Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaveri" haukkui minut tossuksi, joka ei ajattele omilla aivoilla kun mies vaihtoi renkaat autooni enkä minä

Vierailija
10.05.2016 |

Facebookiin päivitin sen kummempia ajattelematta että nyt on taas auto käytössä, mies vaihtoi renkaat. Sen takia että ystävät näkevät ja tietävät että pääsen kauemmaskin matkaamaan jos on jotain tapahtumaa tms.

Kuulemma nykynaisen pitäisi itse vaihtaa omat renkaansa tai muuten sukupuoli-stereotypiat eivät tule ikinä loppumaan enkä osaa ajatella itse. Tätä julisti myös facebookissa. Ei suoraan maininnut nimeäni mutta tajusin kyllä päivityksen viittaavan selvästi minuun.

Mies puuhaili tuossa ulkona muutenkin huonommat vaatteet päällä ja huikkasi minulle että voi vaihtaa samalla renkaani kun tarvitsen autoa loppuviikosta. No toki tämä oli ok.

Sain kuulla yhteiseltä kaveriltamme että muu porukka on menossa viikonloppuna tämän minun haukkuneen kaverin mökille ja olen ainoa joka on jätetty kutsumatta. Ilmeisesti nyt sitten sen takia kun mies vaihtoi autoni renkaat. Kolmekymppisestä ihmisestä kyse, en tiedä itkisinkö vai nauraisinko?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko korostaa sitä, että osaa vaihtaa itse renkaat? Minulta ainakin itku pääsisi jos itse vaihtaisin renkaita. Ennen kuin ne pultit olisi auki ja toiset renkaat paikoillaan, mukana yleensä olen vaihtamassa mutta on se fyysistä voimaa vaativa homma kuitenkin ja sitä nyt ei kovin paljoa meikäläiseltä löydy. Sen sijaan nivel- ja selkäkipuja on.

Vierailija
2/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossukka hiukan tunnit olevankin jos ja kun "kaverin" mielipide noin häiritsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista pitää päivittää faceen? "Mies vaihtoi renkaat." Voisko joku kertoa?

Vierailija
4/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi todiste siitä, ettei kannata olla Facebookissa.

En tiedä oletko tossu joidenkin autonrenkaiden takia (meillä ei ole autoa, joten ei ole kokemusta auton omistamisen tapakulttuurista). Vähän hassu kyllä olet, kun teet tuollaisesta arkisesta asiasta avauksen tänne ja selittelet vielä miehen pukeutumista ja muuta tilanteeseen liittynyttä koreografiaa.

Älä anna asian vaivata itseäsi noin paljon. Auton renkaat vaihdetaan joka vuosi kaksi kertaa. Ikkunat pestään joka vuosi kerran tai kaksi. Tehdäänkö siitäkin fb -avauksia? Monissa kodeissa ikkunat pesee mies, ehkä vähän useammissa nainen. Asia ei ole mun mielestä sen kummempi. 

Jos aikuisen oikeasti on niin, että sinut on jätetty kutsumatta mökille koska et vaihtanut autoon renkaita, sinun kannattaa tutustua uusiin ihmisiin, mielellään sellaisiin, jolla on elämä.  

Sinuna nauraisin koko asialle ja nauttisin kevään lämmöstä. :)

Vierailija
5/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, tarkoitus oli ilmoittaa että minulla on auto nyt käytössä jos joku haluaa vaikkapa kutsua minut johonkin kauempana olevaan tapahtumaan yms. En ajatellut hiki päässä että miten nyt asian kirjoitan, ettei joku vedä litraa herneitä nenään päivityksestäni.

Ap

Vierailija
6/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3, tarkoitus oli ilmoittaa että minulla on auto nyt käytössä jos joku haluaa vaikkapa kutsua minut johonkin kauempana olevaan tapahtumaan yms. En ajatellut hiki päässä että miten nyt asian kirjoitan, ettei joku vedä litraa herneitä nenään päivityksestäni.

Ap

Kuulostaa kylä hiukan kummalliselta tavalta ilmoittaa tuo asia. Jos tietäisin että omistat auton olettaisin että se on sinulla käytössä riippumatta siitä kuka renkaat on vaihtanut.

Vierailija
7/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaihtaa renkaat vasta toukokuussa...

Vierailija
8/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, väännetään nyt rautalangasta että porukka tiesi autoni olleen poissa käytöstä pidemmän aikaa. Helpompi yhdellä lauseella kertoa siitä kaikille, kun soittaa erikseen jokaiselle ettei kukaan nyt vain pahoita mieltään tästä kamalasta teosta.

Tässä on tarkoitus pohtia "kaverin" käytöstä? eikö teistä ole liioittelua jättää tällaisen takia kutsumatta mökille, johon _kaikki_ muut kaveriporukasta on kutsuttu?

Ap

Vierailija
9/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossukka on se kaverisi. On kateellinen sinulle toimivasta parisuhteestasi.

Minkälaisia ns kavereita sitä onkaan olemassa.

Vierailija
10/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, auto on ollut tallissa viimeisen 6kk käyttämättömänä paikallaan kun en ole tarvinnut sitä.

Ap

Vierailija
11/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä Feissarimokiin.

M22

Vierailija
12/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusiko korostaa sitä, että osaa vaihtaa itse renkaat? Minulta ainakin itku pääsisi jos itse vaihtaisin renkaita. Ennen kuin ne pultit olisi auki ja toiset renkaat paikoillaan, mukana yleensä olen vaihtamassa mutta on se fyysistä voimaa vaativa homma kuitenkin ja sitä nyt ei kovin paljoa meikäläiseltä löydy. Sen sijaan nivel- ja selkäkipuja on.

Renkaiden vaihtaminen ei todellakaan vaadi fyysistä voimaa, jos käytössä vain on kunnon työkalut. Jos minun tyttäreni kykeni 12-vuotiaana omin voimin vaihtamaan renkaan autoon (tyttö itse halusi uteliaisuudesta kokeilla vaihtaa yhden renkaista), niin kyllä luulisi aikuiselta naiselta voimaa löytyvän tarpeeksi. Ongelma taitaa olla siinä että renkaiden vaihto on rasittava prosessi, eikä hieno leidi halua uuvuttaa itseään.

Vierailija
13/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis auto pois käytöstä niiden renkaiden takia? Lapissa asut vai miksi noin? Ja miksei renkaita aikaisemmin oltu vaihdettu? Vaikka samalla kun on vaihdettu miehesi autoon, olisitte kaksin saaneet ne näppärästi vaihdettua...

Vierailija
14/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6, väännetään nyt rautalangasta että porukka tiesi autoni olleen poissa käytöstä pidemmän aikaa. Helpompi yhdellä lauseella kertoa siitä kaikille, kun soittaa erikseen jokaiselle ettei kukaan nyt vain pahoita mieltään tästä kamalasta teosta.

Tässä on tarkoitus pohtia "kaverin" käytöstä? eikö teistä ole liioittelua jättää tällaisen takia kutsumatta mökille, johon _kaikki_ muut kaveriporukasta on kutsuttu?

Ap

Itseäni hiukan ärsyttää ihmiset jotka yrittää vääntää kaiken rautalangasta. Jos halusit reissuun eikö olisi ollut yksinkertaisempaa ilmoittaa että lähtisin mielelläni mukaan ja voin vaikka lähteä kuskiksikin nyt kun autokin on käytössä.

Anteeksi nyt mutta en tiedä jaksaisinko olla viikonloppua ihmisen seurassa joka selittää auton käyttönsäkin noin perinpohjaisesti. Voi olla että olisit jäänyt minultakin kutsumatta.

Vierailija
15/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö oletus ole että ne renkaat vaihdetaan tässä keväällä. Pitääkö se nyt oikein facessa julistaa tehdyksi. Huvittavaksi on mennyt, kun pitää elämän perusjuttuja ilmoitella faceen :) Pakko sanoa, että en ole ikinä ajatellut että voinko kutsua jonkun jonnekin sen perusteella että onko se vaihtanut kesärenkaat vai ei. 

Vierailija
16/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kolmekymppiset päivittelee elämäänsä facebookissa..

Vierailija
17/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että miehesi on valmis auttamaan sinua, niin toimii hyvä parisuhde! En ole facebookissa, mutta ymmärtääkseni siellä ilmoitella ihan kaikista elämässä tapahtuvista asiosta, joten miksi renkaanvaihdosta ei saisi kertoa?

Vierailija
18/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renkaiden vaihtaminen ei todellakaan vaadi fyysistä voimaa, jos käytössä vain on kunnon työkalut. Jos minun tyttäreni kykeni 12-vuotiaana omin voimin vaihtamaan renkaan autoon (tyttö itse halusi uteliaisuudesta kokeilla vaihtaa yhden renkaista), niin kyllä luulisi aikuiselta naiselta voimaa löytyvän tarpeeksi. Ongelma taitaa olla siinä että renkaiden vaihto on rasittava prosessi, eikä hieno leidi halua uuvuttaa itseään.

No ei se nyt mitään valtavia voimia vaadikaan mutta kyykkimistä ja ähellystä kyllä. Ei ne nyt noin vain ole vaihdettu, kuin formuloissa. Ja jos pultti ei aukea omin voimin, niin se jää kiinni. Yleensä jätän homman sille, jolta se käy.

Vierailija
19/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sota tästä alkoi? Meillä ainakin taloudessa hommat hoitaa se, keneltä se helpoiten sujuu. Tiedän että mies osaisi ommella verhot ja kitkeä kukkapenkkiä, minä osaan rempata ja vaihtaa auton renkaat, mutta jos toisella menee hommaan aikaa 30min ja toisella pari tuntia, niin ihan ylpeydestäkö se pitäisi itse tehdä? Kun parisuhde kuitenkin on myös toistensa auttamista ja yhteistyötä.

Vierailija
20/38 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa moni ilmoittaa vatsataudistaan, lastensa vatsataudista tai vaikka aamupuurostaan. Myös tänään kävin salilla -päivitys on suosittua laittaa joka ikinen päivä. Näihin verrattuna renkaat on vaihdettu -päivitys on ihan paikallaan.

Kyllä minäkin oppisin renkaat itse vaihtamaan jos olisi pakko, mutta mies mielellään hoitaa sen ja minä sitten vaikka pesen koiran sillä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi