Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkäreillä tapana soittaa patologin vastaukset leikkauksessa yhteydessä otetuista koepaloista, vaikka kaikki olisi ok?

Vierailija
10.05.2016 |

Mulle oli tullut vastaukset kohdunpoistoleikkauksen jälkeen omakantaan mutta enhän mä niistä mitään ymmärrä, kun kaikki on pelkkää latinaa. Oli eritelty diagnoosit kohdun, munasarjan, munanjohtimen ja vatsaontelosta löytyneen endometrioosin osalta. Tuon endometrioosin ymmärsin että sitä kylvöä oli poistettu ja se oli endometrioosiksi paljastunut, kun sitä multa on ennenkin siivottu mutta olisi kiva saada suomennos noille muillekin. Ei näitä tällainen maallikko tosiaan ymmärrä. :(

Ennen mulle on tulokset soitettu, vaikka ne siellä omakannassa näkyykin mutta nyt leikattiin eri sairaalassa kuin aiemmin ja toimintakulttuurikin oli erilainen, mihin toisessa sairaalassa olin tottunut.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metaplasia: Kypsymismuutos, epäkypsä metaplasia on hyvänlaatuinen löydös, joka liittyy kohdunkaulan solukon uusiutumiseen, ja muutos menee yleensä ohi itsestään. Koska uusiutuva solukko on tavallista alttiimpi esimerkiksi papilloomavirustulehdukselle, solukon normaali kypsyminen varmistetaan papa-kontrollilla vuoden kuluttua.

Tämän löysin itsekin googlettamalla, mutta ei selitä kaikkea tuosta diagnoosista. Ap

Vierailija
22/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että papa-koe otettiin helmikuussa ja siinä oli kaikki kunnossa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua on näemmä nostettu. Sain vastaukset osastolta kysymyksiini, mutta voin noi latinat tännekin laittaa kunhan kotiin saakka töistä ehdin. Katsotaan, onko vastaukset yhtenevät osastolta saatujen kanssa. Maanantaina oli eka työpäivä leikkauksen ja sairausloman jälkeen. :) Ap

Hyvä, että asia selvisi. Toivotaan, että toipuminen jatkuu sinullakin ongelmitta, terv 2

Vierailija
24/24 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metaplasia tarkoittaa sitä, että solukko muuttuu "yksinkertaisemmaksi" jonkun ärsykkeen johdosta. Se voi olla esim jokin virus (papilloomavirus). Tai sitten se on (normaalia)kudoksen korjautumista, ns. Epäkypsä metaplasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme