Oletko äitiäsi parempi kokki?
Minua niin kyllästyttää kun sanon töissä meneväni vanhempieni luokse viikonlopuksi ja vanhemmat naiset aina hymisevät, että "sinne äidin lihapatojen ääreen". Vanhempieni luona jääkaappi aina ammottaa tyhjyyttään ja he syövät vain yhden lämpimän ruuan päivässä. Kyseessä aina jokin hyvin yksinkertainen ruoka, jossa on pelkästään suolaa mausteena. Kuinka monella muulla on sama tilanne, että kokee olevansa hieman enemmän perillä ruuanlaitosta kuin vanhempansa? (Tosin olen myös läskimpi, joten en koe sinäänsä olevani "parempi ihminen".
Kommentit (27)
Olen mutta tuskin faijaa parempi. Ainakaan grillauspuuhissa
Kumpikaan ei olla mitään gourmetkokkeja mutta ehkä äitini on vähän parempi. Toisaalta hänellä on yksin asuvana eläkeläisenä hieman enemmän aikaa käyttää ruoanlaittoon kuin minulla töiden ja lasten kanssa.
Olen. Tosin olen melko konservatiivinen kokki, kun taas äitini kokeilut, mm. legendaarinen "Umpioitu lohi kookosmaidossa" ovat ikimuistoisia 😀
Joskus tuo tuumasi, että jossakin olen parempi ja se on sitten jossain toisessa taas.
Mä teen muutenkin mausteisempaa ruokaa, että ainakin erilaisia kokkeja ollaan. Mun mielestä sekin maustaa nykyisin rohkeammin, kuin ennen. Kokkaan myös joskus Intialaista, Thaimaalaista (miten kuten ainesosia sattuu saamaan, mutta jotain sinnepäin) Meksikolaista.
En muista että oltaisiin lapsena syöty esim. koskaan tortilloja yms.
Sinkkumies
Oma äitini teki kolmea eri ruokaa, makaroni jauheliha sotkua, hernekeittoa tölkistä, pitsaa ja yhden kerran silakkapihvejä. Näitä ruokia äiti teki noin kerran kuukaudessa. Muuten söin koko lapsuuteni valmisruokia. Itse olen yli kolkyt ja kyllä olen parempi kokki, tosin ei se paljoa vaadi. Äiti oli viiden lapsen yh ja asuttiin isossa omakotitalossa. Äiti teki paljon töitä. Ruuanlaitto ei ollut se tärkein juttu.
Äitini on jo dementoitunut 82-vuotias, joten kyllä, helpostikin.
Mutta aikoinaan hän oli aika hyvä, varsinkin leipomisessa parempi kuin minä, koska en pahemmin leivo. Sen sijaan repertuaarini on laajempi, teen paljon eri maiden ruokalajeja, eikä äiti ole hirveästi kokeillut eksoottisia ruokalajeja ja aineksia.
Ps. Miksi sinua nyt niin kovasti ärsyttää? Mikset kerro, että nojaa, mun äiti ei juuri laita ruokaa. Sillä sen voi kuitata.
Olen ammatiltani kokki, mutta en sanoisi olevani parempi kuin äitini tai isäni. Erilaisia tyylejä ja makuja, kaikki yhtä hyviä. :)
Ehdottomasti kokonaisuutena olen parempi kokki. Toki on jotain juttuja joissa äiti on lyömätön, muumuassa monet leipomukset, mutta johtuu tietysti paljon siitä että ei olla mitään pullahiiriä eikä leivota paljon.
mutsi on käynyt emäntäkoulun joten tuskin. olen kyllä aika hyvä. ja terveisii vaan "jollekkii" et elä elämääsi ja anna toisten olla. mä en kaipaa enää yhtään ihmisii sitä sotkee. en telkkarii enkä lehtee. mukavaa kesää!
Olen ehkä monipuolisempi, mutten kuitenkaan mielestäni parempi kokki. Mutta leipomisessa äitini on ehdoton ykkönen, harmi, ettei enää leivo niin usein kuin ennen.
Olen hyvä kokki mutta en yhtä hyvä kuin äitini.
Olen, ruuanlaitto on äidille evvvk, mä taas pidän todella paljon. Silloin kun muutin pois äiti itkeskeli et sen kokki lähtee :D
Joissain asioissa en, mutta pääsääntöisesti kyllä olen ainakin luovempi ja monipuolisempi. Vanhempani eivät käytä juuri muuta kuin grillimaustetta...
Parempi kokki olen äitiini verrattuna. Kauhea kehua itseään juuri äidin haudalta palattua, mutta haravoin ja siivosin sentään (toisin kuin muut sukulaiset) ja istutin paljon ruusuja.
Olen huomattavasti parempi kokki kuin äitini, mutta en läheskään niin hyvä kuin mummoni.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kokki olen äitiini verrattuna. Kauhea kehua itseään juuri äidin haudalta palattua, mutta haravoin ja siivosin sentään (toisin kuin muut sukulaiset) ja istutin paljon ruusuja.
Täytyy vielä lisätä että ehkä enemmänkin erilaisia kokkeja, ja paljon joitakin perusjuttuja opin äidiltäni.
Tyttäreni on parempi kokki kuin minä. Hän on nopea ja viitseliäs. Tutkii reseptejä ja on kirjoittanut itselleen jopa reseptikirjan. Hän on ollut nuoresta saakka kiinnostunut leipomisesta ja ruuanlaitosta. Varsinkin leipominen sujuu häneltä 'kuin tanssi'. Minua ei haittaa tämä tunnustus yhtään, miksi haittaisi. Jokainen taaplaa tyylillään. Oma äitini oli reipas leipoja ja touhukas emäntä, minä en ole.
Olen, mutta äitini tekee parempia lihapullia kuin minä.
Olen erilainen kokki, aikuinen tyttäreni on taas erilainen kokki kuin minä. Ainoa, joka on oikein kouluttettu kokki olen minä, tosin opinnoistani on 35v aikaa ja kokin töitä olen tehnyt viimeksi 33v sitten. Lisäksi ainoa joka vihaa tällä hetkellä ruuanlaittoa olen minä.