11.05.2016 |

Täällä tulee vastaan ihan jatkuvasti nuo mielipiteet, että hah, oletko maalta tai joku on maalaistalon emännän näköinen tai haiset lannalta ym.

Onko siis maaseudulta kotoisin oleminen on yhtä kuin olla vähempiarvoinen? Tyhmä? Maalaistalon emännät ovat rumia ja naurettavia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei.

Maalaistalon nuoret emännät ovat yleensä kauniimpia kuin muovitetut pääkaupunkilais"kaunottaret".

Onko kukaan presidenteistämme ollut helsinkiläinen?

Vierailija
2/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan maalaisjuuria todella paljon. Esim. opiskelijoita pieniltä paikkakunnilta kaukana pk-seudusta. Heillä on usein ihan oma positiivinen vireystilansa vrt. pääkaupunkiseudun nuoriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei.

Maalaistalon nuoret emännät ovat yleensä kauniimpia kuin muovitetut pääkaupunkilais"kaunottaret".

Tarja Halonen.

-

Mä en kyllä näe mitään syytä halventaa ihmisiä senkään perusteella, että he asuvat kaupungissa.

Vierailija
4/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta mielipiteet että maaseutu pitäisi pitää asuttuna ja samat palvelut olla kaikille on järjettömyys mikä estää suomen talouden kasvamisen. 5 miljoonaa ihmistä näin isossa maassa tarkoittaa, että ihmisten täytyy kerääntyä yhteen tai luopua palveluista.

Tämä ei ole mielipide, vaan tosiasioihin perustuva fakta.

Vierailija
5/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset haukkuvat helsinkiläisiä ja helsinkiläiset haukkuvat maalaisia.

Vierailija
6/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sekä ärsyttää, järkyttää sekä myös hävettää suomalaisten omien juurien kieltäminen ja häpeileminen. Esim. Norjassa ei hävetä maalaisuutta, vaan ollaan ylpeitä retkeily-erämaa-luonto-keskeisyydestä. Suomessa ilmeisesti vasta seuraavina sukupolvina herätään arvostamaan sitä, jota matkailijat Suomessa arvostavat. Suomessa ei älytä arvostaa kuin Helsinkiä ja jotain fitness-"""kultuuria""" oman perinnekulttuurin sijaan!

Vierailija
7/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta mielipiteet että maaseutu pitäisi pitää asuttuna ja samat palvelut olla kaikille on järjettömyys mikä estää suomen talouden kasvamisen. 5 miljoonaa ihmistä näin isossa maassa tarkoittaa, että ihmisten täytyy kerääntyä yhteen tai luopua palveluista.

Mites sitten toi maanviljely?

Vierailija
8/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten se avaa suunsa. Kyllähän ne erottuvat aluksi, osa muuntautuu ja sopeutuu joukkoon suureen ja toiset taas ovat eivät muutu. Yleisesti kyllä.

Vierailija
9/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten se avaa suunsa. Kyllähän ne erottuvat aluksi, osa muuntautuu ja sopeutuu joukkoon suureen ja toiset taas ovat eivät muutu. Yleisesti kyllä.

Voisitko kirjoittaa vähän auki sitä, mitä tarkoitat?

Vierailija
10/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei.

Prisidenttimme ovat olleet seuraavilta paikkakunnilta, yksi kultakin:

Suomussalmi

Kurkijoki

Sääksmäki

Ylivieska

Huittinen

Askainen

Koski

Pielavesi

Turku

Viipuri

Helsinki

Salo

Vierailija
11/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sekä ärsyttää, järkyttää sekä myös hävettää suomalaisten omien juurien kieltäminen ja häpeileminen. Esim. Norjassa ei hävetä maalaisuutta, vaan ollaan ylpeitä retkeily-erämaa-luonto-keskeisyydestä. Suomessa ilmeisesti vasta seuraavina sukupolvina herätään arvostamaan sitä, jota matkailijat Suomessa arvostavat. Suomessa ei älytä arvostaa kuin Helsinkiä ja jotain fitness-"""kultuuria""" oman perinnekulttuurin sijaan!

Pystyisitkö yhtään enempää yleistämään miljoonia ihmisiä?

Vierailija
12/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka pienenä ajattelinkin että maalla on tylsää. Haja-asutusalueella ja aika rauhallisessa omakotitalolähiössä oon varttunut.:)

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
13/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en arvostele ihmisiä synnyinpaikkansa tai nykyisen asuinpaikkansa mukaan vaan tekojensa ja juttujensa perusteella. Tunnen paskoja ihmisiä maalta ja kaupungista ja huippuja ihmisiä maalta ja kaupungista. Idiootteja ja älykkäitä molemmista.

Yksinkertainen ihminen luottaa stereotypioihin ja yhdistää maalaiseen jonkun Satuhäistä saadun mielikuvan ja esim. helsinkiläiseen vaikka jonkun fitnesspäiväkirjatyypin, Raakel Liekin tai muun vihervasemmistolaisen (joka on varmaankin junantuoma) tai hipsterin.

Toki ehkä enemmän helsinkiläiset matkustelevat ja näkevät erilaisia ihmisiä jatkuvasti. Helsingissä kuulee eri kieliä ja kaikkia Suomen murteita jatkuvasti ja ulkomaille on helpompi lähteä. Kuitenkin mielestäni vaikkapa Sonkajärvellä voi asua jokin erittäin kosmopoliitti ihminen jne, joka rakastaa matkustella ja tutustua uusiin kulttuureihin, on suvaitsevainen jne.

Vierailija
14/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu iskä on kotoisin maalta ja mun iskän puolen isovanhemmat asuu vielä maalla.:)

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
15/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se tähän liittyy? Voihan maata viljellä kuten ennenkin vaikka ihmiset asuvat  keskuksissa ja eihän kaikkien tarvitse kaupungissa elää, kunhan hyväksyvät sen ettei samoja palveluja ole. Muissa maissa ihmiset ymmärtävät tämän, miksi ei suomessa?

Vierailija
16/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei.

Prisidenttimme ovat olleet seuraavilta paikkakunnilta, yksi kultakin:

Suomussalmi

Kurkijoki

Sääksmäki

Ylivieska

Huittinen

Askainen

Koski

Pielavesi

Turku

Viipuri

Helsinki

Salo

Kyösti Kallio on kyllä syntynyt Ylivieskassa, mutta elämänsä hän asui Nivalassa. Ja Nivalaan hänet on haudatukin.

Vierailija
17/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se tähän liittyy? Voihan maata viljellä kuten ennenkin vaikka ihmiset asuvat  keskuksissa ja eihän kaikkien tarvitse kaupungissa elää, kunhan hyväksyvät sen ettei samoja palveluja ole. Muissa maissa ihmiset ymmärtävät tämän, miksi ei suomessa?

No miten käytönnössä se maanviljely menee, jos ihmiset asuvat keskuksissa? Miksi luulet, että ihmiset haluavat uhrautua asumaan ilman palveluja rangaistuksesi siitä, että he tuottavat muiden ruuan? Kerro, missä "muissa maissa" maanviljelijät asuvat jossain kaukana eristyksissä ilman palveluita?

Vierailija
18/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta - tai kolmantena vaihtoehtona heidän pitää olla valmiit maksamaan niistä palveluista, joita haluavat käyttää. 

Vierailija
19/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap höpäjät ? Maalaisliitto on maan isoin puolue

Vierailija
20/23 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole ymmärtänyt tätä jakoa:kaupunkilaiset /maalaiset. Aika monet suomalaiset on kuitenkin molempia. Ollaan asuttu sekä maalla,että kaupungissa. Itse olen välillä asunut molemmissa ja tällä hetkellä maalla, mutta tiedän,ettei ne kaupunkilaiset ole ihmistä kummenpia.  Helsinkiläisistä suurin osa on maalta sinne muuttaneita. Eikä maalla asuminen todellakaan tarkoita sitä,että kaikki on maatilalla töissä. Itse asiassa hyvin harva on. Maatilat ovat nykyään suuria ja niitä on suth harvassa. Suurin osa tekee työtä palveluammateissa tai hoitoalalla. Ihanteellisinta olisi se, jos voisi asua maalla, mutta käydä töissä jossain suuremmassa kaupungissa. Saisi käyttöön molempien hyvät puolet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi