Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottavat oudot kohtaukset päässä! - mitä tämä voisi olla?

Vierailija
10.05.2016 |

Pari viikkoa sitten kiinnitin huomiota omituiseen "vaivaan". Minulla tuli tuntemuksia päähän kuin suonta vetäisi päästä/aivoista. Tunne oli kuin yksittäinen melko kivuton suonenveto pään sisällä noin keskellä pääkoppaa, ei ei missään niskalla tai otsassa. Tätä tapahtui muutama iltana yleensä ennen nukkumaanmenoa kun makasin sängyssä.

Muutama päivä sitten ilmenikin uusi oudompi vaiva. En osaa oikein kuvailla tätä koska en tiedä mitä tämä on ja onko tälle olemassa mitään nimitystä. Sain pitkin päivää omituisia "kohtauksia" jotka kestivät noin muutaman sekunnin ajan ja joita tuli silloin tällöin. Joskus monta kertaa tunnissakin. Tällaisen "kohtauksen" aikana tuntuu ihan sekuntien ajan sellainen outo olo pään sisällä. Ikäänkuin mieli irtaantuisi ruumiisti. En tiedä yhtään kuika selittäisin tunnetta. Ikäänkuin järki lakkaisi toimimasta vaikka toimiikin kokoajan ja päähän tulee hetkeksi sellainen epätodellinen olo, ikäänkuin ontto olo, sellainen että pää täyttyy jollain sumulla. Se kestää joitain muutamia sekunteja ja katoaa sitten. Kohtauksen aikana tulee olo kuin minä en olisinkaan enää minä vaikka tiedostan kokoajan kaiken ja järkeni pelaa. En osaa yhtään paremmin selittää tuota oloa. Ikäänkuin aivoissa tapahtuisi jokin näkymätön nykäys tai muljahdus joka tuntuu vain muutaman sekunnin ajan ja on taas poissa. Tai päähän humahtaisi kova paine keskelle kalloa mutta hävisi muutamassa sekunnissa aiheuttaen vain sekunneiksi sellaisen omituisen tuntemuksen.
Tunnetta on ollut nyt muutaman päivän ja se alkaa aamulla herättyä ja sitä on jatkuvasti pitkin päivää. Minulla ei ole päänsärkyä, huonoa oloa, ei pyörrytä, ei huimaa eikä muita oireita. En keksi tälle mitään selitystä.
Niskatkaan ei ole ollut jumissa mutta olen silti miestä pyytänyt hieromaan niskoja varmuuden vuoksi eikä tällä ole ollut vaikutusta.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin

Vierailija
2/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin

Kävin jo yksityisellä muttei hänkään saanut selkoa mitä tarkoitan tuolla muutaman sekunnin kohtauksentapaisella. Sanoi että tuskin vakavaa ja menee ohi itsekseen varmaan. Että sellainen apu siittä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän psyykkiseltä oireilulta, onko sinulla huolia, stressiä? Aivoverenkierto-häiriöissä on esim. Kasvojen puutumista, puheen puuroutumista, puheen vaikeutumista.

Vierailija
4/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut stressaantunut? Itse vaatisin kyllä pääsyä tutkimuksiin ihan mielenrauhan takia.

Vierailija
5/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei sua rauhoita tai lohduta ollenkaan, mutta mulla oli tuota jälkimmäistä, humahtelua/painetta pään keskellä/epätodellista oloa ja "irtaantumista" kun olin psykoosin partaalla. Oli kyllä muitakin oireita ja tiesin olevani henkisesti tosi huonossa kuosissa, joten osasin yhdistää siihen. Miten sulla muuten menee, ovatko nuo ainoat oireet vain onko muutakin? 

Vierailija
6/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan tietää mitä tarkoitat. Mulle tulee ehkä juurikin samanlaisia kohtauksia. Mielestäni kuvailit hyvin näitä juttuja joita ilmenee. En tiedä mitä ne on mutta itse olen ruvennut ajattelemaan josko ne olisi jotain verenkierron häiriöitä. Eikä vakavia kuitenkaan. Herkästi kun alkaa tutkailemaan omia tuntemuksia niin ne jää vähän päälle. Nyt kun olet lääkäriltä terveen paperit ssanut niin kannattaa jättää vaiva omaan arvoonsa. Ei se varmaan helppoa ole.

Vierailija
7/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keillä on tuota niin poltatteko tupakkaa?

Vierailija
8/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan tietää mitä tarkoitat. Mulle tulee ehkä juurikin samanlaisia kohtauksia. Mielestäni kuvailit hyvin näitä juttuja joita ilmenee. En tiedä mitä ne on mutta itse olen ruvennut ajattelemaan josko ne olisi jotain verenkierron häiriöitä. Eikä vakavia kuitenkaan. Herkästi kun alkaa tutkailemaan omia tuntemuksia niin ne jää vähän päälle. Nyt kun olet lääkäriltä terveen paperit ssanut niin kannattaa jättää vaiva omaan arvoonsa. Ei se varmaan helppoa ole.

Enkä polta tupakkaa tai muutakaan. En käytä myöskään alkoholia kuin ani harvoin ja määrällisesti vähän.

Vierailija
9/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te keillä on tuota niin poltatteko tupakkaa?

En polta, enkä käytä huumeitakaan, alkoholia kohtuudella ja järkevästi. Miten tämä nyt liittyy tupakkaan? 5

Vierailija
10/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö istumatyötä tai ootko paljon tietokoneella? Nimittäin musta vois kuulostaa et sulla on hartian/niskanseutu niin jumissa että tulee tollasia ja verenkierto häiriintyy. Suosittelisin ens hätään meneen ihan urheiluhierojalle tms ja ottaan kunnon hieronnat. Neki sit kyllä osaa sanoo helposti jos sulla on oikeesti tavallista kireemmällä lihakset jne. Kannattaa kokeilla, aika halpa ja nopee hoitaa tommonen jos siitä ois apua.

Vierailija
11/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut samaa kausittain kolmisen vuotta, liittyen stressiin, ei vakavaa :)

Vierailija
12/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. hiljainen migreeni? Ei särkyä, eikä sitä perinteistä siksak-auraa, mutta tuollaisia omituisia oireita. Tosin ainakin itsellä on samalla pahoinvointia, haju-, ääni- ja valoherkkyyttä.

Vierailija
13/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin epäilen että niskat/hartiat jumissa.

Vierailija
14/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota makuulle mennessä (?) tapahtuvaa että eihän se ole sellaista pyörittävää tunnetta?

Itselläni on ajoittain asentohuimausta. Ja joskus myös ylhäällä ollessa sellaista että yhtäkkiä päässä " heittää". Niskatkin mulla on varmasti totaalisen jumissa joten olen ajatellut että siitäkin voi johtua.

Vierailija
15/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia?

Vierailija
16/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin just Netflixistä dokumentin My Beautiful Broken Brain. Kertoi 30-vuotiaasta naisesta joka sai aivoverenvuodon. Nyt tietty tuli mieleen että voisiko nuo sinun oireet olla esioireita? Olisiko täällä ketään asiantuntijaa joka osaisi sanoa? Voisiko oireet alkaa jo noin paljon aikaisemmin itse kohtausta?

Vierailija
17/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epilepsia tuli minullakin mieleen, oireet täsmäisivät ja samoin tuo outo tunne. Toisaalta voi olla vain lihasjumi vaikka kallonpohjan lihaksissa. Pitäiskö sun koittaa syödä vaikka magnesiumia, se auttaa suonenvetoihin ja ehkäisee lihasjumeja?

Vierailija
18/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota makuulle mennessä (?) tapahtuvaa että eihän se ole sellaista pyörittävää tunnetta?

Itselläni on ajoittain asentohuimausta. Ja joskus myös ylhäällä ollessa sellaista että yhtäkkiä päässä " heittää". Niskatkin mulla on varmasti totaalisen jumissa joten olen ajatellut että siitäkin voi johtua.

Mulla kanssa tulee sellaista "heittää" tunnetta ja noita outoja suonenvetoja, pistoja, puutumista ym tuntuu päässä ja se on migreeniä. Ei kylläkään ole ollut mitään ruumiista irtaantumisen tuntemuksia ikinä. Niskajumit tekee myös outoja juttuja päälle ja olo voi olla tosi kumma kun veri ei kulje kunnolla. Migreenistä johtuen joskus tulee myös sellainen sekunnin särkypiikki, jolloin tuntuu että koko pää halvaantuu, puhe jää kesken ja liike pysähtyy. Eli kaikkea outoa voi olla ja ne on silti ihan normaalia.

Vierailija
19/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoin just Netflixistä dokumentin My Beautiful Broken Brain. Kertoi 30-vuotiaasta naisesta joka sai aivoverenvuodon. Nyt tietty tuli mieleen että voisiko nuo sinun oireet olla esioireita? Olisiko täällä ketään asiantuntijaa joka osaisi sanoa? Voisiko oireet alkaa jo noin paljon aikaisemmin itse kohtausta?

Ei ole mitään aivoverenvuodon ensioireita. Ap:llä on niskat jumissa ja/tai epätyypillinen migreeni. Kannattaa nyt ensi alkuun kokeilla särkylääkkeitä ja venyttelyä.

Vierailija
20/47 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitysniska? Mulla se aiheuttaa hyvinkin vaihtelevia oireita, mm. paineen tunnetta päässä (yleensä takaraivolla tietyssä kohtaa), välillä myös tuntuu kuin päässä vetäisi suonta, naaman ja päänahan pistelyä ja kuumotusta, hajamielisyyttä, "epätodellista" oloa, pahoinvointia / etovaa oloa. Päänsärkyä mulla ei oo ollut, mutta toi paineen tunne ja oli todella häiritsevää ja sai mut ihan vainoharhaiseksi. Olin ihan varma että mulla on aivokasvain tai jotain muuta vastaavaa, mutta lääkäri totesi että niskat ja koko yläkroppaa on aivan jumissa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan