Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua laihduttamaan 10 kiloa!

Vierailija
10.05.2016 |

No niin. Tilannehan on se, että lievän ylipainon puolella mennään ja terveelliset elämäntavat on ihan hukassa. Tavoitteena olisi saada vielä tämän vuoden puolella painoa alas sellaiset kymmenen kiloa, ja keskittyä sen jälkeen syömään laadukkaasti ja liikkumaan.

Mutta kun. En osaa enää laihduttaa! Olen kokeillut eri dieettejä vuosien varrella, joskus onnistuen ja useimmiten huonommalla menestyksellä... Usein aloitan dieetin ja repsahdan parissa päivässä, minkä jälkeen mätän kaksi viikkoa ruokaa ihan armotta naamariini ja aloitan taas.
(Juu, olen niitä tyyppejä joiden kohdalla jatkuva laihduttelu on tehnyt enemmän pahaa kuin hyvää. Sain itseni kuntoon kahden ekan raskauden jälkeen, mutta kolmas kerta ei nyt enää näytä onnistuvan.)

Joten nyt pyydän teiltä apua, mammat: miten itse tiputtaisitte/tiputitte kymmenen kiloa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kalorit ja huolehdin, että syön tarpeeksi vähän. Kävin salilla kolmesti viikossa ja välipäivinä harrastin jotain aerobista liikuntaa.

Vierailija
2/6 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin kalorit ja huolehdin, että syön tarpeeksi vähän. Kävin salilla kolmesti viikossa ja välipäivinä harrastin jotain aerobista liikuntaa.

Aikalailla samalla tyylillä raskauden jälkeen lähti 14kg. 62kg -> 48kg. Paitsi etten laskenut sinänsä kaloreita, kunhan söin vaan todella vähän. 2,5kk kesti ja kilot pysyivät poissa kun palasin takaisin normaaliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kunnon ruokaa muutaman kerran päivässä.

Vierailija
4/6 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia, kalaa, rasvoja. Jonkun verran lihaa ja hedelmiä. Pastat ja leivät kokonaan pois.

Vierailija
5/6 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois gluteeniviljat eli vehnä, ruis ja ohra sekä valkoinen sokeri. Laihdut varmasti mikäli nämä kuuluvat päivittäiseen ruokavalioosi. Johtuu siitä että turvotus vähenee, eli olo on myös ihanan kevyt! Kokeile edes 2 viikkoa niin huomaat eron! Kaurapuuroa aamupalaksi ja käsittelemätöntä puhdasta ruokaa, kalaa, kanaa, lihaa, paljon kasviksia, esim.bataattia pastan tilalle, käytä oikeaa voita ja kermaa eikä mitään kevyttuotteita, syö paljon marjoja, pähkinöitä, siemeniä, kananmunia jne jne!

Vierailija
6/6 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin kaloreita ja ensialkuun punnitsin ruoka-annokseni, jotta aloin hahmottaa, mikä on oikea annoskoko.  En syönyt hirveän isoja annoksia alunperinkään, mutta huomasin, että arvioin syömäni kalorit alakanttiin. Kun päivän mittaan joka aterialla tuli 50-100 kaloria ylimääräistä verrattuna siihen mitä kuvittelin syöväni, niin siinähän se ylipainon ylläpitäjä jo löytyikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi