Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjetöntä lahjatouhua tämä opejen lahjominen!

Vierailija
08.05.2016 |

Pistää kiukuksi kun jotkut lapsen luokan vanhemmat intoutuvat näissä open yhteislahjatouhuissa ihan älyyttömyyksiin! Siis että ihan hyvätuloiselle luokanopelle pitää kerätä yhteislahjana parinsadan euron lahjarahaa! Itse olen hyvin pienituloinen enkä ymmärrä tällaisia lahjakeruujuttuja ollenkaan, jotain rajaa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se alkaa taas. Itse kyllä laitan lahjaan, jos joku muu keksii mikä se voisi olla. Ei ole kyllä useinkaan kerätty, toiselta lapselta kerran 2 euroa ja toiselta 5 euroa.

Vierailija
2/46 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäisessä Suomessa tälläinen lahjominen ei ole olleenkaan tapana.

Lapsen itsensä kirjoittama kortti on paras lahja. Varsinkin, jos lapsi siinä kiittää opettajaa tehdystä työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano, ettet osallistu. Asian sivusta vielä, luokanopettaja ei ole hyvätuloinen.

Vierailija
4/46 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot oikeassa, joillain on karannut homma ihan käsistä ja lopputulos on kiusaannuttavaa. Muistaminen on ok, mutta ope saa palkkaakin. Terveisin ope

Vierailija
5/46 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen yhteislahjaan ole pakko osallistua eikä opettajaa tarvitse lahjoa erikseenkään omalla lahjalla, jos ei halua.

Vierailija
6/46 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kerätään 10-15€ perhe!!! Tähän sisältyy myös avustajat. Silti minusta aivan liikaa!!

Vierailija
7/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin opettajalle kerättyyn keräykseen, johon pyydettävä summa oli 15 e. Olihan se paljon, mutta tästä eteenpäin tämän lapsen opettajia ei tarvitse enää lahjoa, joten menkööt.

Vierailija
8/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko minulle miksi olette päätyneet 15€? Tälläisiä summia ei aiemmin kerätty. 2-8€ olen aikaisempina vuosina kerätty jokaiselta joka on mielestäni sopiva summa. Kuka näille äideille jotka saavat päähänsä kerätä sen 15€ mainitsisi, että summa on törkeä! Kenenkään talous ei tuohon kuole, mutta 30€ vuodessa opettajaan?? Ja toisilla vielä useampia lapsia samassa koulussa.

Vierailija
9/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi opettajia ylipäätään pitäisi lahjoa? Itse olin lahjonnassa mukana alaluokilla, kunnes tajusin kyseenalaistaa koko touhun.

Opettajat tekevät työtään, vaihtelevalla menestyksellä. En mä lahjo koulun laitoshuoltajia, keittäjiä tai vahtimestariakaan.

Vierailija
10/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu keräykseen 15€ se on varma! Naurettavaa suoraan sanottuna.

Vierailija
11/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjotte? Itsehän te tuota perinnettä pidätte yllä? Ei se opettaja varmaan mitään lahjoja ole pyytänyt/kaipaa

Itselleni ainakin paras lahja on tyytyväiset lapset ja hyvin sujunut lukuvuosi.

Vierailija
12/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kohtuullisuutta lahjatouhuun. Annoin mielelläni 2 - 3 euroa luokanopettajan lahjaan. Eihän lahjoihin ole pakko osallistua jos pahalta tuntuu!

Vierailija
13/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luokanopettaja ei ole hyvätuloinen. Mutta opettajalle ei tarvitse antaa mitään lahjaa. Ihan oma vika joka antaa.

Vierailija
14/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi lahjonta, kun aina joku äideistä saa loistavan idean yhteiskeräykseen. Mitään realiteettia ei kuitenkaan kerättävillä summilla enää ole. Taitaa olla sellaisten kerääjien vitsaus, joilla esikoinen vasta koulussa.

Vierailija
15/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opettajia ylipäätään pitäisi lahjoa? Itse olin lahjonnassa mukana alaluokilla, kunnes tajusin kyseenalaistaa koko touhun.

Opettajat tekevät työtään, vaihtelevalla menestyksellä. En mä lahjo koulun laitoshuoltajia, keittäjiä tai vahtimestariakaan.

Sää palkkaa, ihan siitä perusopetuksesta.

Mutta oman lapsen kohdalle on osunut opettaja joka tekee mielestäni extraa, omia vaivoja säästämättä.

Luokka tekee joka viikko retken jonnekin, välillä se on ihan lähi luontoon lähtemistä ja välillä kulttuuri kohteet. Nää reissut on lapsille todella arvokkaita.

Nyt ovat koko kevään vähintään kerran viikossa opiskelleet ympäristötietoa ulkona havannoiden luontoa.

Itse haluan muistaa opettajaa, ihan älytön munkki käynyt noilla lapsilla.

Mutta eihän kenenkään ole pakko osallistua jos ei halua, ja mun mielestä summaa ei pitäisi olla rajattu kenenkään toimesta jos haluaa osallistua.

Vierailija
16/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, kyllä voidaan sanoa että luokanopettaja on ihan kohtuullisen hyvätuloinen. Verrataanpa nyt vaikka lähihoitajiin, myyjiin, kampaajiin ja moniin perusduuneihin, joita varmaankin joka luokan vanhempien joukossa. Jos kerätään jotakin 10-15 euroa, niin se on monen tuntipalkka ja enemmänkin. Minusta jotenkin hävytöntä kerätä useamman satasen lahjoja, vielä jokin pari euroa per lapsi olisi ihan kohtuullista. Toisilla vanhemmilla on vaan mennyt jotenkin suhteellisuudentaju tässä lahjahommassa ihan täysin.

Vierailija
17/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15€ on paljon, mutta jos miettii ettei osallistu keräykseen vaan antaa oman muistamisen, niin äkkiä menee lähes sama summa. Valmis kortti maksanee sen 3€ vähintään, ja jos askartelee itse niin korttipohja ja jotain tarvikkeita maksaa myös. Siihen jos haluaa lisätä jonkun muistamisen, oli se sitten yksi leikkokukka tai vaikka suklaalevy, puhutaan äkkiä jälleen kympin viidentoista euron satsauksesta yhteensä... Mutta toki, opettajille maksetaan palkkaa ja pakkohan ei ole antaa mitään muistamista.

Vierailija
18/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan pienesti muistaa opettajia, sillä varsinkin alakoulussa ovat lapsilleni tärkeitä ihmisiä. Edellisen kirjoittajan pointti siitä, et kympillä et mitään erityistä saa, on ihan totta. Jos puoletkin luokasta osallistuu kympillä, on summa jo ihan kiva.

Kun esikoinen päätti alakoulun keräsimme luokan perheiden kesken opettajalle lahjakortin kylpylään. Ajatuksena, että saa mennä sinne oman perheensä kanssa. Opettaja oli todella otettu lahjasta. Tuli lahjan antajillekin oikein hyvä mieli.

Vierailija
19/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaalevy ja omatekoinen kortti ei todellakaan ole lähelläkään mitää 15 euroa, vaan noin 4 euroa ja se on vain yksi edullinen vaihtoehto. Esim. jokin kesäinen amppelikukka tai yrtti on jotain 5 euroa eli kyllä edullisen lahjankin voi ostaa tai lapsi voi tehdä pelkän kortin.

Vierailija
20/46 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tapana viedä pienenä aina opettajalle ruusu. Se oli myös lapsena kiva ja juhlava antaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi