En tajua miksi jotkut äidit aina valittavat väsymystä
Vali,vali..Ei saa nukuttua.Tarvii tehdä sitä ja tätä.
No sellaista se vaan on pienten lasten kanssa!
(Ja toisessa ketjussa kovasti ymmärrettiin että laitetaan isommat sisarukset vauvan tieltä hoitoon)
Itse olen hoitanut lapsiani kotona jo useamman vuoden.Pari niistä yksin.
On ollut koliikkia,kaksi lapsista vaativia vauvoina ja villejä isompina.
Minusta se on vaan omasta asenteesta kiinni miten asioihin suhtautuu.
Jos väsyttää,nukkuu lasten kanssa samaan aikaan päiväunia.
Kodin ei aina tarvi kiiltää.Mielummin tehdään lasten kanssa yhdessä isoimmat siivoukset.Loput sitten jos aikaa ja energiaa riittää illalla.
Lapset ovat niin pienen hetken pieniä.Nauttikkaa siitä älkääkä aina valittako!
Kommentit (51)
kun toiset ei ole kahden kanssakaan.
Nyt kun miehenikin on alkanut olla kotona, antaa minun joskus nukkua tai käydä lenkillä, ymmärsin että joillakin on tällaistakin. Se ei ole isosta kiinni. Jos sinulla ap on äiti tai mummo tai sisko, tai mies joka hetkeksi ottaa lapsen. On eri asia olla vuorossa 24/7. siinä ainakin minä olen mennyt niin ylikierroksille, että tosiaan herään joka inahdukseen enkä sitten nukahda takaisin tuntiin. Puhumattakaan että nukahtaisin jos saan puoli tuntia aikaa (mitä ihmettä ei kyllä tapahdu ikinä)
Tottakai äidin kuuluu olla väsyny. Uskallapas muuta väitää;) Ei vaan,
mikä siinä on vaikeaa ymmärtää, ettei kaikki väsy.
Nukun hyvin ja nukun jopa bussissa työmatkat. Lapsi nukkuu hyvin ja nukutaan yhdessä viikonloppuisin päiväunet.
Mutta olen yleisesti niin väsynyt. Minusta joku tässä ketjussa kirjoitti hyvin että jollakin voi olla jokin taakka joka painaa mieltä ja on siksi väsynyt. Itselläni on (en tarkoita lastani) paljon mielessä asiaa joka väsyttää. Omaa aikaa ei ole kuin töissä ja sekin väsyttää. Lapsen uhmaikä väsyttää. Raha-asiat väsyttää.
On monia asioita jotka voivat väsyttää vaikka nukkuukin hyvin.
Vierailija:
Tottakai äidin kuuluu olla väsyny. Uskallapas muuta väitää;) Ei vaan,
mikä siinä on vaikeaa ymmärtää, ettei kaikki väsy.
Mutta jos siitä asiasta valitetaan usein.
Minun mielestäni se kuuluu pienten lasten kanssa elämiseen.
Oma aika tulee sitten kun lapset ovat isompia.
Ja todellakin lapset ovat kanssani 24/7.
Minulla ei ole ketään joka olisi lasten kanssa. Käydään kaupassa, kerhossa, kirppiksellä, vien harrastuksiin.. siis joka paikassa olen yhdessä lasten kanssa.
Minulla on omaa aikaa, kun lapset menevät nukkumaan.
Minulla on ensimmäisen ja toisen lapsen ikäero 1v.6kk. Tuosta on jo muutama vuosi, mutta en muista silloinkaan olleeni väsynyt.
Me nukuimme tosiaan niin, että vauva oli tissillä ja esikoinen selän takana nukkumassa. Jos siis väsymys iski itselle.
Vierailija:
Lapset ovat niin pienen hetken pieniä.Nauttikkaa siitä älkääkä aina valittako!
Monet ottavat esimerkiksi siivouksesta kauhean stressin itselleen.
Monesti on ystävä valittanut kuin on väsynyt ja silti huhkitaan aamusta iltaan, niin ettei mikään tavara ole lattialla ja paikat kiiltää.
Minun mielestäni silloin kun lapset ovat pieniä kodin ei tarvitse olla viimeisen päälle.
Meillä siivotaan usein lasten kanssa yhdessä. Isommat tekevät tietenkin eniten, mutta myös pienemmät hosuvat rätin kanssa.
Jos joku haluaa viettää enemmin aikansa siivoten, kun lasten kanssa touhuten, en ainakaan jaksa kuunnella kuinka väsynyt tämä henkilä on. Itseaiheutettua väsymystä ja stressiä sanon minä.
Mikä on ihanampaa kuin katsella omaa vauvaansa?
Tai ihastella taaperon hassuja juttuja ja kömpelöä menoa.
On ihana nähdä kuinka isommat lapset auttavat pienempiään.
Ja kuinka he esim. ovat hyviä harrastuksessaan.
Minulle lapset ovat elämäni suola.
Sitten kun lapset ovat muuttaneet pesästä, olen melko varma että minulle alkaa juoksujalka vipattaa. Mutta silloinhan voinkin sen tehdä, mennä ja tulla miten itseä huvittaa :)
Kuulun myös siihen ryhmään äitejä, jotka eivät koskaan ole nukahtaneet nopeasti saatika nukkuneet sikeästi. Meillä on kaksi lasta 1- ja 3-vuotiaat ja kolmas syntyy parin kuukauden sisällä. Vanhempi lapsista on myös huono nukkuja, ollut aina. Nuorempi taas nukahtaa helposti, mutta heräilee hakemaan tuttia yöllä. Raskaus on lisännyt taas univaikeuksiani. Usein en saa nukuttua vaikka olen rätti väsynyt ja tarvitsen välillä unilääkkeitä kierteen katkaisuun.
Kun vuodenkin nukkuu 2-5 tuntia yössä, niin se alkaa rassaamaan HENKISESTI ainakin minua.
HALUAISIN OLLA PIRTEÄ äiti, joka jaksaa touhuta ja pinna kestää kiukutteluja, mutta kun ei niin ei. En kuitenkaan valita, jos ei kysytä. Mutta mielestäni voin sanoa ystävälle, joka kysyy mitä kuuluu, että väsyttää eikä meinaa jaksaa. Tiedän, että lapset ovat pieniä vain hetken ja sen voimalla olenkin jaksanut tähän asti.
Anteeksi kirjoitusvirheet, mutta todellakin VÄSYTTÄÄ.
Syytetään ja syyllistetään rumasti ja samalla nostetaan itseä jalustalle omilla urotöillä. Se on myös asennekysymys. Miten asennoidut lähimmäisiisi. Autatko ja neuvotko heitä rakentavasti vai ryhdytkö syyllistystaktiikalle...
Vierailija:
Vali,vali..Ei saa nukuttua.Tarvii tehdä sitä ja tätä.
No sellaista se vaan on pienten lasten kanssa!
(Ja toisessa ketjussa kovasti ymmärrettiin että laitetaan isommat sisarukset vauvan tieltä hoitoon)Itse olen hoitanut lapsiani kotona jo useamman vuoden.Pari niistä yksin.
On ollut koliikkia,kaksi lapsista vaativia vauvoina ja villejä isompina.Minusta se on vaan omasta asenteesta kiinni miten asioihin suhtautuu.
Jos väsyttää,nukkuu lasten kanssa samaan aikaan päiväunia.
Kodin ei aina tarvi kiiltää.Mielummin tehdään lasten kanssa yhdessä isoimmat siivoukset.Loput sitten jos aikaa ja energiaa riittää illalla.Lapset ovat niin pienen hetken pieniä.Nauttikkaa siitä älkääkä aina valittako!
Olet ilmeisesti itse se sama joka toisessa ketjussa totesi olevansa paremmin koulutetu ja sivistyneempi kuin joku toinen kirjottaja. Kysypä vaan keneltä tahansa kumpi teksti oli parempaa, ap:n vai minun.
Meille tulee työhakemuksia ja ne joissa ei ole välilyöntiä pisteen jälkeen menevät suoraan roskikseen! On niin alkeellinen virhe. Eri kirjotustyyli on eri asia, työhakemus kirjotetaan kirjakielellä, nettipalstalle voi kirjottaa puhekieltä. Ne välilyönnit on silti mielestäni todella tärkeä asia kenenkään uskottavuudessa.
ja olen ollut ajoittain todella väsynyt.olen aina ollut aamu-uninen,josta olen lasten myötä tietenkin joutunut luopumaan,mutta silti se on vaikeaa joka aamu.toivoisin olevani aamu-ihminen.lisäksi minulla on migreeni,joka helposti alkaa vaivata katkonaisten öiden jälkeen.yöt ovat siis katkonaisia edelleen,vaikka lapset eivät enää ole vauvoja.jostain syystä vaan uni on usein katkonaista.olen saanut myös ajoittain hoitoapua ja vapaata mieheni kanssa kahdestaan .ja olen onnellinen äiti.joskus vaan hirveän väsynyt,vaikka mitä tekisi!! en mielestäni valita usein väsymystä,mut saattaahan se jostain lähimmäisistä silti tuntua siltä...