Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen naisen kanssa minun pitäisi seurustella?

Vierailija
09.05.2016 |

Juuh elikkäs, eksyin lukemaan tuota keskustelua, jossa kerrotaan, että 40v miehet ei saa seurustella 20v naisten kanssa.

Olen 36-vuotias mies, mutta olen elämäntilanteeltani lähempänä 26-vuotiasta (uudelleenkouluttautuminen jne.). Satun myös näyttämään nuoremmalta, ja olemaan ihan hyvässä kunnossa, ei ole kaljamahaa eikä kaksoisleukaa, mutta lihaksia on hippusen.

Toivoisin löytäväni kunnollisen parisuhteen, jossa päämääräänä olisi mukava yhteiselo, suht rauhallisella elämäntavalla.

Minusta kiinnostuvat naiset ovat itseäni selkeästi nuorempia. Sanotaan nyt että vaikka ikäväliltä 20-27.

Minkä ikäisen kanssa minun pitäisi tämän palstan naisten mielestä seurustella?
Jos kolmevitosen naisen kanssa, niin mitä yhteistä minulla olisi jonkun keskimääräisen kolmevitosen naisen kanssa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan minkä ikäisen haluat. Tällä palstalla kritiikkiä saa yleensä sillä, että 40+ miehenä tulee kyselemään, miten niitä parikymppisiä saa, kun haluaisi seurustella just sellaisen kanssa. Ja sit selitykset siitä, kuinka on niin nuorekas ja ei ne parikymppiset edes huomaa sitä ikäeroa.

Mut fakta on se, et osalla parikymppisistä 35+ on jo aika vanha. Kahdenkympin alahaitarissa jopa 30-vuotias on jo vanhempi mies. Mutta ihminen saa toki seurustella tai yrittää seurustella ihan minkälaisen yli 15-vuotiaan täyspäisen kanssa vain. Sinäkin.

Jos kerran haluat samassa elämäntilanteessa olevan naisen, musta sun pitäisi seurustella samassa elämäntilanteessa olevan naisen kanssa iästä riippumatta - toi sun aloituksessa mainittu "kriteeri" ei ole ikäsidonnainen, kuten itsekin todistat. Sulla on varmasti enemmän yhteistä 36-vuotiaan uudelleenkouluttautujan kanssa kuin 26-vuotiaan valmistuneen ja pari vuotta työelämässä olleen sanotaan vaikka lakimiehen kanssa. Vai oliko toi vaan tekosyy nuorempien naisten jahtaamiseen?

Poikkeuksena: jos haluat perustaa perheen, sanoisin, että sun "pitäisi" seurustella about 25-35-vuotiaan naisen kanssa. 20-vuotias opiskelukaveri ei välttämättä ole fiksuin vaihtoehto, jos opiskelet korkeakoulussa. Koulutetut naiset saavat ensimmäisen lapsensa keskimäärin kolmikymppisinä ja jos 20-vuotias haluaa edetä "odotetussa" tahdissa, sä olisit ensimmäistä kertaa isä vasta lähellä viittäkymppiä.

(Tuttavapiirissä on yksi tällainen tilanne, jossa nainen 22 ja mies 32. Miehen kaikki kaverit saavat nyt lapsia ja miehellä on kova vauvakuume, mutta vasta opinnot aloittanut nainen on todennut ihan suoraan, että lastenteko kiinnostaa vasta kun opinnot ja hetki työelämää takana. Eli jos haluavat pysyä yhdessä, miehellä on luultavasti edessä vajaa 10 vuotta vauvakuumeilua ja odottelua.)

Vierailija
22/28 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni ei ehkä kannata miettiä pelkkää ikää vaan sitä kenenkanssa tulee toimeen. Toki minusta jo 5 vuotta nuorempi tuntuu liian lapselliselta, enkä uskoisi pystyväni seurustelemaan moisen kanssa ellei sovita harvinaisen hyvin yhteen. Kun taas yli 5- 10 vuotiaankanssa tunnen itseni pikkulapseksi. Muuten iällä ei ole väliä jos tuntuu että toinen on se jonka kanssa voi/haluat elää pitkän, toimivan parisuhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan minkä ikäisen kanssa haluat ja onnistut. Ikä on vain numero. Kunnioita kuitenkin lakia tässä asiassa.

Muokataan ja tarkennetaan kysymystä:

Minkä ikäisen naisen kanssa minun pitäisi seurustella (vakavasti, loppuelämän tähtäyksellä), jotta av-palstan naiset antaisivat hyväksyntänsä, ja jotta kaverieni kolmevitoset vaimot hyväksyisivät suhteen?

Tässä vaiheessa sinulle pitää ilmeisesti tarkentaa muutama tosiasia.

1) Av-palstan naiset eivät ole mikään kollektiivinen tajunta, jolla on yhtenevät mielipiteet joka asiasta.

