Vieläkö yrittäisit lasta minuna? Ikää 45v, takana 3 alkuraskauden keskenmenoa,
1 tuulimuna, 1 keskeytys tutkimuksissa todetun kromosomihäiriön takia.
Itse olisin jo valmis paketoimaan niin sanotusti tän homman, mies ei. Nyt mietinkin, onko musta enää tähän, en haluaisi erota tämän asian takia - ero varmaan olisi edessä, niin tärkeä asia isyys on miehelle, nimenomaan biologinen sellainen. Kuitenkin sanoo koko ajan, että ei halua lapsensa äidiksi muita kuin minut. Pää hajoaa, tuntuu, että oon jos valmista kamaa johonkin terapiaan. :(
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Paljo sun mies tienaa? Mä voin tehdä sille lapsen. Perinteisellä tai muumu muki menetelemällä =) Isyys voidaan tunnustaa ja voitte hoitaa vauvaa sovitusti niin paljo kun lystäätte kunhan lähi huoltajuus pysyy mulla.
T. Todetusti hedelmällinen 22v Nainen
Olet oksettava.
Vierailija kirjoitti:
Paljo sun mies tienaa? Mä voin tehdä sille lapsen. Perinteisellä tai muumu muki menetelemällä =) Isyys voidaan tunnustaa ja voitte hoitaa vauvaa sovitusti niin paljo kun lystäätte kunhan lähi huoltajuus pysyy mulla.
Jäi mainitsematta et samalla diilillä laps sais sisaruksiaki jo valmiina ja elarien lisäks en ota ku pinen korvauksen. Jos ootte kiinostuneita ni laita joku anonyymi sähköposti osote otan yhteyttä =)
PS mist päin suomee?
Opetapa miehelle hieman biologiaa. Ei ole ollenkaan enää todennäköistä, että onnistut raskautumaan JA synnyttämään terveen lapsen. Todennäköisyys tälle lienee muutaman prosentin luokkaa. Keskenmenoille on syynsä, sun kroppa ei enää ole raskausikäinen.
Olet tärkeä! Sinun tarvitsee tehdä vain mitä itse jaksat. Jos miehesi rakastaa sinua, hän ymmärtää tämän. Sinun kuuluu olla miehellesi se tärkein ihminen maailmassa. Kysy oletko. Saa luovuttaa, jos ei jaksa.
Jos haluaisin lasta, yrittäisin niin kauan kuin munasoluja riittää. Mutta jos sinä et halua lasta, älä yritä.
Jos on rahaa niin ei muuta kuin ulkomaille ja kohdunvuokraus käyttöön. Harmi ettei tuo ole Suomessa sallittua, pitäisi olla mielestäni tietyin reunaehdoin.
Katso ykköseltä nyt tulevaa dokumenttia ja mieti jaksaisitko ehkä tuollaista elämää?
Taustasi viittaa siihen, että ei kannata.
Vaikka jollain ilveellä saisitkin lapsen kohdussa kasvamaan, niin vamman riskit ovat tavallista suuremmat jo ikäsi vuoksi taustan lisäksi.
Vain harva 45-vuotias tulee enää spontaanisti raskaaksi. Tämä hämärtyy, koska lehdissä paistattelevat juuri nämä harvat. Suurimmalla osalla takana tietysti hedelmöityshoidot ja nekään eivät usein tuossa iässä enää onnistu.
Yrittäisin kerran omalla ja tosin kerran lahjamunasolulla. Sitten en enää. Tuttuni tuli äidiksi lahjamunasolulla ja sai terveen lapsen 45-vuotiaana. Nyt lapsi jo täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin joku ehtii kommentoimaan vastakkaista, niin sanon vain, että raskaus ei ole tutkimusten mukaan riski perusterveelle 50-63 -vuotiaalle. Tutkimuksissa ei kohonnutta riskiä nuorempiin nähden. (tutkimuksessa tietty luovutetut munasolut, kun naiset olivat postmenopausaalisia)
Muuta en osaa sanoa.
Vastahan sitä tässä jokusia vuosia sitten uutisoitiin 55-vuotiaasta, joka sai yllätysvauvan ihan luomusti. Itsekin tulin raskaaksi vielä 51-vuotiaana, mutta tein abortin.
Vierailija kirjoitti:
Näytäpä miehellesi vähän bilsankirjaa, jotta hän ymmärtää miksi 45-vuotiaista tulee erittäin harvoin ( terveen lapsen) äitejä.
Onhan iäkkäillä äideillä riskit toki suurentuneet nuorempiin verrattuna, mutta ei voi sanoa, että 45-vuotiaat tulisivat erittäin harvoin saamaan tervettä lasta. Esim. Down riski on 3 %, se tarkoittaa, että 97 % tuon ikäisistä äideistä ei saa Down-lasta.
Vierailija kirjoitti:
Rahasta pulaa tällä neidillä? Isoja elareita tavoittelet?
Itse olin realisti, ajattelin jos on tullakseen niin tulee. Ei tarvittu keinosiemennyksiä eikä mitään hoppuspokkus temppuja niin vaan vauva tuli maailmaan 44 v ja terve oli. Ensimmäinen. En ollut tiennytkään miten mahtavaa on olla äiti mutta myös hyvin vaativaa.
Mun äiti sai mut 46-vuotiaana. Olen täysin terve. Ainoa mikä häiritsee on, että olisin halunnut enemmän aikaa äitini kanssa kun hän on vielä hyväkuntoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytäpä miehellesi vähän bilsankirjaa, jotta hän ymmärtää miksi 45-vuotiaista tulee erittäin harvoin ( terveen lapsen) äitejä.
Onhan iäkkäillä äideillä riskit toki suurentuneet nuorempiin verrattuna, mutta ei voi sanoa, että 45-vuotiaat tulisivat erittäin harvoin saamaan tervettä lasta. Esim. Down riski on 3 %, se tarkoittaa, että 97 % tuon ikäisistä äideistä ei saa Down-lasta.
Meinaat että aplla on 97% todennäköisyys saada vielä terve lapsi? Ylipäätään harva 45v enää raskautuu, ja vammoja sekä häiriöitä on muitakin kuin down. Sitä tässä haettiin.
Ap pystyi jo yhden downin abortoimaan, niin eihän tässä vammaisuus ole mikään ongelma hänelle. (Monelle on)
Vain down-riski lisääntyy iän myötä. Muut riskit eivät lisäänny. (Siis syntyvälle lapselle. Ne muut lisääntyneet vammat ovat niin suuria, että menevät kesken)
Varmaan joskus vielä keksitään menetelmä, jolla saadaan tuotettua lisää munasoluja sellaiselle, jolla niitä ei enää ole. (Kantasoluista)
Mutta tätä ikäluokkaa tää ei auta. Muutkin eläinlajit lisääntyvät kuolemaansa asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että aplla on 97% todennäköisyys saada vielä terve lapsi? Ylipäätään harva 45v enää raskautuu, ja vammoja sekä häiriöitä on muitakin kuin down. Sitä tässä haettiin.
Suosittelen lukemaan kommentin, johon vastaat.
Ap pystyy abortoimaan näemmä downit. Eli tutkii sit aina kromosomit ja abortoi, jos vikaa on.
Luonto juttelee sulle, kuuntele sitä ja ole viisas.