Mies ei maksa mitään lapselle
Onko teillä vastaavaa? Miehen mielestä mitään ei oikein välttämättä tarvita, niin ei tarvitse osallistua kustannuksiin, lapsi alle 6 kk, olen ostanut: kaikki vaatteet, jokaisen. Kahdet vaunut, turvakaukalon, hoitotasot, lakanat, patjan, tyynyt, pyyhkeet, lelut. Mies ei ole ostanut edes t-paitaa lapselle. Myös 40 hengen ristiäiset maksoin yksin, koska mies oli lähdössä samassa kuussa poikien kanssa viikonlopuksi ruotsiin ja tarvitsi rahat nuuskaan. Muuten ihana ja kiltti. Mut jumalauta et oon kypsä!!! Mitä helvettiä teen? En haluaisi tän vuoksi ruveta puhumaan erosta, kun kaikki muu hyvin :(.
Kommentit (9)
Soitappa miehen vanhemmille ja pyydä heitä kertomaan miehellesi maksoiko hänen vauva-aikansa mitään heille.
Voi olla mielenkiintoinen keskustelu.
Ei miehelläs o rahaa kun se maksaa mulle palveluistani
Teillä on ilmeisesti käytössä "omat rahat"? Tehkää yhteinen tili, johon kumpikin siirtää tietyn summan kuukaudessa lapsen tarpeita varten. Sä voit sitten vastata niistä hankinnoista sen tilin avulla, jos miestä ei noi kiinnosta.
Meillä on miehen kanssa alusta asti ollut yhteiset rahat. Kyllä mä olen silti se, joka noi lasten jutut hommaa, tai ylipäätään tietää, mitä milloinkin puuttuu ja pitää hommata. Isoista summista ei ole kyse, koska lähes kaiken olen käytettynä ostanut. Ja mulla on lupa käydä miehenkin tilillä, siirtelen sitten rahoja sieltä omalleni, että molemmilla on sopivasti rahaa tilillä tehdä tarvittavia ostoksia. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Ei noi miehet jotenkin vaan ihan tajua näitä vauvajuttuja. ;) no jotkut toki, sori yleistys! Omani on muuten todella hyvä isä. Ja täytyy myöntää, että jossain jutuissa oli jopa oikeassa. Esim semmoinen rimpula kokoontaitettava hoitopöytä oli täysin turha ostos.. vaipat vaihdettiin kaikkialla muualla, kuin siinä. :D
En tajua, meillä on aina ollut omat tilit mutta vastuu lapsista yhteinen. Kakaran kanssako olet yhdessä? Lyö kuitit tiskiin ja sano että kaivaa kuvettaan tai elarit lähtee hakuun. Älä ole nössö.
Ootapas kun olet syksyllä kotihoidontuella ja maksat sillä rahalla sekä omat että lapsen menot. Miksi raha-asioista puhuminen ja sopiminen on niin vaikeaa?
Oma isäni oli samanlainen, koskaan ole minuun tai veljeeni käyttänyt rahaa. Tietysti on maksanut meillekin epäsuorasti jotakin, kuten kodin sähkölaskut tms, mutta muuten on äiti hoitanut rahoillaan aina kaiken. Ja vanhemmiten isä ihmettelee, miksi minä ja veljeni emme ole hänen kanssaan oikeastaan missään väleissä tai tekemisissä. Häntä ei kiinnostanut meidän menomme ja asiamme aiemmin, meitä ei kiinnosta hänen omansa nyt.
Oisko nuokin asiat pitänyt jutella selväksi ennen lapsen hankintaa? Vaadi miestä osallistumaan tai eroa. Ei kyllä omasta lapsestaan hirveästi välitä, jos ei ole valmis euroakaan uhraamaan.
Olisit antanut lapsen maata alasti lattialla ja katsonut että kuinka kauan se saa siinä olla, ennenkö mies menee ostamaan sille vaatetta tai ruokkii sen.