LOKAMASUJEN pino torstai ja perjantai
Huomenta.
1. Rv
2. Oireet
3. Muut kuulumiset, kuten ultra tms.
1. 7+4
2. Kahvin jälkeen etoo. Menee vain yksi kupillinen päivässä. Väsymys on kova. Hieman rinta-aristusta, vähentynyt alkuviikoista.
3. NP-ultra on varattu rv:lle 11+1.
Kommentit (50)
Minä laitoin nyt, kun tulin raskaaksi ja viimein sain selville, mitä siihen mailiin pitää kirjoittaa. Vastaukset tuli molemmilta ja MOLEMMAT ennusti, että tulee tyttö 17.10. eli 4 päivää ennen laskettua aikaa. Madamin mukaan tämä on viimeinen lapsi (99,99% varmuudella näin onkin!), mutta ellin mukaan tulee vielä tyttö 17.1.2010.
Hih, saa nähdä pitääkö paikkansa. Poika ja 2 tyttöä siis on ennestään ja kaikki 3 ovat syntyneet ennen laskettua (39+1, 37+1 ja 39+4) eli ihan kutinsa toi vois pitääki. No, sen näemme sitten lokakuussa.
Muuta: Onko kuin monella muulla maha turvoksissa? Olen huomannut asian tänään ja ahdistaa jo housuissa pahasti. Toivottavasti ei oo pitkäaikainen harmi, muuten ei taida kauaa pysyä tämä meidän pikku salaisuus salassa :)
Onneksi muillakin näyttää jo heti paino nousseen, niin en ole ainoa :) Mulla tosin esikoisen odotuksessa tuli painoa ihan tappavaan tasaiseen tahtiin, paitsi oksenteluviikot.
Lähtöpaino oli silloin neuvolan vaa' an mukaan 74 kg, nyt ilmeisesti 78-79 kg - tänään neukkarissa jouduin tytön 1v-käynnillä tutkimuspunnitukseen! Vaaka näytti 82 KILOA!!! Laskin siitä sitten pois vaatteet ja kengät sekä tuon 3 kg mitä on nyt tullut... huoh... Mutta sillä logiikalla lähtöpaino olisi sen about 4kg enemmän kuin esikoisella, minkä kotivaa' ankin mukaan voin uskoa.
Hiton masentavaa. No, selitin neuvolan tädille (sama äitiys- ja lastenneuvolassa) että mua tuo painonnousu ahdistaa, joten hän tuskin siitä lähtee sitten käynneillä ahdistelemaan - en kyllä vielä varannut edes 1. käyntiä, kun ajattelin että sitä on niin tympeä perua jos jotain sattuukin.
Harmittaa, kun ajattelin etukäteen että toisen raskauden otan sitten iisisti enkä hermoile painonnoususta, niin johan 1,5 viikkoa ehdin ottaa rennosti...!!
Lopetan valittamisen.
Coe rv 5+4
1. Rv
2. Oireet
1. taitaa olla 9+ 6..? en ole ihan varma miten nuo päivät lasketaan...
2. Nyt ei ole enää mitenkään pahoja oireita, mutta muutama viikko sitten oli vielä aivan hirveän huono olo koko ajan, onneksi en ole kyllä vielä oksentamaan joutunut..
3. Ensimmäistäni odotetaan ja tämä kaikki on vielä ihan uutta minulle, innoissanikaan en ole vielä osannut olla ihan hirmuisesti, kun tuntuu että onkohan tuolla masussa varmasti mitään =) Ensimmäisen neuvola käynnin sain vasta ensi kuun 8. päivälle, joten olisin sitten jo 11 viikolla, jännittää kun menee tuo ensi käynti niin myöhään, eikös ultrassakin pitäisi käydä piakkoin jo..?
Pitääkös minun nyt vielä ilmottautua jonnekin,että olen mukana tässä lokakuu jutussa, niin tosiaan tärkin meinasi unohtua. Laskettuaika nettilaskurin mukaan 2.10
Ja sanon vielä sen että minulle on ollut paljon apua teksteistänne
Jokohan nyt tulisi oikeaan paikkaan, jo kolmas yritys...
1. Rv
2. Oireet
1. 9+ 6, en ole ihan varma noista päivistä kun en tiedä miten ne lasketaan..
2. Ei ole enää pahempia oireita, alkuvaiheessa oli tosi kova paha olo pitkin päivää
3. Tämä on meidän ensimmäinen, joten kaikki vielä uutta. Jännittää kovasti kun nettilaskurin mukaan olen jo 9 viikolla ja sain ajan neuvolaan vasta 8.3, menee mielestäni aika myöhään....eikös ultraankin pitäisi jo kohta mennä?
Kaikki vielä kovin uutta... mutta onnellista=)
Täällä rv 7+2, mutta voi vielä ultrassa muuttua. Ensimmäinen neuvola on tiistaina 27.2 ja ultra vasta 21.3. Oireita on väsymys, etova olo ja varsinkin hampaita pestessä meinaa tulla oksennus. Mahaa turvottaa kauheesti ja tuntuu, että sitä ei saa kohta piiloteltua keneltäkään.
Mä en ymmärrä tätä väsymystä, mä en yksinkertaisesti jaksa mitään kuin maata sohvalla. Jos ei olisi lasta eikä työtä, niin en oikeasti tekisi mitään kuin nukkuisin/lepäisin. Poikakin vaistoaa ettei äiti ole kunnossa ja kun makaan sohvalla, niin itkee ja kitisee koko ajan vieressä. Sitten kun lattialle menin makaamaan, niin antoi olla rauhassa. Harmittaa pojan puolesta, kun olen niin kiukkuinen ja väsynyt, mutta voimat ei yksin kertaisesti meinaa riittää :(
Uusi lokamasu (en muista nyt nimeä) kirjoitteli ettei tiedä viikkojen laskusta ja epäili olevansa viikolla 9+6, la 2.10. Eli jos la on 2.10, niin viikkoja tänään 8+4 :) Itselläni la 1.10 ja rv 8+5.
Viikonloppuja ja jaksamista kaikille :)
Kati 8+5
Jaan tunnelmat Katin kanssa, väsymys on täälläkin aivan käsittämättömän kamalaa!!! Eilen tuli jo itkukin kun ei yksinkertaisesti jaksa tehdä yhtään mitään:( Tänään sentään vähän parempi päivä. Pahaa oloa ihan riittävästi, ehkä kuitenkin hiukan vähemmän kuin parina edellisenä päivänä. Jospa se tästä helpottaisi. Tänään meni alas pieni kuppi espressoakin. Oksentamaan en ole joutunut, mutta pahaa oloa olen joutunut torjumaan syömällä USEIN ja se alkaa jo näkyä vyötäröllä:O
Muutamana iltana on ollut ylävatsa (?!) todella turvoksissa ja jos uimarenkaan kasvatus jatkuu samaan malliin, kohta alkaa jo ulkopuoliset huomata tilani...Siis kääk! Viime raskaudessa kiloja tuli tosi maltillisesti, alkuun vähän ja loppua kohdenkin vain vähän enemmän, nyt taitaa olla ihan eri tahti:/ Vaikka taisi viime kerrallakin heti alkuun tulla muutama kilo ja sitten tasaantui. Silloin en kyllä syönyt niin paljon kuin nyt...
Neuvolan varasin parin viikon päähän, silloin rv 9+5. Alkuraskauden ultraan en nyt sitten menekään, luotan siihen että kaikki on ok.
Mäkin kannatan pino/päivä, en ehdi/jaksa joka päivä koneelle, ja kahdenkin päivän pinon lukeminen on jo aika iso urakka.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Lillis-
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
Tuolla on aika kiva raskauslaskuri, voi laskea viikot lasketun ajan, tai kuukautisten tai vaikkapa hedelmöittymisen perusteella. Kiinnostanee niitä jotka haluaisivat laskea raskauden keston viikkoina!
Itse en ole vielä lokamasujen listaan liittynyt, liityn sitten kun tämä odotus varmistuu, eli ekan ultran jälkeen, jotenkin sitä vain pelkää että jos sattuu jotain.. Mutta kerronpa nyt omia kuulumisiani kuitenkin.
Raskausviikkoja on nyt kai 8+0. Tuo saattaa ultrassa muuttua, kun ei ovulaation aikaan oltu " sillai" vaan kierron alussa ja lopussa.. Siksikin tämä vauva tuntuu niin ihmeelle ja uskomattomalle!
Olo on huono, kuvottaa koko ajan, ruoka ei meinaa mennä alas, omenat menis, mutta vatsaa alkaa polttelemaan omppujen syönti, joten nekin ovat ei-suosittujen listalla. Kahvi ei mene alas, se nyt ei lie pahasta olekkaan = ) Väsyttää, voisin nukkua tai ainakin pötköttää kaiken aikaa. 03/04 ja 02/03 syntyneet muksumme vaan eivät tietenkään siihen kokopäiväiseen pötköttelyyn anna mahdollisuutta. Heidän kanssaan koitan sitten touhuta niin paljon kuin jaksan. Kaikki kotityöt ovat jääneet tekemättä, eli täällä on kaaos :( Mutta kun ei jaksa.. Onneksi tiedän tämän kohta helpottavan, ainakin edellisissä raskauksissa on väsymys helpottanut tuossa 13viikon kieppeillä. Ja onhan se vauva niin ihana asia, että mielelläni minä olen huonovointinen pari kuukautta.
Eka neuvola on takana. Siellä ei papereiden täyttöä ja punitusta kummempaa ollut. Hemppari mitattiin ja joitakin muita verikokeita otti. Lääkärineuvola on parin viikon päästä ja ultra sitten viikon 12-13 aikaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Hinpu 8+0
Kiitoksia katille noista raskausviikon viikoista ja päivistä, kaikki vielä uutta=)
olen itseni jo ajat sitten lisännyt listaan mutta nyt vasta saan kirjoitetuksi.
meillä on vuosi takana yrittämistä ja nyt on vihdoinkin se vaavi tulossa,
tuntuu vaan vielä hieman epätodelliselta.
sitten hieman meistä. minä 29 ja mies 36 yksi tytär on minulla 7 ja miehellä poika 1
moni mutkaisten tapahtumien jälkeen löysimme toisemme ja naimisissakin ollaan ehditty olemaan jo hurjat 0,5 vuotta...
perheeseemme kuuluu myös koira ja kissa..
sitten itse asiaa...
rv on n.6+4 laskettuna pisimmän kierron mukaan mutta lyhimmän mukaan ollaan jo 7+0
oireina rintojen aristus ja kiitettävä väsymys muuta oiretta ei ole
vielä ilmaantunut.
neuvolassa olin ensimmäistä kertaa viikon alussa ja lääkäri neuvola oli
tänään.
minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja 5 vuotta sitten sairastettu imusolmuke syöpä.. siksi nopea alku neuvoloihin ja lääkäreihin.
pääsen siksi jopa ultraan noin viikolla 8-9
la olis 16.10 esikoiseni on syntynyt lokakuun viimeinen eli lapsien synttärit menevät aika lähekkäin..
elisiinä meistä pieni tarina
toivottavasti listalla vielä on tilaa näille minun höpinöilleni.