Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekee työkseen sun vanhemmat, joista ei ollut mitään hyötyä omassa työllistymisessäsi?

Vierailija
11.05.2016 |

Mulla asiantuntijatehtävät isoissa organisaatioissa, ei alaisia. Molemmilla akateeminen loppututkinto. Introvertteja persoonia, jotka eivät ole panostaneet verkostoitumiseen ja suhteiden ylläpitämiseen siviilissäkään.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin ap:lla.

Vierailija
2/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa... Äiti auttoi minut ensimmäiseen kesätyöhön lapsenvahdiksi opettajansa perheeseen, olin 13. Toisen kerran vielä 15-vuotiaana samaan tehtaaseen, kuin missä itse oli työssä. Kaikki muut duunit olen hankkinut ihan eri aloilta.

Sekä isä että äiti sähköpuolen ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielenopettaja/toimittaja (äiti) isä käsityöläinen.

Ainoa hyöty tästä on että puhun kolmea kieltä ja työkalut pysyy kyllä näpeissäni.

Vierailija
4/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äiti oli tekstiilialalla ja koko tehdasta alettiin ajamaan alas niihin aikoihin, kun tulin kesätyöikään. Tosin ihan hyväkin, etten sinne päässyt suhteilla ja päätynyt alalle, eihän siellä mitään töitä enää edes olisi.

Isä puolestaan oli teinivuosinani aluksi työtön ja myöhemmin koulutusalalla. Ei sillä alalla kesäisin mitään kesätöitä ollut.

Vierailija
5/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja ja korjaaja. Sain tosin ensimmäisen työni siivoojana samaan paikkaan. Kyllä siitäkin kokemuksesta oli hyötyä. Nyt olen asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
6/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla äiti oli tekstiilialalla ja koko tehdasta alettiin ajamaan alas niihin aikoihin, kun tulin kesätyöikään. Tosin ihan hyväkin, etten sinne päässyt suhteilla ja päätynyt alalle, eihän siellä mitään töitä enää edes olisi.

Isä puolestaan oli teinivuosinani aluksi työtön ja myöhemmin koulutusalalla. Ei sillä alalla kesäisin mitään kesätöitä ollut.

Sen verran täytyy korjata, että ekan pienen kesätyöni sain kylläkin äitini harrastuksen kautta.

Vierailija
7/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi ja hammaslääkäri. Ei mitään hyötyä.

Vierailija
8/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi vanhempien pitäisi työllistää lapsia?

Ihan itse hain ne kesätyöpaikat ja myöhemmin opiskelujen ohessa iltatyöt ja lopulta vakituisen työpaikan.

(vanhempani: DI ja merkonomi, töissä toimistoissa toinen johto- ja toinen asiantuntijatehtävissä)

Vierailija
9/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajapariskunta. 

Vierailija
10/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat töissä duunarialoilla, jotka ei yhtään sivua omaani, ja joihin ei edes teininä olisi voinut mennä ns. hanttihommiin. Nykyään toinen jo eläkkeellä. Jokaisen työpaikan olen itse hommannut.

Vierailija
11/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-lehtori ja sovellusuunnittelija.

Vierailija
12/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 22-vuotias ja nyt jo parempipalkkaisessa, oman alan työssä, kuin äitini. Äitini tehdastyöläinen. Tuntuisi hassulta olla työllistetty pelkästään vanhempien suhteilla..

Vierailija
13/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä, mille alalle lapsena suuntaudut. Harvoin kontaktit täsmää, ellei ala ole lähes sama.

Lisäksi vaikka olisi tällä hetkellä kuinka kontakteja julkisella puolella, niin eipä auta. Kesäksi palkataan vain korkeakouluharjoittelijoita (ei varsinaisia kiire- tai kesäapulaisia). Ja kaikki uudet rekryt käytännössä avoimen haun kautta.

Kokemukseni mukaan yksityisyrittäjien lapset pääsevät tällä hetkellä parhaiten "työn imuun".

Vierailija
14/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitini on sote-alan opettaja ja isani oli upseeri. Noilla ammateilla ei hirveasti suhteita luotu teinien kesatoille, enka kotoa saanut edes yhtaan henkista tukea akateemiselle uralle. Mina olen nyt (oman alan) toissakayva arkkitehtiylioppilas, eli nollasuhteillakin on toivoa.

Vierailija
15/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja yrittäjä. Äidin yritys niin spesiaaliosaamista vaativa, ettei itsellä olisi ollut mitään osaamista siellä tehtäviin töihin.

Vierailija
16/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen työskentelee raksalla ja toinen on lääkäri. Itse opiskelen it-alaa.

Vierailija
17/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä autokorjaamolla, eikä edes samassa kaupungissa kuin minä. Äiti postivirkailijana.

Ei ollut mahdollisuutta muuttaa isäni perheen luo kesätöitä varten, enkä olisi tietenkään edes korjaamolle päässyt ilman mitään koulutusta.

Valtion laitokseen ei myöskään otettu lapsia/nuoria töihin.

Samaan aikaan asuinkunnassani ajettiin alas eräs suuri tehdas, josta jäi työttömäksi tuhansia ammattitaitoisia ihmisiä joka alalle. Enpä paljon kesätöitä tehnyt tai voinut pitää välivuotta opiskeluista.

Vierailija
18/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omiin vanhempiin osui edellinen 90-luvun lama, molemmilla meneillään ala #3.

Duunareita.

Vierailija
19/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan virkamiehiä molemmat, laitosmies toinen ja konttorirotta toinen. No saatoin mä nuorena yläasteikäisenä niitä "tienaa tonni" -töitä kunnalta saada vanhempien takia. Siis että 2 viikkoa homehduttiin jossain puutarhalla tai päiväkodissa tai jotain.

Mutta opiskeluvalintaan ja omaan työllistymiseen heillä ei sen jälkeen ole ollut vaikutusta. Musta tuli sosiaalialan ohjaaja, myös kirkollinen tutkinto on, vaan en ole kirkolla tehnyt palkkatyötä, nuorena isoshommissa ja lastenhoitajana toimin kyllä. Ja koulussa seurakuntaharjoittelun. Mutta työllistyin ihan muualle.

Vierailija
20/39 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun aikanaan hain kesätöitä niin toinen oli työtön juoppo, toinen kuollut. Asuin opiskelupaikkakunnalla enkä kotona. Se oli niitä aikoja kun kesätöitä vielä sai soittamalla isompaankin firmaan ja käymällä pikku haastattelussa joten eipä tuo haitannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän