Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelmia uuden vauvani kanssa

Nuori äiti paniikissa
09.05.2016 |

Esikoiseni on kuusi viikkoa vanha. Olin ajatellut että kasvatan hänet siten että hän saa kasvaa juuri sellaiseksi kuin haluaa. Mutta hän ei osoita minkäänlaisia osviittoja mihinkään suuntaan. Mistä nyt tiedän, minkä niminen hän haluaa olla, mihin uskontoon haluaa itsensä kuuluvan vai haluaako mihinkään uskontoon. Ja millaista ruokavaliota hän haluaa noudattaa kun lakkaa syömästä tissiä. En tiedä mitä hän ajattelee pitkästä täysimetyksestä. Lastenhuoneen väritkin on mies sitten vaan valinnut jotenkin, kun emme ole vauvan ilmaisusta millään lailla perillä.

Miten tässä voi mennä lapsentahtisesti kun ei lapsi kerran itse tuo mitään muuta mielipidettä esiin kuin tään tissijutun yms?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, olihan hauskaa hahhah. 

Vierailija
2/13 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muutto kun lapsi 6 kk. Maalattiin eri väriset läiskät seinään ja kysyttiin ihan selkeällä suomen kielellä, että kunpi on kivanpi. Tuijotti sitä lilaa paljon pitempään. Kyllä pitää vanhempien selkeät singaalit osata tulkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teidän vauva säälittävä, meidän vauva ilmaisi tuollaiset asiat heti laitokselta päästyään.

Vierailija
4/13 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on selvästi ongelmia viestinnässä. Ette ole vielä kypsyneet ottamaan vauvan viestejä vastaan.Toisaalta vauva ei saa teidän epävarmasta arvuttelusta mitään mihin tarttua, mihin hän voisi ilmaista mitään kantaa. Parasta teidän olisi koko perheenä ottaa yhteyttä tiedostavaa kasvatusta tukeviin ja varhaista vauvan ilmaisua tukeviin järjastöihin.Tätä kautta saatte varmasti apua ja vauva kohta jo hyppyyttää teitä oikkujensa mukaaan.

Vierailija
5/13 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Kyllä se kohta alkaa pyöriä lattialla napansa ympäri. Sitten vaan eri vaihtoehtoja lapuille vauvan alle ja katsotte mihin suuntaan se kääntyy.

(Oikeesti välillä viduttaa katsoo noita idioottiäitejä jotka odottaa että pieni lapsi voi päättää kaikesta. Mitä me ostetaan kaupasta. Koska mennään puistoon. Voi voi etkö halua pukea sadetakkia.... Hyvä aloitus)

Vierailija
6/13 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on kyse vaan tehdasasetuksista. Signaaliherkkyyttä pitäis lisätä. Vie merkkiliikkeeseen, siellä tietävät usein parhaiten.

Vierailija
7/13 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvaa on AINA osattu kuunnella ja tukea oikein ilmaisussaan. On menestynyt erinomaisesti elämässään. On nyt 2 vuotta ja pääluottamusmiehenä tarhassa omassa ryhmässään.

Vierailija
8/13 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva kertoi heti, että hänen nimi Pekka!

Vierailija
9/13 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 päivän palautusoikeus. Ai niin mutta se taisi jo mennä. Nyt vaan kärsi ellei tule takuuhuoltoa vaativia ongelmia.

Vierailija
10/13 |
14.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 päivän palautusoikeus. Ai niin mutta se taisi jo mennä. Nyt vaan kärsi ellei tule takuuhuoltoa vaativia ongelmia.

Voi kyllä palautettaessa olla ongelma kun yrittää tunkea takaisin samasta luukusta mistä tulikin.

Vierailija
11/13 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on sellanen ongelma, että kun tiedustelin lapseni nimeä, hän sanoi "ämmämmää" eli ihan selvästi "mää olen Ämmä" (ollaan Turusta). Mut arvatkaa vaan hyväksyykö VRK nimeä???? No ei!!! Vähänkö harmittaa.

Vierailija
12/13 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas on sellanen ongelma, että kun tiedustelin lapseni nimeä, hän sanoi "ämmämmää" eli ihan selvästi "mää olen Ämmä" (ollaan Turusta). Mut arvatkaa vaan hyväksyykö VRK nimeä???? No ei!!! Vähänkö harmittaa.

Ootko ihan sekasin? No onneks eivät hyväksy... huh.

Vierailija
13/13 |
15.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajatelkaa tällaisia äitejä on oikeasti olemassa jotka antavat jo ihan pikkulapsille vallan päättää kaikesta. Omakohtainen kokemus lähipiiristä kun lapsi tuli kouluikään eikä halunnutkaan käydä aina koulussa, äidin mielestä asia oli ok, mutta jännä että näin ei ollut opettajan ja lastensuojelun mielestä. Että ei muuta kun vapaasti kasvattamaan lastensuojelun asiakkaita.