Asiakas vaati saada tietää mun SUKUNIMEN reklamaatiota varten?
Mitä helvettiä...? Siis mitä se sillä kuvitteli tekevänsä, sukunimeni kuuluu hänelle koska...? :D Kyse puhelimessa tapahtuvasta asiakaspalvelusta.
Kommentit (85)
jatkan: HSL ent HKL, onnistui sulkemaan ratikan ovet nenäni edestä aivotärähdys-seurauksin ja ambulanssi vei minut Meilahden päivystykseen. Haluan vain selvittää, kenelle voin osoittaa HSL:n aiheuttamat laskut, en muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on törkeää olla nimettömänä. Esim kun soitan jonkun kuljetusliikkeen aspaan työasioissa, on todella typerää jos juttelen vaan jonkun Mirkun kanssa koska kylmä tosiasia on että samaan asiaan joutuu aina itse palaamaan uudelleen niin olisi kiva sanoa että juttelin tästä Mirkku Virtasen kanssa eilen. Enkä vaan että juttelin jonkun naisen kanssa. Koska yleensä se etunimikin menee aina ohi kun vastataan TNT Mirkku kuinka voin auttaa. Ainakaan UPSilla eivät kerro nimiään.
TNT tai DHL antaa sujuvasti tunnisteen, jolla asiaa käsitellään. Siis ainakin pari vuotta sitten on antanut. Ihan tämän päivän tilanteesta en tiedä. Siellä kyllä tajutaan, että palkan maksaa se tyytyväinen hyvin palveltu asiakas, eikä se firma, jonka vaatteissa kuljetaan. Monta kertaa on kyllä ärsyttänyt, kun ei ole saanut suoraa numeroa jollekin asiakaspalvelijalle, jolle monimutkaisen rahtiasian tms olet selvittänyt ja kun vielä pitäisi ihan oikeasti saada se nouto tänään joko toimittajalta tai asiakkaalle matkaan.
Tässä juuri oli siviilielämässä juttu, jossa hoitaja "etunimi" hoiti hienosti asian. Varmistin vielä nimen uudelleen ja sanoin, että hoitaja "etunimi" olen nyt vastuuttanut juuri sinut ilmoittamaan minulle kuinka edetään. Kun on asiallinen ja tarkka itse, saa yleensä samanlaisen vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt joku sen logiikka. Meillä asiakaspalvelussa puhelimeen vastattaessa sanotaan etunimi (joka sekin saa olla keksitty). Ja se halus ton lisäks sukunimen tietää valitusta varten :D
Minä haluan ainakin asioida vain järkevien asiakaspalvelijoiden kanssa kun asioin firman X kanssa. Minulla ovat muistissa näiden luottoasiakaspalvelijoiden nimet.
Jos sukunimesi kertominen tuottaa sinulle tuskaa niin en usko sinun soveltuvan kenenkään luottoasiakaspalvelijaksi.
Minä todellakin valitsen palvelut asiakaspalvelun mukaan. Minulla ei ole aikaa haaskattavaksi kaiken maailman inttävien tai höpsöjä puhuvien bimbojen kanssa.
Toivotan tässä hyvää keväänjatkoa teille kaikille ihanille luottoasiakaspalvelijoille!
No ei kovin järkevä asiakaspalvelija ole jos jakelee nimeään kaikille asiakkaille.
Meillä sanottiin joskus aikoinaan omat nimet. Kerranhan yksi asiakas etsi yhden asiakaspalvelijan numeron nimellä jostain ja alkoi soittelemaan uhkauspuheluista. Uhkaili tulevansa työpaikan eteen odottelemaan töistä pääsyä jne..
Luuletko ihan tosissasi, että minulla, keski-ikäisellä naisella, olisi aikaa tai mielenkiintoa stalkata tai kytätä aspoja? Kunhan saan asiani hoidettua niin en edes halua kuulla aspasta ennen kuin tulee seuraavan kerran asiaa firmaan X. Jos asenne on asiakaspalveluissa kuvatun kaltainen niin taidanpa siirtyä sähköpostiasiointiin kun kerran puhuminen on noin vastenmielistä. Todella epärehellistä asiakkaan pettämistä ettei asiasta ole kerrottu suoraan minulle.
Jos se, että tiedän mitä haluan, tekee minusta hankalan asiakkaan niin teidän ongelmanne ovat totisesti pieniä. Onneksi elämme avartuneessa maailmassa ja voin hankkia jatkossa palveluni jostain sellaisesta firmasta, jossa ihmiset toimivat omilla nimillään.
Voi olla aika hankala tulevaisuudessa löytää palveluita. Oon aika monessa aspassa ollut töissä ja on hyvinkin yleistä et omaa nimeä ei turvallisuussyistä kerrota vaan on aliakset.
Aliaksessa ei ole mitään vikaa, vaikka se olisi tyyliin numero, jos saat tarvittaessa samaa asiaa hoitaessa hänet kiinni. Tai voit seuraavassa yhteydenotossa viitata keskusteluun ko. työntekijän kanssa.
En ole enää työelämässä, mutta osaavana ammattilaisena aina sanoin koko nimeni. Jatkoa seuraavalla sivulla,aiheena HSL.
Ei tarvitse. Reklamaation voi tehdä ilmankin koska kyllä ne pomot tietää kenen kanssa asiakas on puhunut.