Minkä ikäisenä opitte kävelemään?
Luin omaa vauvakirjaani ja olin alkanut kontata 8kk, kävelin tuen varassa 9kk ja kävelin ilman tukea 11 ½kk ikäisenä. Se taitaa olla normaalia aikaisemmin? Mikä on sellainen tyypillinen ikä?
Kommentit (20)
Mun tuntemat lapset ovat oppineet 10kk-1v6kk iässä. Itse olen oppinut 1v8kk, mutta synnyinkin keskosena.
1v6kk, pikkuveli 1v8kk. Ollaan ihan normaaleita ja paljon ehditty kävellä.
1 v 3 kk. En ole koskaan ollut liikunallisesti lahjakas, vaikka tykkäänkin liikkua.
Aikaisin tietämäni on tutun lapsi, 8 kk. Tää lapsi myös oppi puhumaan nopeasti.
:D Et ole ap ollenkaan ihmeellinen, et vaikka miten asiaa tutkisi! Ja vaikka olisit oppinut kävelemään puoli vuotiaana, niin onko asialla enää väliä? Laitatko sen ansioluetteloosi ensimmäiseksi? Tuleeko siihen myös ajat, jolloin aloit syömään kiinteitä, opit pinsettiotteen, opit pyöräilemään ilman apupyöriä ja vaikka kun pääsit neitsyydestäsi eroon? Tsori, aloituksesi oli hauska! :D
Itse opin kävelemään 1v1pv:n ikäisenä. Esikoisemme 11kk ikäisenä, keskimmäinen 1v4kk ikäisenä ja kuopus 10kk ikäisenä. Jokainen lapsista harrastaa aktiivisesti liikuntaa, isommat ovat liikuntapainotteisessa koulussakin. Ei siis mitenkään korreloi tämä kävelemään lähteminen tulevaisuuden liikuntataitoja.
Minä ja mieheni molemmat käveltiin 8kk, lapsemme sitten oppi "vasta" 11kk. Ihan normaalissa aikataulussa siis kaikki kolme.
Lapseni ei ikinä kävellyt tuen varassa. Harjoitteli 8kk vanhana lyhyitä matkoja (1-2m max.) sitten eräänä päivänä 11kk ikäisenä vain lähti kävelemään kunnolla.
Itse olin 10kk, kun lähdin kävelemään. Siskoni on ollut 7kk oppiessaan kävelemään. Oma tyttäreni. Konttasi puolivuotiaana ja käveli 8kk iässä.
Kyl mää ennen koulua muistaakseni osasin.
Ei tässä mitään vitun einsteinejä tai muita kermaperseitä olla
Eipä mitään tietoa. Eihän oma äiti muorini edes muista mihin aikaan olen syntynyt =D =D NIppa nappa edes muistaa minä päivänä olen syntynyt... En valitettavasti ole ihan niin rakas ihminen omalle tunnekylmälle äidilleni.
Mutta oma lapseni oppi kävelemään juuri kun täytti 8 kuukautta. Ja päivää vaille 6 kuukautisena hän nousi ensimmäisen kerran omille jaloille ilman tukea. 4 kuisena jo kiskoi itseään pystyyn mistä ikinä kiinni sai. Hirveä meno on ollut päällä sen jälkeen. Niinkuin periteisest siinä kävi, että "puhe jäi jalkoihin" kuten sanotaan... Vähempikin vauhti riittäisi!
terkuin pikku apinan äippä
Lapseni ja minä molemmat 1v3kk.
Lapseni oli 8 kk, kun käveli tukea vasten, konttasi puolivuotiaana.
Keskimäärin lapset alkaa kävellä vuoden ikäisenä.