Apua, taidan olla nykyään kokoa 38... jestas mikä plösö :(
Olenhan minä huomannut lihoneeni, mutta vaatteet joita olen käyttänyt ovat olleet ilmeisesti tarpeeksi venyvää sorttia. Nyt kuitenkin kokeilin joitain vanhoja vaatteitani: koon 34 vaatteet eivät mene päälle ollenkaan ja 36 näyttää aika pinkeältä myös. 38 vaatteita en omista, mutta sehän alkaa olla jo sellainen isojen naisten koko. Tukevien vähintäänkin.
Enpä päässyt sitten kesäkuntoon tänäkään vuonna tosiaan... Ihan kauhistuttaa kun pitää uusia vaatekaapin sisältöä niin että ostan isompia ja anteeksiantavia vaatteita. Kuvottaa kun kaikki vaatteet kinnaa päällä...
Kommentit (64)
Olen 148cm ja 60kg ja kokoa 38 ja oikeasti vähän pulskan näköinen.. Uskokaa tai älkää. Tuossa ylempänä joku minua 25cm pidempi ja 7kg hoikempi on ihan varmasti samassa vaatekoossa tosi hyvä!
Kyllä se 38 on aika iso koko. Mä käytän kans sitä alaosissa, koska reidet on tosi leveät ja persettäkin löytyy. Yläosa onkin sitten koko 34, että varmasti vartalon päärynämalli näkyy :D mulla ei näköjäään kerry yhtään ylimääräistä kiloa lantion yläpuoliseen osastoon, vaikka painoa tulisi 10kg lisää. Pakko siis vaan laihduttaa takaisin sinne 52 kiloon, jossa näytän sopusuhtaiselta.
7 kuukaudessa koosta 46 kokoon 40 enkä kyllästy ihailemaan itseäni peilistä. Käsiä pestessäkin on pakko vähän kääntyä ja ihailla miltä peppu näyttää farkuissa.
Kaikki on suhteellista.
Laittakaa naiset kuvia itsestänne, ei noista vaatteiden mitoista mitään ymmärrä ja ap ei ole laittanut omia mittojaan, vain vaate kokoja, kuppikoko myös.
Työvaatteita kun hain oli housut 52 , haalarit 54 ja paidat L aika pieneltä 38 vielä vaikuttaa.?
No kiitos mä varmaan kokoa 40 oon sitte törkeen läski sun mielestä :-D mulle menee 38 , S tai M kokoa paidat riippuu materiaalista ja muodosta. Mulla on perse kokoa 40. Enkä oo lihava,päin vastoin.
Ap:n pituus oli? Se pituus todellakin vaikuttaa siihen kuinka läskiltä koko 38 näyttää. Täällä 155cm ja koossa 38 olin todella lihava, vyötäröä ei nimeksikään, vartalo oli mallia: tynnyri. Laihdutin kokoon 32-34 ja tuolloin mitat oli 79-62-85 (BMI 16.5). Nyt lihonut tuosta 5 kiloa, vaatteet 34-36, läskit alkaneet kertyä "kivasti" vyötärölle,lantiolle ja reisiin. Koko 34 alkaa jo olla liian pieni :( Ja BMI ei edelleenkään muka ole normaalin painoindeksin puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kannata hyväksyä sitä lihoamista ja ostaa isompia vaatteita. yritä mielummin takasin entisiin mittoihin niin ei tartte vaatekaapin sisältöäkään uusia
Joo-o, pakko yrittää, mutta täytyyhän siihen astikin jotain pitää päällään! Minulla ei ole yhden yhtä näille keleille sopivaa vaatetta, kaikki puristavat ja kinnaavat... -ap
Käväisepä kirpparilla. Sieltä voit ostaa sopivia vaatteita halvalla niin kauaksi kun saat taas laihdutetuksi. Hieman löysissä isommissa vaatteissa näyttää laihemmalta kuin kinnaavissa liian pienissä vaatteissa. Miten pitkä olet ja paljonko painat nyt, eli lasketaan painoindeksisi. Eli kuvitteletko vain tukevuuttasi. 38 numero on ihan sopiva naisen koko. On kyllä ihan hyvä pitää painonsa kurissa mutta on otettava huomioon että ihan teinin mitoissa on mahdotonta pysyä kun naiselle tulee ikää.
Vierailija kirjoitti:
Apua, taidan olla nykyään kokoa 38... jestas mikä plösö :( Olenhan minä huomannut lihoneeni, mutta vaatteet joita olen käyttänyt ovat olleet ilmeisesti tarpeeksi venyvää sorttia. Nyt kuitenkin kokeilin joitain vanhoja vaatteitani: koon 34 vaatteet eivät mene päälle ollenkaan ja 36 näyttää aika pinkeältä myös. 38 vaatteita en omista, mutta sehän alkaa olla jo sellainen isojen naisten koko. Tukevien vähintäänkin.
Enpä päässyt sitten kesäkuntoon tänäkään vuonna tosiaan... Ihan kauhistuttaa kun pitää uusia vaatekaapin sisältöä niin että ostan isompia ja anteeksiantavia vaatteita. Kuvottaa kun kaikki vaatteet kinnaa päällä...
Voi ei, sä tarvitset nyt äkkiä kriisiapua ja terapiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän ihan hyvin. Itse olen ollut aina tosi pitkä ja hoikka eikä mun koskaa oo tarvinnut tarkkailla mun syömisiä. Nyt aikuisena aineenvaihdunta on kuitenkin hidastunut ja nollakoko ei enää menekään päälle - onhan se shokki. Vatsamakkaran pois saaminen on tosi hankalaa, koska en koskaan ole laihduttanut. Oon vielä vähän vaiheessa, pitäiskö tässä yrittää laihduttaa vanhoihin mittoihin vai ei? Normaalikokoinenhan olen, mutta silti lihominen tuntuu oudolta.
En ole minäkään koskaan laihduttanut, mutta nyt kai se sitten on pakko, en ole ollenkaan tyytyväinen tähän kroppaan. Tuntuu ahdistavalta, kun kävellessä hölskyy ja tutisee ja muutenkin joka paikka pursuaa. -ap
Liikunta on parasta lääkettä niille hölskyville läskeille. Laihankin voi näyttää lihavalta jos ei ole mitään lihaksia vaan paikat hölskyy kävellessä esim. Joskus näin käy kun sairastaa eikä pääse liikkumaan ja se on tietysti ymmärrettävää. Mutta kunnon kävelykenkki reippaasti 5 km 3 krt viikossa niin kohta eivät läskit hölsky ja paikatkin on kunnossa. Voit myös jättää makeita ja rasvaa ja hiilihydraatteja vähemmälle ja käydä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan oikeasti tajuan ap:tä. Olen ollut koko aikuisikäni (yli 20 v) kokoa 34-36, paitsi raskausaikoina. Nyt mittailin itseäni ja tajusin, että mun pitäisi oikeasti käyttää kokoa 38, enkä voi millään sanoa olevani tyytyväinen kokooni ja kehonkoostumukseeni just nyt.
Tiedän, että tämä ajatus tuntuisi kauhean pikkumaiselta, jos oikeasti vaikka sairastuisin ja lihoisin 20 kiloa. Tai sairastuisin ja laihtuisin 20 kiloa. Mutta on rehellisyyttä myöntää pikkumaisuutensa.
Minäkin olen ollut aina ennen pienikokoinen ja hoikka. Olen aina mieltänyt itseni siroksi, joskin tukevat jalat aina olleet ja reisissä selluliittiä. Mutta nyt kun pullottaa maha, selluliittiä on huomattavasti enemmän kuin ennen, reidet hankaavat yhteen kävellessä (hyi!) ja vanhat rintsikat kiristävät kun ympärys on liian pieni, niin kyllä tämä ahdistaa. Vaikka joillekin voisi olla normaalia, minulle tämä on merkki siitä että olen antanut itseni rupsahtaa ja se harmittaa hirveästi. En ole ollut koskaan raskaana, se on hyvä syy kehon muutoksille. -ap
Tiedäthän että on myytävänä sellaisia pidennyksiä rintsikoiden ympärykseen. Ne on tosi halpojakin 3 kpl pussissa n. 3-4 €. Esim. Sokkarin Emotionissa on. Minä, vanhahko rouvashenkilö, sai vasta hiljattain tietää siitä ja olisin tarvinnut niitä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
ei kannata hyväksyä sitä lihoamista ja ostaa isompia vaatteita. yritä mielummin takasin entisiin mittoihin niin ei tartte vaatekaapin sisältöäkään uusia
Ei ole tervettä tavoitella lastenvaatteiden kokoja.
Itse mahduin joskus parikymppisenä 36/38-koon vaatteisiin, mutta on surullista muistella, miten läskiksi silloin(kin) itseni tunsin. Miksi ihmeessä tuosta hoikkuudesta ei osannut nauttia?
Minä olen kokoa ollut koko aikuisiän. Pitiutta 167 ja painoa 60. Aika paljon liikun mutta en kyllä ole aatellu olevani kauhean lihava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan oikeasti tajuan ap:tä. Olen ollut koko aikuisikäni (yli 20 v) kokoa 34-36, paitsi raskausaikoina. Nyt mittailin itseäni ja tajusin, että mun pitäisi oikeasti käyttää kokoa 38, enkä voi millään sanoa olevani tyytyväinen kokooni ja kehonkoostumukseeni just nyt.
Tiedän, että tämä ajatus tuntuisi kauhean pikkumaiselta, jos oikeasti vaikka sairastuisin ja lihoisin 20 kiloa. Tai sairastuisin ja laihtuisin 20 kiloa. Mutta on rehellisyyttä myöntää pikkumaisuutensa.
Minäkin olen ollut aina ennen pienikokoinen ja hoikka. Olen aina mieltänyt itseni siroksi, joskin tukevat jalat aina olleet ja reisissä selluliittiä. Mutta nyt kun pullottaa maha, selluliittiä on huomattavasti enemmän kuin ennen, reidet hankaavat yhteen kävellessä (hyi!) ja vanhat rintsikat kiristävät kun ympärys on liian pieni, niin kyllä tämä ahdistaa. Vaikka joillekin voisi olla normaalia, minulle tämä on merkki siitä että olen antanut itseni rupsahtaa ja se harmittaa hirveästi. En ole ollut koskaan raskaana, se on hyvä syy kehon muutoksille. -ap
Tiedäthän että on myytävänä sellaisia pidennyksiä rintsikoiden ympärykseen. Ne on tosi halpojakin 3 kpl pussissa n. 3-4 €. Esim. Sokkarin Emotionissa on. Minä, vanhahko rouvashenkilö, sai vasta hiljattain tietää siitä ja olisin tarvinnut niitä jo vuosia.
Hyvä vinkki, sellaisia voisinkin ostaa niin ei tarvitsisi uusia rintsikoita... Tästäkin sen näkee että läskiä kyllä selkämakkaroihin kertynyt mutta rinnat ei ole huomattavasti kasvaneet. -ap
Vierailija kirjoitti:
Olenhan minä huomannut lihoneeni, mutta vaatteet joita olen käyttänyt ovat olleet ilmeisesti tarpeeksi venyvää sorttia. Nyt kuitenkin kokeilin joitain vanhoja vaatteitani: koon 34 vaatteet eivät mene päälle ollenkaan ja 36 näyttää aika pinkeältä myös. 38 vaatteita en omista, mutta sehän alkaa olla jo sellainen isojen naisten koko. Tukevien vähintäänkin.
Kerrotko painoindeksisi, niin varmistuu tuo iso kokosi? Muuten en usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän ihan hyvin. Itse olen ollut aina tosi pitkä ja hoikka eikä mun koskaa oo tarvinnut tarkkailla mun syömisiä. Nyt aikuisena aineenvaihdunta on kuitenkin hidastunut ja nollakoko ei enää menekään päälle - onhan se shokki. Vatsamakkaran pois saaminen on tosi hankalaa, koska en koskaan ole laihduttanut. Oon vielä vähän vaiheessa, pitäiskö tässä yrittää laihduttaa vanhoihin mittoihin vai ei? Normaalikokoinenhan olen, mutta silti lihominen tuntuu oudolta.
