Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilinen bussionnettomuus, kuskia käy sääliksi

Vierailija
10.05.2016 |

Eilen Oulun Haukiputaalla alakouluikäinen tyttö jäi bussin alle ja kuoli. Tyttö ajoi pyörällä samaan suuntaan kuin bussi ja ilmeisesti yhtäkkiä kääntyi bussin eteen. Olen tottakai todella pahoillani tytön vanhempien puolesta. Mutta tunnen kyllä suurta myötätuntoa bussinkuljettajaa kohtaan. Varmasti tapahtuma aiheuttaa painajaisia vielä pitkään vaikka tapahtuma ei olisi millään tavalla kuskin syytä. Kerratkaa vanhemmat niitä liikennesääntöjä lapsillenne.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun edestä kääntyi kerran n. 9v tyttö vasemmalle, näytti kädellä mutta ei yhtään katsonut taakse. Onneksi mulla oli nopeutta vähän ja ehdin tehdä äkkijarrutuksen. En tiedä mitä ihmettä tuo lapsi ajatteli vai ajatteliko mitään. Lapset on kovin arvaamattomia tuolla liikenteessä.

Vierailija
2/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ajoin tiellä jonka nopeus on 30 km/h, eli hitaasti. Vähän matkan päässä edessä ajoi pyörällä pyörätiellä noin 8-10 -vuotias poika. Poika ajoi hurjaa vauhtia ihan suoraan eteenpäin,kunnes suojatien kohdalla mihinkään katsomatta teki 90 asteen käännöksen suoraan suojatielle.

Onneksi ajoin hiljaa, onneksi ehdin jarruttaa. Poika kun ei antanut minkäänlaista vinkkiä siitä,että olisikin kääntymässä suojatielle ja menossa tien yli. Ei vilkaisua,ei hidastamista, ei hidasta käännöstä.. Vaan töydestä vauhdista äkkikäännös ja tien yli.

Ei näin, opettakaa se lapsille. Se on se lapsi jolle käy huonommin kuin autolle, valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi että ovat arvaamattomia, tulisi vauhtia hiljentää kohdalla reilusti ja ohittaa riittävän kaukaa. Veikkaan että ylinopeutta on ollut.

Vierailija
4/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 8v ja koti tuollaisen samanlaisen pientareettoman maantien laidalla. Mä olen kuulemma nipo, kun pitää pysähtyä ja AINA kävellä tien yli, lapsi tietää että naapurin pappa vahtii ikkunassa ja käräyttää jos fuskaa.

Kuulemma myöskin kasvatan kermapersettä kun vien kouluun enkä anna kulkea pimeässä räntäsateessa maantien laitaa.

Sittenpä olen, enkä myöskään ole enää näitä laukoneen kanssa kaveriväleissä :)

Vierailija
5/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset - ja nuoretkin - ovat todella täysin arvaamattomia liikenteessä. Tässä kaksi esimerkkiä viime viikolta:

Teini-ikäinen poika kääntyi suoraan autoni eteen pyörällä mitään merkkiä näyttämättä. Poika tuli siis minua vastaan pyörätiellä, kulkusuuntaansa nähden tien vasemmalla puolella, joten hänen oli aivan pakko nähdä minut. Vain hiljainen tilannenopeuteni ja äkkijarrutus esti onnettomuuden . Poika jatkoi matkaansa niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, minä ajoin lähimmälle bussipysäkille odottamaan pulssini tasaantumista.

Kaksi alakouluikäistä poikaa, arviolta 7-8 vuotiaita, juoksi nelikaistaisen tien yli päin punaisia jalankulkuvaloja. Nopeusrajoitus kyseisessä kohdassa on 60 km/h. Kyllä jarrut kirskuivat ja poikia nauratti.

.

Vierailija
6/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijatkin voisivat edes yrittää noudattaa nopeusrajoituksia, täällä lasten koulutie jossa nopeus 40 niin harva se päivä autoilijat ajaa ylinopeutta:( joka puolella kylttejä että lapsia liikenteessä ja aja varoen mutta ei, kauhea kiire näyttää olevan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 8v ja koti tuollaisen samanlaisen pientareettoman maantien laidalla. Mä olen kuulemma nipo, kun pitää pysähtyä ja AINA kävellä tien yli, lapsi tietää että naapurin pappa vahtii ikkunassa ja käräyttää jos fuskaa.

Kuulemma myöskin kasvatan kermapersettä kun vien kouluun enkä anna kulkea pimeässä räntäsateessa maantien laitaa.

Sittenpä olen, enkä myöskään ole enää näitä laukoneen kanssa kaveriväleissä :)

Ihana tuo naapurin pappa!

Vierailija
8/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä taas tämän varjolla kerrattiin asioita. Varsinkin kun tuo onnettomuuden tyttö oli tuttu meidän tyttöjen parhaalle kaverille. Kosketti siis lapsiakin läheltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

töötätkää niille kakaroille. luulevat olevansa jotain jumalia nykyaikaisen huonon kasvatuksen takia.ei uskalleta yhtä poikkisanaa sanoa petri-irmelille ettei se mee rikki!

Vierailija
10/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä äkkiä eteen kääntyneitä löytynyt ihan aikuisista ja aika paljon just näitä trikoomiehiä. Mulla on pahin läheltäpiti tilanne sattunut rullaluistelijan kanssa, joka yhtäkkiä vaan tulee satasen alueella parkkipaikalta suoraan eteen ja kohti, eikä väistä reunaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olin taskuparkkeeraamassa tavallisen kadun varteen, kun vieressä jalkakäytävällä pyöräillyt 9-v poika kääntyi yhtäkkiä ja ajoi mun auton ja takana parkissa olevan auton välistä  kadun yli.

Onneksi olin valmiiksi varuillani, kun meno näytti jo aiemmin varomattomalta.

Kauhea juttu  tuo onnettomuus

Vierailija
12/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näitä äkkiä eteen kääntyneitä löytynyt ihan aikuisista ja aika paljon just näitä trikoomiehiä. Mulla on pahin läheltäpiti tilanne sattunut rullaluistelijan kanssa, joka yhtäkkiä vaan tulee satasen alueella parkkipaikalta suoraan eteen ja kohti, eikä väistä reunaan. 

Missä päin tullaan parkkipaikalta satasen alueelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näitä äkkiä eteen kääntyneitä löytynyt ihan aikuisista ja aika paljon just näitä trikoomiehiä. Mulla on pahin läheltäpiti tilanne sattunut rullaluistelijan kanssa, joka yhtäkkiä vaan tulee satasen alueella parkkipaikalta suoraan eteen ja kohti, eikä väistä reunaan. 

Missä päin tullaan parkkipaikalta satasen alueelle?

Varmaan sellaiselta levähdysalueelta?

Yks mopoautoilija oli kerännyt työmatkaliikennettä jonon taakseen. Tie leveni ensin risteykseksi ja siitä jatkui bussipysäkkinä. Mauto meni reunaan ja koko jono tietysti kuvitteli että se pysähtyy siihen pysäkille odottamaan. Kakkanmarjat, kaarsi sieltä pysäkiltä vauhtia hidastamatta, vilkkua näyttämättä takasin ajoradalle. Mä en ymmärrä mitä siinä tapahtui, kun se kohdalla ollut rekka ei jyrännyt koko lasikuitukasaa.

Just vkl olin lapsen kanssa pyöräilemässä ja opetin miten kohdataan taapero liikenteessä: vauhti pois. Ja että koiran ja taluttajan välistä ei pyöräillä. Kumpa lapsi nämä muistaisi myös yksinään liikenteessä.

Nipo ylempää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi