Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas vaati saada tietää mun SUKUNIMEN reklamaatiota varten?

Vierailija
09.05.2016 |

Mitä helvettiä...? Siis mitä se sillä kuvitteli tekevänsä, sukunimeni kuuluu hänelle koska...? :D Kyse puhelimessa tapahtuvasta asiakaspalvelusta.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä se, moniko reklamaatio on oikeasti aiheellinen. Paljon tulee reklamaatioita asioista, jotka on ihan turhia. Luulen, että useimmissa palautteissa jossa aspaa syytetään huonosta palvelusta, puhelun kuuntelun jälkeen todetaan asiakkaan olevan väärässä. Useilla asiakkailla on myös harha, että huutamalla ja olemalla töykeä saa asioita paremmin eteenpäin. Ei muuten pidä paikkaansa...

Toki aspojakin on monenlaisia, heissäkin on ammattitaidottomia yksilöitä.

Vierailija
62/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspassa työskennelleenä olen todella iloinen, ettei siellä tarvinnut esitellä itseään omalla nimellä. Harva se päivä kuuli tappouhkauksia. Tässä en nyt ymmärrä, miksi asiakkaan pitäisi jossain bulkkipalvelussa saada tietää aspan sukunimi. Kuten tässä ketjussa on yritetty saada menemään perille, asiakkaiden puhelut tallennetaan, ja ne pystytään jäljittämään numeron tai soittoajankohdan perusteella.

Kaikki reklamaatiot käsitellään ja aspa saa palautetta. Usein palaute on, että aspa on toiminut ammatillisesti ja asiallisesti, asiakas on ollut se epäasiallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P.S. Jos saat joka paikasta huonoa asiakaspalvelua, syy todennäköisesti on sinussa.

Word!

Vierailija
64/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin virastossa pitää aina puhelimessa sanoa koko oma nimi ja virasto mihin asiakas on soittamassa, jotta tietävät kenen kanssa asioivat. Eikä tod.saa keksiä mitään höpöhöpönimiä. Ja hui, nimi näkyy kaikissa meidän lähettämissä papereissakin ja kaikessa muussa mahdollisessa.

Vierailija
65/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä huutanut tai uhkaillut asiakaspalvelijoita missään. Turhaan syyllistette minua.

Vierailija
66/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt joku sen logiikka. Meillä asiakaspalvelussa puhelimeen vastattaessa sanotaan etunimi (joka sekin saa olla keksitty). Ja se halus ton lisäks sukunimen tietää valitusta varten :D

Minä haluan ainakin asioida vain järkevien asiakaspalvelijoiden kanssa kun asioin firman X kanssa. Minulla ovat muistissa näiden luottoasiakaspalvelijoiden nimet.

Jos sukunimesi kertominen tuottaa sinulle tuskaa niin en usko sinun soveltuvan kenenkään luottoasiakaspalvelijaksi.

Minä todellakin valitsen palvelut asiakaspalvelun mukaan. Minulla ei ole aikaa haaskattavaksi kaiken maailman inttävien tai höpsöjä puhuvien bimbojen kanssa.

Toivotan tässä hyvää keväänjatkoa teille kaikille ihanille luottoasiakaspalvelijoille!

No ei kovin järkevä asiakaspalvelija ole jos jakelee nimeään kaikille asiakkaille.

Meillä sanottiin joskus aikoinaan omat nimet. Kerranhan yksi asiakas etsi yhden asiakaspalvelijan numeron nimellä jostain ja alkoi soittelemaan uhkauspuheluista. Uhkaili tulevansa työpaikan eteen odottelemaan töistä pääsyä jne..

Luuletko ihan tosissasi, että minulla, keski-ikäisellä naisella, olisi aikaa tai mielenkiintoa stalkata tai kytätä aspoja? Kunhan saan asiani hoidettua niin en edes halua kuulla aspasta ennen kuin tulee seuraavan kerran asiaa firmaan X. Jos asenne on asiakaspalveluissa kuvatun kaltainen niin taidanpa siirtyä sähköpostiasiointiin kun kerran puhuminen on noin vastenmielistä. Todella epärehellistä asiakkaan pettämistä ettei asiasta ole kerrottu suoraan minulle.

Jos se, että tiedän mitä haluan, tekee minusta hankalan asiakkaan niin teidän ongelmanne ovat totisesti pieniä. Onneksi elämme avartuneessa maailmassa ja voin hankkia jatkossa palveluni jostain sellaisesta firmasta, jossa ihmiset toimivat omilla nimillään.

Voi olla aika hankala tulevaisuudessa löytää palveluita. Oon aika monessa aspassa ollut töissä ja on hyvinkin yleistä et omaa nimeä ei turvallisuussyistä kerrota vaan on aliakset.

Vierailija
67/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin virastossa pitää aina puhelimessa sanoa koko oma nimi ja virasto mihin asiakas on soittamassa, jotta tietävät kenen kanssa asioivat. Eikä tod.saa keksiä mitään höpöhöpönimiä. Ja hui, nimi näkyy kaikissa meidän lähettämissä papereissakin ja kaikessa muussa mahdollisessa.

Niin meilläkin pitää ja nettisivuilla näkyy myös nimi ja työnumero. Osoite, oma puhelin ja rekkari ovatkin sitten salaisia muutamasta asiakkaasta johtuen.

Vierailija
68/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä se, moniko reklamaatio on oikeasti aiheellinen. Paljon tulee reklamaatioita asioista, jotka on ihan turhia. Luulen, että useimmissa palautteissa jossa aspaa syytetään huonosta palvelusta, puhelun kuuntelun jälkeen todetaan asiakkaan olevan väärässä. Useilla asiakkailla on myös harha, että huutamalla ja olemalla töykeä saa asioita paremmin eteenpäin. Ei muuten pidä paikkaansa...

Toki aspojakin on monenlaisia, heissäkin on ammattitaidottomia yksilöitä.

Oon kuunnellut kai satoja puheluita, siis kun asiakas on tehnyt reklamaation palvelusta tai sitten on tilannut jotain ja jälkikäteen väittää että ei ole tilannut. Ja suurisosa on tosiaan turhia. Asiakaspalvelija on kuitenkin aina se joka aloittaa puhelun neutraalilla olotilalla mutta asiakas saattaa monesti olla valmiiksi vihainen ja se kuuluu puhelussa. Asiakaspalvelija kun ei voi sille välttämättä mitään et palvelussa on ruuhkaa tai on verkkovikoja tai asiakkaan palvelu on kytketty pois maksamattomien laskujen vuoksi ai että asiakas onkin jäänyt työttömäksi sen jälkeen kun tilasi palvelun eikä olekaan varaa maksaa sitä tms.

Vierailija
69/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä joskus ihmettelen, että puhelimessa "Jessica-Mimmi" tai "Nico-Petteri" kyselee kaikenlaiset varmistuskysymykset, henkilötunnukset, osoitteet jne. Minä asiakkaana en kuitenkaan saa tietää, kenen kanssa tarkkaan ottaen asioin. Ymmärrän tavallaan kyllä asian lähtökohdan, mutta tavallaan en kuitenkaan.

Eli sinun pitäisii saada aspan sotut sun muut? Miksi? Sinun tietojesi kyselyille on syyt, miksi aspan pitäisi omiaan sinulle kertoa, eli mitä niillä tiedoilla teet?

Minä en hetulla mitään teekään. Mutta nimen verran olisi kiva tietää. Omasta mielestäni lisää luotettavuutta, jos aspa kertoo nimensä. Olkoot sitten keksitty, mutta näköjään joillekin on intetty että "Mirkku" on kaikki tieto, mitä aspan tunnistamiseksi saa irti. Ymmärrän kyllä täysin, miksi jotkut kieltäytyvät nimensä kertomisesta. Ihmeellistä, ettei asiaan ole saatu mitään järkevää systeemiä aikaan.

Mulle ainakin riittäisi, jos aspa sanoisi "valitettavasti emme kerro nimiämme, mutta tunniste/virkailijanumeroni on 456". Siinähän on riittävästi infoa jos haluaa palata asiaan, tehdä reklamaation tai mitä kuka nyt sitten ikinä tekeekin. Mutta työntekijää ei tällä tiedolla pääse stalkkaamaan.

Herätys nyt oikeesti! Kyllä siellä tiedoissa näkyy, että kenen kanssa tämä valittava asiakas on asioinut. Se on firman tehtävä kaivaa esille se tieto. Mistä sinä tiedät ettei ole järkevää systeemiä?

Monesti tuntuu että näitä asioita vängätään vänkäämisen ilosta. Vaikka järkevä systeemi olisikin olemassa, niin asiakkaasta varmasti tuntuisi paremmalta, jos annetaan joku vaikka keksitty nimi (jos näin on sovittu), oikea nimi tai koodi. "Noh, nää nyt sitten selvitetään kyllä nauhalta JOS aihetta muka on" ei ole mikään kauhean asiakasystävällinen vastaus.

Mielestäni usein unohdetaan, että myös se, miltä jokin asia tai palvelu TUNTUU asiakkaasta, on merkityksellistä. Ei pelkästään se, että aspa saa olla oikeassa oikein luvan kanssa.

