Miten lukiolaisilla tytöillä voi olla varaa Michael Kors -laukkuihin??
Tiedän parikin tyttöä, jotka käyttävät Korsin laukkua koululaukkuna lukiossa.
Kommentit (34)
Katos kun kaikkien vanhemmat eivät ole laiskoja tyhjätaskuja, jotka inisevät netissä ilmaisia lomia yhteiskunnalta.
Eihän ne maksa kun muutaman satasen, saahan nuoret rahaa kesätöistä ja usein myös lahjaksi!
Ei heillä, mutta heidän vanhemmillaan on.
Käyvät töissä, vanhemmat maksavat, saavat rahaa merkkipäivinä?
Eihän ne ole edes kalliita? Pari-kolmesataa? Laatulaukku on laatulaukku, ei tarvi vaihtaa koko ajan.
Näkisin kaksi vaihtoehtoa. Joko rikkaat wanhemmat tai sitten epämääräistä rahan hankintaa setämiehiltä.
Eihän ne ole edes kalliita, pari kolme sataa. Ainakin meillä molemmat lukioikäiset tytöt käyvät töissä koulun ohella ja menevät kesätöihin ja säästävät sitten palkastaan rahaa. Jos kesätyöpaikka on nettona jotain 1700 euroa niin kyllä siitä ihan kivasti muutamaan Korsin laukkuun, kun asuu vielä kotona vanhempiensa luona ja vanhemmat kustantaa ruuat jne.
Ei oo kauheen kalliita? Ehkä siksi :D Ennemmin ihmettelisin kun jollain lukiolaisilla on yli tonnin Vuittonit käsipuolessa.
Ei ne ole niin kalliita ja osalla voi olla feikki. Käykääpä kattomassa Wish/aliexpress/ebay (Finland) -ryhmä facebookista. Joka päivä monta esittelee feikkilaukkujaan.
Meillä mies työmatkustaa ulkomailla runsaasti ja tuo mm. merkkilaukkuja meidän tytöille, joista vanhin on nyt 22 v ja nuorin 10 v. Vaikka eipä tuo nuorin mitään laukkuja kyllä ole halunnut vielä. :=)) Ulkomailla outleteissä merkkilaukut on usein järkyttävän paljon halvempia kuin Suomessa vähittäismyynnissä tai edes nettikauppojen tarjonnassa. Se tuhannen euron Vuitton on voinut irrota parilla sadalla.
Vanhemmat ostanut?
Säästänyt merkkipäivärahoja laukkua varten?
Saanut lahjaksi isovanhemmilta?
On tuloja jostain, mitä vanhemmat ovat järkänneet vauvasta asti?
Käynyt töissä, ja ostanut palkkarahoilla?
Kuka lukiolainen maksaa itse omat kulunsa? Ehkä hädintuskin viitsii maksaa just jonkun turhakelaukun, kun ei tarvi maksaa asumisesta, ruuasta, kulkemisesta, kirjoista vanhemmilleen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies työmatkustaa ulkomailla runsaasti ja tuo mm. merkkilaukkuja meidän tytöille, joista vanhin on nyt 22 v ja nuorin 10 v. Vaikka eipä tuo nuorin mitään laukkuja kyllä ole halunnut vielä. :=)) Ulkomailla outleteissä merkkilaukut on usein järkyttävän paljon halvempia kuin Suomessa vähittäismyynnissä tai edes nettikauppojen tarjonnassa. Se tuhannen euron Vuitton on voinut irrota parilla sadalla.
Louis Vuitton ei myy alennuksella mitään, eikä sillä ole outletteja. Puhut nyt jostain toisesta merkistä, tai sitten miehesi on tuonut feikkilaukun.
Vierailija kirjoitti:
Kuka lukiolainen maksaa itse omat kulunsa? Ehkä hädintuskin viitsii maksaa just jonkun turhakelaukun, kun ei tarvi maksaa asumisesta, ruuasta, kulkemisesta, kirjoista vanhemmilleen mitään.
Nimenomaan näin. Lisäksi ainakin mun lapset ja kaikki niiden kaverit käyvät töissä lukion ohella, joillakin on jopa puolipäiväinen duunipaikka melkein vakituisesti eli saavat säännöllisesti palkkaa kerran kuukaudessa. Moni säästää esim. isovanhemmilta saamansa lahjarahat synttäreiltä. Ja tosiaan harvempi maksaa vanhemmilleen mitään vielä lukioaikana asumisesta, ruuasta jne. eli kaikki raha mitä lukiolaiselle tulee on puhdasta tuloa. Kyllä sillä muutaman vähän kalliimman veskankin ostaa. Mun puolesta ostelkoon, se aikakin nimittäin tulee kun joutuvat pihistelemään enemmän kuin tarpeeksi.
Mites sitten kun Korsit ovatkin vuoden päästä "noloja", että sinne meni se kestävä laatulaukku.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten kun Korsit ovatkin vuoden päästä "noloja", että sinne meni se kestävä laatulaukku.
Kirpparille myyntiin. Merkkilaukut myydään kirppareilta ainakin täällä meilläpäin yhdessä hujauksessa ja niistä saa vielä hyvän hinnankin.
Rikkaampi mä vanhempien luona asuvana keikkaduunia tekevänä lukiolaisena olin kuin korkeakouluopiskelijana tai vastavalmistuneena. Lukioaikoina kaikki palkat jäi omiin menoihin eikä vuokrasta/ruoasta tarvinnut maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan omat ruokani, kirjani, vuokrani opiskelija-asunnossa, muut laskuni ja matkat vanhempien luokse käymään. Eipä jää rahaa mihinkään muuhun, varsinkaan merkkilaukkuihin.
RKP