En ole minäkään koskaan laihduttanut, mutta nyt kai se sitten on pakko, en ole ollenkaan tyytyväinen tähän kroppaan. Tuntuu ahdistavalta, kun kävellessä hölskyy ja tutisee ja muutenkin joka paikka pursuaa. -ap
MItä valitat koko ajan AP? Tee niille hölskyville läskeille sitten jotakin äläkä inise
Valitan kun iski harmitus vaatteita kokeillessa :( Mutta en minä tässä valittaessa koko ajan ole syömässä eli "teen" asialle jotain. Ruokavaliomuutos. Joku ehdotti liikuntaakin tuolla viesteissä, aion sitäkin lisätä. Kummasti ei muuten ole tämän harmituksen iskettyä ollut edes nälkä! Niin paljon rupesi ahdistamaan. Mutta kitukuurille en rupea koska sellaiset eivät toimi varsinkaan pidemmän päälle, ja tulee paha olokin vain. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko painoindeksisi, niin varmistuu tuo iso kokosi? Muuten en usko.
Painoindeksi ei kerro mitään kehonkoostumuksesta eikä siitä, missä päin kehoa se kaikki paino on. Toisilla jakautuu tasaisemmin. -ap
Ap:n kirjoitus olisi voinut olla omani. Jouduin eilen pitkin hampain ostamaan housut kokoa 38, kun viime kesänä hankkimani housut hädin tuskin menevät kiinni ja muutenkin vaatekaappi on täynnä "kutistuneita" vaatteita. Myös mulle uusi ilmiö, että reisien yläosat hankaavat shortseissa juoksulenkillä yhteen - hyi helvata! Mulla pituutta 163 cm, painoa en tiedä, mutta sitä on liikaa.
Mutta sain ap;n aloituksesta sen verran motivaatiota ja ajattelun aihetta, että nyt jäävät herkut ja alkoholi pois ja annoskoot pienevät. Parinkin kilon pudotus varmasti tuntuisi noissa vanhoissa vaatteissa, mutta 5 kg olisi ideaali.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kirjoitus olisi voinut olla omani. Jouduin eilen pitkin hampain ostamaan housut kokoa 38, kun viime kesänä hankkimani housut hädin tuskin menevät kiinni ja muutenkin vaatekaappi on täynnä "kutistuneita" vaatteita. Myös mulle uusi ilmiö, että reisien yläosat hankaavat shortseissa juoksulenkillä yhteen - hyi helvata! Mulla pituutta 163 cm, painoa en tiedä, mutta sitä on liikaa.
Mutta sain ap;n aloituksesta sen verran motivaatiota ja ajattelun aihetta, että nyt jäävät herkut ja alkoholi pois ja annoskoot pienevät. Parinkin kilon pudotus varmasti tuntuisi noissa vanhoissa vaatteissa, mutta 5 kg olisi ideaali.
Parin kilon tavoitteesta minäkin ajattelin aloittaa. Hyvä jos tästä oli motivaatiota! Oikeasti tuntuu todella pahalta kun reidet hankaavat yhteen... siis mitään thigh gappia minulla ei ole koskaan ollut varsinaisesti, mutta ei ole kävellessä hangannut yhteen niin että menisi iho rikki! Alkoholi vähenee nyt minullakin reippaasti, tai olen sitä itse asiassa jo vähentänytkin mutta aion ylläpitää nykyistä linjaa ja vähentäää entisestään... samoin valmisruoat jää nyt pois ja herkkuja vähennän reilusti. Kyllä minä siis tiedän mistä nämä kilot ovat tulleet mutta en ole ikinä laihduttanut niin en tiedä kuinka vaikea on saada ne nyt sitten pois. -ap
Aloittaja provoaa ja lujaa mutta vastaanpa silti, 38 on hoikan naisen vaatekoko, ei lähelläkään pulskaa. Olet median epärealististen kauneusihanteiden aivopesemä tampio, sori nyt vaan. En voi uskoa miten joku voi edes sanoa mitään noin typerää.