Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään rv. 14+4 eli 15 EI MITÄÄN OIREITA

Vierailija
09.05.2016 |

Onko normaalia, ettei ole vielä raskausviikolla 15 mitään oireita alavatsassa, kuin pelkästään paineentunne mahassa, rintojenkipu aamuisin ja mahanturvotus?
Milloin alkaa tuntemaan vauvan liikkeet ja olemassa olon?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään keskenmenoa todella paljon. Sain keskenmenon edellisessä raskaudessa rv 10. Ei ole lapsia ennestään ja lapsi olisi kovin tervetullut. :) Ap.

Vierailija
2/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kuukautisten poisjääminen on raskausoire. Minulla se oli n. puoliväliin asti ainoa oire molemmissa raskauksissa. Koita nauttia raskaudesta. Todennäköisesti kaikki menee hyvin, ja jos ei menusikään, niin etukäteen murehtimalla et mitään voita. Oletko muuten käynyt ultrassa kuitenkin? Jos siellä oli kaikki hyvin, niin ei mitään syytä pelätä turhia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt sentään np-ultrassa olet käynyt....

Vierailija
4/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sulla oireita! Ei niitä liikkeitä tunne kuin vasta lähemmäs siellä 20 viikon tietämillä.

Itse olen ollut 3 kertaa raskaana. Kaksi raskautta, missä ei ollut yhtään mitään tuntemuksia, ne meni kesken. Ei rintojen arkuutta, ei pahoinvointia, ei mitään. Tämä yksi raskaus, mikä johti lapseen, siinä oksensin vielä synnyttäessäkin. Oli tissit saakelin kipeät, oli kaikkea mahdollista. Mutta ei kaikilla näin ole.

Vierailija
5/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kai nyt sentään? Ei kaikki käy, mullakin 2 lasta enkä kummastakaan käynyt np-ultrassa, ihan rakenneultrassa vaan.

Vierailija
6/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä täällä rv 16+3! Mulla juuri nuolla viikoilla alkoi se oireettomuus ja se kuuluu asiaan. Tai siis pahoinvointi ja väsymys hävisi. Nyt alkaa tuntua pienet liikkeet. Nauti ja odota rauhassa, kohta siellä jotain tuntuu. Tuo oireiden helpotus kuuluu asiaan.

Vierailija
7/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt nt-ultrassa noin kaksi viikkoa sitten ja kaikki oli siellä hyvin. Pelottaa vain, jos tämäkin vain jostakin syystä menee kesken. Vaikkapa, että pienen sydän ei jaksa lyödä enää. Koitan kyllä nauttia tästä raskaudesta. Noh toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa hyvin. Parin viikonpäästä neuvolaan aika ja siellä varmaankin kuunnellaan sydänäänet.

Vierailija
8/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla keskenmeno jos sulla aapee on oireeton toi raskaus .oon pahoillani

Vierailija
9/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi olla keskenmeno jos sulla aapee on oireeton toi raskaus .oon pahoillani

No onhan ap:lla oireita. Ei kaikilla ole pahoinvointia (itsellänikään ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa) ja liikeetkin alkavat tuntua vasta myöhemmin.

Vierailija
10/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Minä täällä rv 16+3! Mulla juuri nuolla viikoilla alkoi se oireettomuus ja se kuuluu asiaan. Tai siis pahoinvointi ja väsymys hävisi. Nyt alkaa tuntua pienet liikkeet. Nauti ja odota rauhassa, kohta siellä jotain tuntuu. Tuo oireiden helpotus kuuluu asiaan.

Varsinkin ensimmäisen lapsen kanssa liikkeet voivat alkaa tuntumaan  myöhemmin, muistaakseni.  Paljon onnea ja nauti nyt vain raskaudesta.  Itse olin niin onnellinen raskaana ollessani, että jatkuva päänsärkynikin hävisi.

Vierailija
11/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 lasta ja en ole kummassakaan raskaudessa voinut pahoin...nälkä kyllä oli.

Ainut raskausoire oli se kun menkat jäi pois. Ei edes tissit kasvaneet tai olleet kipeät. Maha kyllä kasvoi.

Aluksi ne liikkeet ovat tosi hentoja...ihan kuin perhonen liihottelisi masussa.

Vierailija
12/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen raskaus on niin yksilöllinen. Varmasti kaikki hyvin ap. Älä stressaa. Lepää , syö ja nauti elämästä. :) Onnea!

Vierailija
13/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan sulla oireita! Ei niitä liikkeitä tunne kuin vasta lähemmäs siellä 20 viikon tietämillä.

Itse olen ollut 3 kertaa raskaana. Kaksi raskautta, missä ei ollut yhtään mitään tuntemuksia, ne meni kesken. Ei rintojen arkuutta, ei pahoinvointia, ei mitään. Tämä yksi raskaus, mikä johti lapseen, siinä oksensin vielä synnyttäessäkin. Oli tissit saakelin kipeät, oli kaikkea mahdollista. Mutta ei kaikilla näin ole.

No nimenomaan, onhan noita oireita.

Itse olin molemmissa raskauksissani pahoinvoiva. Todella pahoinvoiva. Kaveri sanoi, että kumpa hänelläkin olisi noin selkeät raskausoireet, voisi olla varma että vauvalla on kaikki hyvin.

Molemmat saatiin ihan elinkelpoiset jälkeläiset, kymmenen sormea ja varvasta ja oppivat ajallaan puhumaan ja keksivät kaikenlaista pahuksen kepposta. Nyttemmin pohtivat, mitä ysiluokan jälkeen.

Mutta pointti on, että raskausaika on pelottavaa, kun sinne vatsanahan sisään ei näe. Pakko vaan uskoa, että kaikki on hyvin. Sitten kun liikkeet alkaa tuntua, niin saattaa havahtua siihen, ettei niitä ole vähään aikaan tuntunut mutta silloinkin kaikki on hyvin, vauva vaan nukkuu.

Yleensä kaikki menee hyvin.

Vierailija
14/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole kyllä normaalia tuo oireettomuus. Hakeudu heti lääkäriin. Yleensä tuo on merkki keskenmenosta.

Vierailija
15/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huolehdin kauheasti raskaana. Onneksi turhaan. Silloin minulle neuvolasta sanottiin että suurinpiirtein KAIKKI on normaalia kunhan ei verta näy. Oireet tai oireettomuus. Vaihtelevat tuntemukset, kivutkin (tiettyyn rajaan asti). Usko se. Kun ei verta näy tiedät että raskaus jatkuu ja voit olettaa kaiken olevan hyvin. Tsemppiä ja onnea!!

Vierailija
16/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään ole mitään oireita vieläkään, vaikka nyt on menossa jo rv28! Hyvin näyttää vauva jakselevan ja potkiskelevan oireettomuudesta huolimatta. Nauti nyt vain! Jos raskaus menisikin kesken niin sitä ehtii murehtia sitten, turha surra etukäteen. Todennäköisesti kaikki sujuu ihan hyvin!

Vierailija
17/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ollut mitään oireita paitsi kova väsymys. Väsymys on ollukkin sitten ainut ärsyttävä oire koko raskaudessa. En kärsinyt missään vaiheessa pahoinvoinnista, närästyksestä, turvotuksesta yms muista kivuista. Vauvan liikkeet aloin tuntemaan joskus vasta viikolla 22.. 

Nauti nyt vaan raskaudesta, se on ainutlaatuista. Ja olet onnentyttö jos säkin selviät munlailla vähillä vaivoilla! 

Vierailija
18/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kanssa tosi oireeton raskaus, aluksi alavatsaa vihloi muutaman viikon, mutta se olikin ainoa oire. Ei pahoinvointia, ei rintojen arkuutta yms. Nyt menossa rv 20 ja vieläkään ei kyllä muuten olosta huomaisi mitään omituista paitsi masu on kasvanut. Ja siis ollaan käyty ultrassa 2 krt tämän raskauden aikana ja kaikki on ollut hyvin!

Vierailija
19/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on myös meneillään täysin oireeton raskaus ja kaikki on ihan hyvin kuitenkin.... oireetonkin raskaus on ihan normaalia... itsekin olin tosi huolissani kun mitään oireita ei ollut alussa ja pienetkin "oireet" mitkä muka oli havaittavissa, katosi kokonaan muutamassa päivässä..nyt vasta rv 18+1 on viikon ajan ollut välillä etova olo ja rinnat on ollut noin kuukauden toooooooosi arat :) että eiköhän siellä sinullakin ole kaikki ihan ok :) toivotaan niin.

Vierailija
20/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, onnea,onnea Ap! :) :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme