Työnantaja, palkkaisitko henkilön joka on ollut työkokeilussa?
Onko työkokeilu positiivinen asia, vai mietitkö mikä ko. ihmisessä on vikana kun on töissä ilman palkkaa... Mietin onko työkokeiluun mitään järkeä mennä, jos sen joutuu salaamaan työtä hakiessa. En ole mikään pitkäaikaistyötön, vaan erehdyin sanomaan työkkärissä heti kättelyssä, että harkitsen alan vaihtoa.
Kommentit (8)
Ehdottomasti positiivista, että on tutustunut uuteen alaan työkokeilussa ennen kuin hakee opiskelemaan sitä. Samalla saa jo verkostoja alalle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se epäilyksiä herättäisi esim. kuntouttavasta työstä ja syistä, miksi siihen on päädytty. Itselle tulisi mieleen joku mielenterveysdiagnoosi. Ei siis olisi plussaa, valitettavasti.
Tämä mulla itsellänikin tuli ensimmäisenä mieleen. :( Ja sitten vielä mietin, haluaako työnantaja sitä kokeilijaa nurkkiinsa roikkumaan, vaikka ilmainen onkin? Jos ajatellaan, että haluaisin vaikka sähköinööriksi, niin mitä töitä pystyisin siellä työkokeilupaikassa tekemään...?
ap
minulla sama ongelma! ja juuri kuntoutttavasta työtoiminnasta kyse
olen ajatellut että en menisi koska en usko että kukaan palkkaisi työkokeilijaa. kyseessä ei alan vaihto vaan ihan oman alan työpaikka
Ja sekö on pakko kertoa. Vai juuriko siihen samaan paikkaan aiotte työllistyä?
Meidän työpaikalla oli työkokeilussa nuori nainen, joka oli ollut pitkään kotiäitinä. Meille ei voinut työllistyä, koska ei ollut paikkoja auki, mutta sai työkokemusta kuitenkin.
Menin 2v sitten työkokeiluun ja nyt vakituisena ;) hyvä tuuri kerrankin..
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se epäilyksiä herättäisi esim. kuntouttavasta työstä ja syistä, miksi siihen on päädytty. Itselle tulisi mieleen joku mielenterveysdiagnoosi. Ei siis olisi plussaa, valitettavasti.
:DDD anteeksi mitä? Kuulostaa siltä että itselläsi olisi jonkinlaisia ongelmia :p