2) Av-palstan naisista osa on sitä mieltä, että sinun ikäisesi mies ei saisi seurustella parikymppisen kanssa. Osa on sitä mieltä, että saat ihan itse päättää kenen kanssa seurustelet kunhan et riko lakia ja kumppanisi haluaa myös seurustella sinun kanssasi. Jotkut ovat varmasti myös sitä mieltä, että on paheksuttavaa seurustella paljon itseään nuoremman kanssa, mutta sitä ei pidä silti kieltää tai estää. Ja mukaan mahtuu kaikkia muitakin näkemyksiä asiasta.

3) Av-palstan naiset eivät voi tietää, mitä sinun kavereidesi kolmevitoset vaimot sinun seurustelusuhteistasi ajattelevat.

Joten, mikäli haluat kuulla Av-palstan naisten mielipiteitä, kelpuuta sitten myös niiden mielipiteet, jotka vastaavat että saat seurustella kenen kanssa haluat laillisuuden rajoissa. Jos taas haluat tietää vain niiden mielipiteen, jotka haluaisivat rajoittaa ihmisten oikeutta kumppaninvalintaan vain suunnilleen oman ikäisiin, osoita kysymyksesi juuri heille, älä tämän palstan naisille yleisesti.

Vierailija
24/28 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta voit etsiä vaimoksesi sen ikäisen kuin haluat ja satut saamaan. Yleisesti ottaen liitot näyttävät onnistuvan sitä paremmin mitä enemmän pariskunnalla on yhteistä toistensa kanssa ja myös että ovat suunnilleen samanikäisiä. Arvioisin, että parhaiten liittosi menestyy, jos pariudut n. 30-40-v naisen kanssa, toki vähän vanhempikin käy, mutta jos haluat lapsia, niin aikalailla tuo 40 v on takaraja. En sano, etteikö liitto paljonkin nuoremman tai vanhemman kanssa voisi onnistua, mutta mitä nyt ympärilleen katselee, niin pitkän ikäeron liitot näyttävät kariutuvan vielä muitakin helpommin.

Omassa lähipiirissä on käynyt viime aikoina yhä useammin niin, että pitkänkin liiton jälkeen nainen nelikymppisenä jättää reilusti vanhemman miehensä ja ottaa nuoremman tilalle. Ei näytä lapsetkaan merkitsevän uuden suhteen rinnalla mitään. En ymmärrä. Ennen miehet käyttäytyivät noin, mutta nyt useammin naiset. Ei hyvä.

Vierailija
25/28 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kiinnostus seksiin alkaa keskimäärin lisääntyä vasta 30-40-v. Eli jos haluat seksiä ja kypsän ja tasaisemman mielenlaadun omaavan naisen, niin ... yllätys yllätys... oman ikäistesi kanssa. Jos haluat pihtaavan ja draamailevan epäkypsän puolison, joka painostaa naimisiin ja hankkimaan lapsia (ja ehkä ottaa sen jälkeen eron ja elatustuet ja pariutuu nuoremman hunksin kanssa, kun herää seksuaalisesti), niin sitten katselet nyt toki niitä parikymppisiä.

Vierailija
26/28 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että jostain 26 eteenpäin. Kun kerran itsekin ilmoitat haluavasi rauhallista elämää. Toki moni nuori nainenkin haluaa rauhallista elämää tai luulee haluavansa, mutta se voi kostautua myöhemmin. Vasta 20 täyttäneelle olet liian vanha.

Vierailija
27/28 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jostain 25-vuotiasta vähän päälle kolmekymppisiin kannattaa keskittyä. Olen itse 29-vuotias ja kyllä minulle voisi periaatteessa kelvata itseäni kymmenen vuotta vanhempi mies, mutta haluaisin vielä saada lapsen niin ajattelisin, että tuskimpa enää lähes nelikymppinen mies haluaa isäksi. Toivon löytäväni 30-35-vuotiaan miehen.

Vierailija
28/28 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jostain 25-vuotiasta vähän päälle kolmekymppisiin kannattaa keskittyä. Olen itse 29-vuotias ja kyllä minulle voisi periaatteessa kelvata itseäni kymmenen vuotta vanhempi mies, mutta haluaisin vielä saada lapsen niin ajattelisin, että tuskimpa enää lähes nelikymppinen mies haluaa isäksi. Toivon löytäväni 30-35-vuotiaan miehen.

Näppituntuman mukaan tuo on kyllä harhaluulo, ettei nelikymppiset miehet haluaisi isäksi. Veikkaan, että menee johonkin nelivitosen tienoille ennen kuin alkaa tulla enemmän vastaan miehiä, jotka eivät haluaisi isäksi. Tuntemistani 33-39v sinkkumiehistä ainakin suurin osa vaikuttaa varsin avoimilta ajatuksille lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi