Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmavaivat, mahaturvotus. Keliakiaa? ov

Vierailija
09.05.2016 |

Muutaman viime kuukauden aikana olen huomannut että alamaha on välillä tosi pömppö. Ilmavaivat on melkoiset ja maha kipeä. Jokin aika sitten huomasin että oireet taitaa liittyä viljojen syöntiin. En siis syö joka päivä viljoja (paitsi kaurapuuroa päivittäin), leipää en syö lähellekään joka päivä. Viime viikolla alkuviikosta söin yhtenä päivänä makaronilaatikkoa ja leipää söin lauantaina. Maha oli kuin raskaana olevalla ja takapuoli lauloi iloisesti. Muina päivinä ei mitään.
Googlettelin oireita ja monessa lähteessä oli mm. ripuli oireena ja painonlasku. Näitä minulla ei ole. Toisaalta myös kerrottiin että keliakia voi oireilla epätyypillisesti jolloin diagnosointi voi olla vaikeaa. Perintötekijätkin mainittiin. No äidilläni on keliakia joka alkoi tämän ikäisenä kuin minä olen nyt.
Onko täällä yhtään henkilöä jonka keliakia olisi alkanut samoilla oireilla kuin minulla on nyt? Onko oireeni tyypillisiä alkuvaiheen keliakialle ja ripuli tulee myöhemmin. Lääkäriin olen toki menossa mutta se on vasta loppuviikosta.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi