Miten 10-15 vuotta nuorempia naisia oikeaoppisesti lähestytään?
Mielessä on siis eräs opiskelukaveri. Olen tehnyt hänen kanssa muutamia kertoja yhdessä ryhmätöitä, ja olen oppinut arvostamaan häntä ja hänen mielipiteitä. Hän käyttäytyy minua kohtaan asiallisesti ja kohtelee minua tasavertaisena ihmisenä. Aidosti arvostan ja kunnioitan häntä.
Muuten olisin jo sikana limpussa, mutta av-palstan syöttämä propaganda saa minut tuntemaan itseni setämieheksi. Mikä on siis oikeaoppinen lähestymistapa?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole koskaan opiskellut missään yliopistossa,mutta sellainen käsitys minulla kyllä on,että ainakin ne samojen vuosikurssien opiskelijat ovat kai jokseenkin myös niitä saman ikäluokan ihmisiä ? (ehkä muutaman vuoden 'ikähaarukalla' sinne opiskelemaan valikoituneita .
Vai olenko nyt ihan väärässä?
Olet. Suurin osa on tietysti samaa ikäluokkaa, mutta kyllä niitä myöhemmällä iällä aloittavia, täydennyskouluttautuvia tai uudelleen opiskelemaan alkaviakin on.
No anteeksi kun kehtasin edes kysyä,minä kun olen vaan tällainen ylempää sivistystä saamaton,melko oppimaton mummo vaan.
Te olette tietysti kaikki niin oppineita, korkeakoulut ja yliopistot oikein käyneitä...
Minun siskontyttöni ,joka kuitenkin on siellä lääkiksessä se vaan kertoi,että kyllä ne siellä hänen kurssillaan (tai tiedekunnassaan,tai mikä se nyt sitten onkaan),ovat ne kurssikaverit kyllä jokseenkin samanikäisiä kaikki.
Itse olen vaan kotitalouskoulun,emäntäkoulun ja kansanopiston aikanani käynyt ja sitten piti siirtyä jo työelämään.
Siellä kansanopistossakin tosin kyllä sitä äidinkieltä sen verran oli oppiaineena ,että ihan oikein kiinnitin huomiota tuon herrahenkilön kielelliseen ilmaisutapaan ja -tyyliin tuossa viestissään .
Sieltä puuttui possessiivisuffiksia ja oli noin oppineeksi herraksi vähän kummia sanankäänteitä ja ilmaisuja mitä tuossa lopussa varsinkin käytti,eli ei nyt vaan minusta tuntunut muutenkaan oikein, yliopistoihmisen, ilmaisutyyliltä...
Saatanhan tietysti olla taas väärässäkin,mutta kunhan tässä nyt vähän huvikseni vaan kirjoittelin,ei muuta.
Sait vastauksen ja siitä piti loukkaantua?
Vierailija kirjoitti:
Mielessä on siis eräs opiskelukaveri. Olen tehnyt hänen kanssa muutamia kertoja yhdessä ryhmätöitä, ja olen oppinut arvostamaan häntä ja hänen mielipiteitä. Hän käyttäytyy minua kohtaan asiallisesti ja kohtelee minua tasavertaisena ihmisenä. Aidosti arvostan ja kunnioitan häntä.
Muuten olisin jo sikana limpussa, mutta av-palstan syöttämä propaganda saa minut tuntemaan itseni setämieheksi. Mikä on siis oikeaoppinen lähestymistapa?
Sika ei siasta miksikään muutu. Toivottavasti neito kiertää sinut kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Tee tarjous. Esim. 500 on opiskelijalle iso raha. Tai jos pystyt vaikuttamaan sen arvosanoihin, voit myös kiristää
Ap. taitaa sittenkin olla fiksumpi ja vähemmän ällömpi kuin sinä neuvoinesi hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Oikeaoppinen lähestymistapa huomattavasti nuorempaa naista kohtaan on, ettei lähesty ollenkaan.
Miksi ei?
Hyi helvetti. Pysy kaukana siitä tytöstä. Tuollaiset miehet oksettaa mua. Haluat kuitenkin vain käyttää kokematonta hyväksesi. Ei ole missään nimessä moraalisesti oikein tehdä mitään aloitteita noin paljon nuoremmalle naiselle.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa erityisesti on syytä kaataa jäitä munille. Tyttö ei ensinnäkään ole osoittanut mitään mielenkiinnon merkkejä. Se että kohtelee tasa-arvoisesti ja asiallisesti ei ole mielenkiinnon merkki. Tosin luulen että juttu on muutenkin keksitty, mutta jos olisi totta, rivien välistä voisi astia kysymyksen kohteleeko muut opiskelukaverit tasa-arvoisesti ja asiallisesti ja jos ei, mistäköhän se johtuu...? Eli nyt kun pakit ovat lähes 100% varmat, niin kuvaan astuvat kaikki iskuyrityksen lieveilmiöt. Tytön kanssa opiskelu voi jatkossa olla kiusallista. Muut opiskelukaverit menettävät viimeisenkin kunniotuksen kun sitä näyttää muutenkin olevan vähänlaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Pysy kaukana siitä tytöstä. Tuollaiset miehet oksettaa mua. Haluat kuitenkin vain käyttää kokematonta hyväksesi. Ei ole missään nimessä moraalisesti oikein tehdä mitään aloitteita noin paljon nuoremmalle naiselle.
Apua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos nyt välttämättä haluat yrittää niin älä ainakaan korosta olevasi nuorekas, se ei takuulla toimi, on ainakin omasta mielestäni hyvinkin negatiivinen ilmaisu.
Ahaa, että kannattaa sitten korostaa olevansa vanha kulahtanut setä, jossa ei ole mitään nuorekkuutta jäljellä?
No ei. Mutta setämiehen kuvaus itsestään nuorekkaana tuo ainakin minulle sen mielikuvan, että väkisin yrittää käyttäytyä kuin kaksikymppinen vaikka hiusraja jo pakenee ja farkkujen vyötärökorkeus hipoo jo kainaloita.
Mitä vaahtoatte? Ap on vaan tavannut naisen joka (kerrankin?) kohtelee häntä asiallisesti ja haluaa nyt tiedustella jos olisi mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeaoppinen lähestymistapa huomattavasti nuorempaa naista kohtaan on, ettei lähesty ollenkaan.
Miksi ei?
Koska suurinta osaa nuoria naisia ei kiinnosta huomattavasti vanhemmat miehet ja ne joita kiinnostaa lähestyy itse niitä vaareja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Koska suurinta osaa nuoria naisia ei kiinnosta huomattavasti vanhemmat miehet ja ne joita kiinnostaa lähestyy itse niitä vaareja.
Teet vakavan päättelyvirheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole koskaan opiskellut missään yliopistossa,mutta sellainen käsitys minulla kyllä on,että ainakin ne samojen vuosikurssien opiskelijat ovat kai jokseenkin myös niitä saman ikäluokan ihmisiä ? (ehkä muutaman vuoden 'ikähaarukalla' sinne opiskelemaan valikoituneita .
Olet. Suurin osa on tietysti samaa ikäluokkaa, mutta kyllä niitä myöhemmällä iällä aloittavia, täydennyskouluttautuvia tai uudelleen opiskelemaan alkaviakin on.
No anteeksi kun kehtasin edes kysyä,minä kun olen vaan tällainen ylempää sivistystä saamaton,melko oppimaton mummo vaan.
Te olette tietysti kaikki niin oppineita, korkeakoulut ja yliopistot oikein käyneitä...
Minun siskontyttöni ,joka kuitenkin on siellä lääkiksessä se vaan kertoi,että kyllä ne siellä hänen kurssillaan (tai tiedekunnassaan,tai mikä se nyt sitten onkaan),ovat ne kurssikaverit kyllä jokseenkin samanikäisiä kaikki.
Itse olen vaan kotitalouskoulun,emäntäkoulun ja kansanopiston aikanani käynyt ja sitten piti siirtyä jo työelämään.
Siellä kansanopistossakin tosin kyllä sitä äidinkieltä sen verran oli oppiaineena ,että ihan oikein kiinnitin huomiota tuon herrahenkilön kielelliseen ilmaisutapaan ja -tyyliin tuossa viestissään .
Sieltä puuttui possessiivisuffiksia ja oli noin oppineeksi herraksi vähän kummia sanankäänteitä ja ilmaisuja mitä tuossa lopussa varsinkin käytti,eli ei nyt vaan minusta tuntunut muutenkaan oikein, yliopistoihmisen, ilmaisutyyliltä...
Saatanhan tietysti olla taas väärässäkin,mutta kunhan tässä nyt vähän huvikseni vaan kirjoittelin,ei muuta.
Kunnon marttyyri :D
Laita seisokkikuva sen papereiden väliin, varmasti innostuu
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaahtoatte? Ap on vaan tavannut naisen joka (kerrankin?) kohtelee häntä asiallisesti ja haluaa nyt tiedustella jos olisi mahdollisuuksia.
Ei tarvitse vaahdota, ihan toteaminen riittää: Ap kirjoitti, että olisi sikana limpussa, jos nainen ei olisi niin nuori. Sika kuin sika. Naisen iällä ei itse asiassa ole mitään väliä, jos ajatusmalli on, että naisten kimpussa saa olla halusivat nämä sitä tai ei.
Jos olet kuusikymppinen niin on ihan ok pyytää viisikymppistä naista ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harmittaa ap:n puolesta jos näin on että kerrankin joku nainen kohtelee häntä asiallisesti. Eli käytös on niin huonoa että säännönmukaisesti saa nuivaa kohtelua. Ja nyt sitten ap menee heti olettamaan että tässä on parisuhteen edellytykset vaikka se vaatisi tytöltä selkeämpiä signaaleja kuin tasa-arvoinen kohtelu ja asiallisuus. Ja nyt sitten kohta on taas yksi nainen vähemmän joka kohtelee ap:tä asiallisesti ja suurella todennäköisyydellä tyttö kertoo iskuyrityksestä kavereilleen ja miehen maine kärsii kolauksen myös noissa piireissä. Voi elämä tätä elämää, ei ole kaikilla helppoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sait vastauksen ja siitä piti loukkaantua?
No kaipa se kysyminen jotain täällä kuitenkin loukkasi,kun sain (...siitä hyvästä kun rohkenin yleensä edes kysyä )peräti 16 alapeukkua ja sinä pelkästään tuon toteamisestasi (että 'sait jo vastauksesi') sait heti 6 yläpeukkua.
Eihän niillä tietystikään mitään merkitystä kenellekään oikeasti ole,mutta jostainhan se kuitenkin kertoo.
Kysymyksen sopimattomuudesta sitten kai,muuta en osaa arvata.
Alapeukun merkityshän kuitenkin on,että 'en hyväksy mielipidettäsi'.
Mitään selitystähän noihin 'alapeukkuihin' ei kuitenkaan liittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kuusikymppinen niin on ihan ok pyytää viisikymppistä naista ulos.
Mitä väärää on siinä, jos 30v mies pyytää 20v naista ulos? Mielestäni ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä aika varovainen olisin. Ehkä kannattaisi aloittaa vaikka kutsumalla kahville? Muistan kun itse olin parikymppinen, niin kyllä jo kolmekymppiset olivat ihan ikäloppuja, ajattelin aina että mies voi olla mua korkeintaan 5 v vanhempi. Mutta onhan toki erilaisia naisia ja miehiä, veljelläni oli pitkään tyttöystävä, joka oli häntä reilut 10 v nuorempi. Tuo nainen sanoi, että hän tunsi itsensä jo teininä keski-ikäiseksi ja hän kieltämättä oli kaikinpuolin vanhemmanoloinen ja myös näytti vuosia itseään vanhemmalta. Oli siis todella fiksu ja ajattelevainen, säästäväinen ja oli urasuunnitelmat valmiina, ei ollut mikään turhanhöpöttäjä. Minä olin samanikäinen kuin hän ja olin vielä tosi lapsellinen, haaveilin ulkomaille muutosta yms. ei ollut vielä mitään ura- eikä perhesuunnitelmia, kunhan eli päivän kerrallaan ja hörhöttelin menemään.
Sait tuon kuulostamaan siltä, että mikä tahansa olisi parempi kuin olla nuorena ikäistään vanhemman oloinen, työ- ja perhesuunnitelmat suunniteltuna. Ai niin, mutta niinhän asia onkin.
Semmoisen sanomisesta saattaisi se sanoja joutua maksamaan pitkään (varsinkin jos sen sanomisen saisi jotenkin esim. kännykkään napattua ja tallennettua)