Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa jos on vaan käsilaukku käsimatkatavaroina?

Vierailija
10.05.2016 |

Ollaan lähdössä kaveriporukalla vajaaksi viikoksi Nykiin. Kaikki muut on ottamassa ison matkalaukun, lentolaukun ja käsilaukun. Kun sanoin että otan vain käsilaukun ja matkalaukun niin ihmettelivät miten pärjään.

Mitä ihmettä sinne koneeseen pitää niin paljon ottaa mukaan? Mun laukkuun mahtuu kuitenkin passi, minigrip-pussi nesteineen, lompakko ja puhelin. Eikös ne ole ne tärkeimmät?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskoa painavaa laukkua? Tapella hyllytilasta?

Vaihtovaatekerta, kirja/lehti, ja muu vastaava sälä jota moni ottaa matkustamoon ei paljo paina. Huonossa kunnossa saa olla, jos tuollaisen laukun kantamisessa hiki tulee...

Lentokoneet on mitoitettu niin, että ylähyllylle mahtuu yksi cabinsize-kokoinen laukku per matkustaja. Tästä syystä laukut saatetaan mitata, jos laukut ovat liian isoja silloin ne eivät tietenkään mahdu, mutta tällaisten laukkujen ei tulisi edes päästä matkustamoon saakka.

Käytännössä reppuun mahtuu ihan hyvin käsimatkatavarat, itse suosin perässä vedettävää laukkua siksi, että sinne pakatut vaatteet eivät rypisty samalla tavalla mitä reppuun pakatut vaatteet.

Vierailija
22/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu 3 hlö perhe viikon kaupunkilomalla niin että mukana oli yksi ruumaan menevä matkis ja kaikilla käsimatkatavarana keskikokoisen repun kokoluokkaa olevat laukut. Nolompaa minusta on ottaa mukaan puolet omaisuudesta viikon reissua varten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon rennompaa reissata vain yhdellä käsimatkatavaralla. Olen aina ihmetellyt niitä, jotka viikon matkalle raahaavat ison ruumaan menevän matkalaukun lisäksi mahdollisimman suurta käsimatkatavaralaukkua + tietty sitä ns. käsilaukkuaan. Tuohon vielä päälle lentokentältä ostettu tuliaiskassi, niin voin kertoa ettei siellä lentokoneen ylähyllyllä ole kaikille tarpeeksi tilaa.

Puhumattakaan näistä, jotka sitten kaivelevat sitä ylähyllyn varastoaan jatkuvasti lennon aikana. Hirveä vaiva. Oma laukkuni on siellä penkin alla ja siitä voin sitten näppärästi kaivella kirjan, vesipullon tai mitä nyt tarvitsenkin.

Haluan rentoutua jo matkan aikana enkä vasta perillä :)

Vierailija
24/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen silmissä se sun mielestä olisi noloa? Kavereiden silmissä vai? Moni menee lennolle ilman mitään käsimatkatavaraa. Siis edes sitä pientä käsilaukkua.

Hauskaa muuten on, kun joillakin miehillä ei välttämättä ole käsimatkatavaraa, mutta on housujen taka- ja reisitaskut ahdettu täyteen kamaa ja sitten suututaan, kun taskut täytyy tyhjentää turvatarkastuksessa. 

T: turvatarkastaja

Vierailija
25/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjäätkö noilla jos matkatavarat katoavat? Tai kaadat kahvit syliin? Varpaat palevat, mihin esim villasukat? Entä ajanviete, kirjat ,lehdit, kudin? Nykiin, kun ei tunnissa lennä.

kuka pärjää ilman kudinta :DDD

Vierailija
26/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jopa lyhyillä Euroopan lennoilla ollut vain ruumalaukku + käsilaukki... En jaksa etsiä tilaa hyttilaukulle. Vaikka ne on joo mitotettu niin silto viime reissullakin kaveri joutui viemään laukun useampaa riviä kauemmaksi kun tilaa ei ollut. Sitä olo sitten kiva odottaa kun poistuessa vastavirtaan piti laukkua hakea ja itse tykkäisin että olisi lähellä.

Ja jos pidemmälle menee niin miksi täyttää jo mennessä kaikki laukut mitä saa ottaa mukaan? Mihin tuliaiset mahtuu? Itse ostan paljon vaatteita ulkomailta ja olen jopa ostanut laukun ulkomailta niille paluumatkaa varten... Ei olisi mahtunut mukaan jos kaikki olisi jo ollut täynnä

Vierailija
27/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina vain ruumaan menevä laukku ja iso käsilaukku käsimatkatavaroina ja matkustan paljon, Tän vuoden puolella oon käynyt jo kerran Thaimaassa, kerran Gambiassa ja kerran Italiassa. En jaksa raahata montaa laukkua.

Sitä varten on vakuutus et jos matkatavarat eivät tule perille kohteeseen heti.

Vierailija
28/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

27:lle vakuutus on varmaan jokaisella järkevällä joka matkustaa, mutta on ikävää lähteä hakemaan KAIKKIA tavaroita kaupoista kun saapuu lomalle. Aina ei myöskään ole mahdollista mennä ostamaan esimerkiksi vaatteita, esimerkkinä se tapaus joka Niilin risteilyllä joutui lainaamaan muilta suomalaisilta vaatteita kun matkalaukku ei ehtinyt laivaan mukaan. Noilla laivoilla ei ole kauppoja kuten isoilla Karibian aluksilla... Sama koskee usein pieniä paikkoja, joista on vaikea pikaisesti löytää kunnollisia vaatekauppoja.

Työmatkoilla ei aikaa uusien vaatteiden etsimiseen edes ole, ja kuitenkin pitää olla suht edustavassa kunnossa, ei voi napata ensimmäistä t-paitaa minkä näkee jonkun kioskin hyllyssä...

Vierailija
29/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata lähteä ollenkaan,kun jo lähtiessä on noin noloa. Voi vaan kuvitella mitä kaikkea noloa teet siellä reissulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä