Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä allergialääkkeitä olette käyttäneet

22.02.2006 |

raskauden aikana? Mietin tässä kun on hirveä flunssa päällä, jos voisin ottaa helpotukseksi esim. clarityn, duact, benadryl tai nenäsumutetta flixonase...?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottiin apteekissa, että tabletti muotoisista allergialääkkeistä ainoastaan Zyrtec ja muut Cetirizin valmisteet on pieninä määrinä turvallista käyttää. ja muiden allergialääkkeiden käyttöä ne ei voi suositella ilman lääkärin lupaa, koska niiden vaikutuksia vauvaan ei ole tutkittu tarpeeksi. En tiiä sit pitääkö paikkansa, mutta näin mulle sanottiin.

Vierailija
2/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käytän lääkärin ohjeiden mukaisesti Zyrteciä koko raskauden ajan. Lääkärin mielestä ilman lääkitystä tulevat rajuhkot oireet ovat haitallisempia raskaudelle kuin itse lääkitys. Mutta kannattaa aina kysyä lääkärin mielipide asiasta:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käyttäisi mitään noista ainakaan flunssaan. Allergiaankaan niitä ei käsittääkseni suositella raskauden aikana ellei sitten lääkäri ole arvioinut haittojen ja hyödyn suhdetta erikseen.

t. Kerttunen

Vierailija
4/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä uskallan ottaa yhden zyrtecin, jos siitä vaikka olisi helpotusta.. Alan vaan olemaan ihan epätoivoinen, tämä kaamea räkätauti ja tukkoisuus on jatkunut jo viidettä päivää. Sain vaan joskus lääkäriltä flunssaan Duact-reseptin rauhoittamaan nenän limakalvoja, siitä tämä idea.. Täytyypi soitella lääkäriin jos ei kohta ala helpottamaan, tuskin tälläinen masuasukillekkaan hyvää tekee!

Parempia vointeja muille :)

Vierailija
5/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

allergialääkkeistä on hyötyä flunssaan. Tukkoisuuteen auttaa minulla Nasolin tai joku vastaava, sitä sai vähän käyttää ihan huoletta.

Itse olen pyrkinyt viimeiseen asti välttämään lääkkeitä, ihan kaikkia raskauden aikana.

Esim. juuri tuo mainitsemasi Clarityn on viime vuonna tehdyn tutkimuksen mukaan aiheuttanut poikasikiöille epämuodostumia.

Zyrtec on allergialääkkeistä turvallisin, lähinnä sen vuoksi että se on ollut markkinoilla kauan. Allergialääkkeitä on aika vaikea tutkia, vai montako raskaana olevaa naista tunnet jotka vapaaehtoisesti ottaisi tutkimattomia lääkkeitä? ;D

Pikaista paranemista!

Vierailija
6/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ainakin minulle lääkäri varoitti erityisesti. Neuvolan täti sanoi, että ulkoisia allergialääkkeitä (nenäsumutteet, silmätipat) voi käyttää, mutta tk-lääkäri oli vauva-aikana eri mieltä, sanoi, ettei niitäkään voi käyttää, kun imetin.

Itse en ottaisi vauvan takia ylimääräisiä riskejä, mutta kukin valitsee itse. Omana raskausaikanani käytin Panadol Hot -jauhetta (sekoitetaan kuumaan veteen), joka oli mielestäni pahanmakuista, mutta auttoi. Finrexiniähän ei raskaana oleville suositella.

Pikaista paranemista!

Vierailija
7/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bricanyl-piippu (myöskin reseptillä) astamtyyppisiin kohtauksiin. Apteekissa tietävät kai parhaiten, mitä käsikaupan nenäsumutteita saa käyttää. Muistaakseni Lomudal on yksi sellainen sumute. Lääkäri tietää määrätä reseptillä sopivia lääkkeitä.

Minni

Vierailija
8/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisälukutaitoni hukassa, eli flunssaan en kyllä käytäisi noita mitään. Lääkäri sanoi minulle, että nasolinia voi käyttää esim. yöksi, että saa nukuttua. Keittosuolaliuos saattaa myös helpottaa oloa (esim. apteekeissa myytävä Humidose). Suosittelen myös nenähuuhtelua. Apteekeista saa ostaa sellaisia nenähuuhtelukannuha (sarvikuono nimeltään).

Minni

Vierailija
9/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on taipumusta poskiontelontulehduksiin, ja yleensä ne rauhoittuvat ilman antibioottejam jos olen ottanut Duactia + hengitettävää kortisonia. Raskausaikana Duact on lähes ehdoton ei. Flixonasea sain käyttää, mutta neuvottelin lääkityksestä lääkärin kanssa etukäteen.

Vierailija
10/12 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräsi allergiaan Zyrteciä. Sitä ei suositella raskauden kolmena ensimmäisenä kuukautena. Nenäsumutteeksi antoi flixonasen ja silmätipoiksi Lomudalin.

Vierailija
11/12 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en käyttänyt kesän siitepölyallergiaan mitään lääkettä, sillä en halunnut ottaa vauvalle riskejä.Oloa helpotti sarvikuono suolavesikannun käyttö, pahiten allergisoivien kasvien läheisyyden välttäminen ja tietoisuus, ettei tämä ole ikuista.

Nämä lääkintäkysymykset pitäisi jättää lääkärille kysyttäväksi (esim. kurkku-, nenä-, korvalääkärille), eikä tänne, jossa kuka tahansa voi vastata mitä tahansa. Kyseessä on uusi ihminen ja hänen kehittymisensä.

-Niittyheinä

Vierailija
12/12 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää pärjätä toistaiseksi ilman mitään allergialääkkeitä, kai tämä tauti joskus ohi menee ;) Nasolinia on kyllä ollut melkein pakko käyttää. Jos keväämmällä ilmenee pahoja allergiaoireita, täytyy käydä lääkärin juttusilla..

Kiitokset ohjeista ja hauskaa viikonloppua kaikille!