Keskenmeno, vuodon kesto?
Sain keskenmenon rv 8+6 ja vuosin melko runsaansti. Kuume nousi 38,7 ja pysytteli noissa lukemissa muutaman päivän.
Keskenmenosta on nyt 17 päivää ja koko tämän ajan olen vuotanut. Alkuun vuosin n. 5 päivää ihan kirkasta verta, jonka jälkeen tuli paksua sakeeta veristä limaa muutaman päivän kera erittäin kovien kipujen ja polttojen. Lääkäriin soittelin ja tuumasivat vain seurailtavaksi. Noin 8-9 päivää keskenmenon jälkeen vuoto palautui kirkkaaksi vereksi, mutta kipuja, polttoja tai kuumetta ei ole ollut enää. Kirkasta veristä ja hyvin runsasta vuotoa nyt jatkunut reilun viikon.
Kauanko vuoto kestää?
Onko runsas vuoto normaalia?
Kommentit (4)
Mulla kesti 3 viikkoa (rv 14), välillä loppui ja alkoi taas uudestaan. Eikö tuo kuume vaatinut lääkärissä käyntiä?
Lääkäriin kuumeesta soitin ja silloin sanoivat, että jos ei parissa päivässä helpota niin täytyy käydä päivystävällä. Asun pienellä paikkakunnalla jossa lääkäriä saa odotella reilun kuukauden. Päivystävälle en itse kyennyt omin avuin lähtemään (päivystävä on noin 70km päässä naapuripaikkakunnalla), eikä sitten sattunut avustavaa ihmistä heti siihen hätään löytymään. Mieheni päästessä kotiin työreissultaan, oli jo kuume mennyt menojaan.
Hei,
keskenmenon jälkeen vuoto voi olla runsasta ja aluksi hyytymäistäkin. Keho tyhjentää näin kohdun kokonaan raskausmateriaalista. Vuotoon voi liittyä koviakin kipuja ja kramppimaisia kipukohtauksia, kun kohtu supistelee voimakkaasti. Jos kivut eivät pysy hallinnassa tavallisella särkylääkkeellä, on syytä olla yhteydessä lääkäriin.
Vuoto voi kestää viikkoja. Ei ole tavatonta, että vuoto kestää kuukaudenkin.
Mä luulen, että toi on hyvin yksilöllistä. Mulla vuoto kesti todella kauan (yhteensä hiukan yli kuukauden) ja muuttui välillä punaisemmaksi. Olin ihan varma, että kohtuun on jäänyt jotain. Soittelin päivystykseen muutaman kerran ja käskivät odotella. Lopulta menin lääkäriin, ja kohtu oli täysin kunnossa. Vuoto vain sattui mulla kestämään kauan. Kaikki voi siis olla ihan kunnossa, mutta voithan varmuuden vuoksi käydä tarkistuttamassa.