Ja lisäksi ajansäästökin. Kumpaan menee pitempi aika: pitkä vääntäminen siitä, sanotaanko nimeä vai ei vai edellä kuvattu tapa. Tämä riippumatta siitä, että firmassa varmasti on hienot järjestelmät, jolla puhelun etsiminen ja kuuntelu hoituu hetkessä ja oikein. 

Vierailija
70/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt joku sen logiikka. Meillä asiakaspalvelussa puhelimeen vastattaessa sanotaan etunimi (joka sekin saa olla keksitty). Ja se halus ton lisäks sukunimen tietää valitusta varten :D

Minä haluan ainakin asioida vain järkevien asiakaspalvelijoiden kanssa kun asioin firman X kanssa. Minulla ovat muistissa näiden luottoasiakaspalvelijoiden nimet.

Jos sukunimesi kertominen tuottaa sinulle tuskaa niin en usko sinun soveltuvan kenenkään luottoasiakaspalvelijaksi.

Minä todellakin valitsen palvelut asiakaspalvelun mukaan. Minulla ei ole aikaa haaskattavaksi kaiken maailman inttävien tai höpsöjä puhuvien bimbojen kanssa.

Toivotan tässä hyvää keväänjatkoa teille kaikille ihanille luottoasiakaspalvelijoille!

Minä en kyllä aspana tälle pakkomielteiselle jankuttajalle ikimaailmassa kertoisi oikeaa nimeäni.

Vierailija
71/78 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä joskus ihmettelen, että puhelimessa "Jessica-Mimmi" tai "Nico-Petteri" kyselee kaikenlaiset varmistuskysymykset, henkilötunnukset, osoitteet jne. Minä asiakkaana en kuitenkaan saa tietää, kenen kanssa tarkkaan ottaen asioin. Ymmärrän tavallaan kyllä asian lähtökohdan, mutta tavallaan en kuitenkaan.

Eli sinun pitäisii saada aspan sotut sun muut? Miksi? Sinun tietojesi kyselyille on syyt, miksi aspan pitäisi omiaan sinulle kertoa, eli mitä niillä tiedoilla teet?

Minä en hetulla mitään teekään. Mutta nimen verran olisi kiva tietää. Omasta mielestäni lisää luotettavuutta, jos aspa kertoo nimensä. Olkoot sitten keksitty, mutta näköjään joillekin on intetty että "Mirkku" on kaikki tieto, mitä aspan tunnistamiseksi saa irti. Ymmärrän kyllä täysin, miksi jotkut kieltäytyvät nimensä kertomisesta. Ihmeellistä, ettei asiaan ole saatu mitään järkevää systeemiä aikaan.

Mulle ainakin riittäisi, jos aspa sanoisi "valitettavasti emme kerro nimiämme, mutta tunniste/virkailijanumeroni on 456". Siinähän on riittävästi infoa jos haluaa palata asiaan, tehdä reklamaation tai mitä kuka nyt sitten ikinä tekeekin. Mutta työntekijää ei tällä tiedolla pääse stalkkaamaan.

Herätys nyt oikeesti! Kyllä siellä tiedoissa näkyy, että kenen kanssa tämä valittava asiakas on asioinut. Se on firman tehtävä kaivaa esille se tieto. Mistä sinä tiedät ettei ole järkevää systeemiä?

Monesti tuntuu että näitä asioita vängätään vänkäämisen ilosta. Vaikka järkevä systeemi olisikin olemassa, niin asiakkaasta varmasti tuntuisi paremmalta, jos annetaan joku vaikka keksitty nimi (jos näin on sovittu), oikea nimi tai koodi. "Noh, nää nyt sitten selvitetään kyllä nauhalta JOS aihetta muka on" ei ole mikään kauhean asiakasystävällinen vastaus.

Mielestäni usein unohdetaan, että myös se, miltä jokin asia tai palvelu TUNTUU asiakkaasta, on merkityksellistä. Ei pelkästään se, että aspa saa olla oikeassa oikein luvan kanssa.

Ja lisäksi ajansäästökin. Kumpaan menee pitempi aika: pitkä vääntäminen siitä, sanotaanko nimeä vai ei vai edellä kuvattu tapa. Tämä riippumatta siitä, että firmassa varmasti on hienot järjestelmät, jolla puhelun etsiminen ja kuuntelu hoituu hetkessä ja oikein. 

Yritys määrittelee säännöt, ei asiakas. Ja jos joku oikein alkaa vääntämään, niin kyllä ammattitaitoinen aspahenkilö saa lopettaa puhelun. Useampia puheluita on tullut asiakkaan huutaessa/vängätessä lopetettua tyyliin "nyt tämä asia ei tässä etene yhtään, soita uudelleen kun olet rauhoittunut". Kerran oli pomo selän takana, kysyi oliko hankala tapaus. Kehui myös, että hyvin hoidettu lopetus.

Vierailija
72/78 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kannata ilmoittaa oikeaa nimeään, kun asioi näiden firmojen kanssa. Kaikenlaisia hulluja on asiakaspalvelijoina. Tulevat vielä polttamaan kesämökin ja varastavat fillarin pihalta. Tekaistun nimen voi niille antaa. Miksi minkään  höyrypään pitäisi tietää, minkä nimistä asiakasta hän oikeasti on palvelemassa.

Kiinnostaisi kyllä tietää, että mikä aiheuttaa noin sairaalloisen halun tietää toisen koko nimi kun sillä tiedolla et mitään tee. 

Firma tarvitsee sinun tietojasi ja aspa kyllä mielellään kertoo juurta jaksaen miksi tarvitsee, mihin sinä tarvitset aspan sukunimiä ja hetuja? Kuulutko kenties juuri niihin, jotka menevät raivoamaan aspan kotiovelle jos kaikki ei mene mielestäsi putkeen?

Vierailija
73/78 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse antaa sukunimeä. Se on turvallisuusriski. Itse teen ihan kasvokkain asiakkaiden kanssa töitä ja etunimeni on nimikyltissä. Pari kertaa olen antanut asiakkaalle esimieheni käyntikortin, että sinne saa tehdä valitusta. Sukunimeä vaadittaessa olen todennut, että olen ainoa tämänniminen henkilö töissä ja se saa luvan riittää. Olen myös kehoittanut kuvailemaan minut valitukseen.Ei ole vielä yhtään reklamaatiota tullut tähän päivään mennessä 😄

Vierailija
74/78 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa sukunimeä ainakaan meidän firmassa. Meillä on aspassa 2 hlöä töissä ja jos joku tekee aspasta reklamaation niin pomo kyllä tietää ketä tarkoittaa "Minna". En tosiaankaan kerro meidän hulluille kuluttajille nimeäni, sen verran harvinainen se on ja saan tappo-/raiskausuhkauksia harva se päivä puhelimitse. Postitse tulee ulostetta ja piirrettyjä aseiden kuvia asiakaspalautuksina. T. Asiakasneuvoja

Vierailija
75/78 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhelinmyyjä soittaa ja esittelee itsensä epämääräisesti, penään aina soittajan nimen selvästi, ei mitään pelkkää etunimeä tai peräti keksittyä. Moni soittaja häkeltyy kokonaan moisesta. Fiksuimmat osaavat sentään nimensä sanoa selkeästikin. Jos soittaja lisäksi puhuttelee minua etunimeltä, lopetan puhelun lyhyeen toteamalla, että en tunne soittajaa enkä tilaa mitään. Kiitos ja kuulemiin ja puhelu poikki, ennen kuin ehtii alkaa jankata. Jos soittajalla on oikeaa asiaa, hän käyttäytyy aivan toisin.

Vierailija
76/78 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ihan laki olemassa että jos asiakas haluaa tehdä esim kantelun ja reklamaation sinusta ja työstäsi niin esihenkilön tiedot on annettava.  Omia tietoja ei tarvitse kertoa välttämättä mutta esihenkilön tiedot on annettava ja sehän kertoo vaan siitä että jos ei niitä kerro että on todellakin syyllistynyt vaikka mihin asiattomuuteen. Sehän sitten on jo rikosoikeudellinen asia jos siihen suuntaan menee

Vierailija
77/78 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän löytyy hyvin yksinkertaiset vastaukset. Jos joku haluaa tehdä sinusta valituksen mies vastaa nimekseen: Petteri Orpo ja nainen: Riikka Purra

Vierailija
78/78 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhelinmyyjä soittaa ja esittelee itsensä epämääräisesti, penään aina soittajan nimen selvästi, ei mitään pelkkää etunimeä tai peräti keksittyä. Moni soittaja häkeltyy kokonaan moisesta. Fiksuimmat osaavat sentään nimensä sanoa selkeästikin. Jos soittaja lisäksi puhuttelee minua etunimeltä, lopetan puhelun lyhyeen toteamalla, että en tunne soittajaa enkä tilaa mitään. Kiitos ja kuulemiin ja puhelu poikki, ennen kuin ehtii alkaa jankata. Jos soittajalla on oikeaa asiaa, hän käyttäytyy aivan toisin.

Suomessa puhelinmyyjät ovat täys Idi-oo-tteja ja kielitaidottomia ettei kauppaa ole koskaan syntynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi