Onko Erittäin hieno suomalainen-shampoo hyvää? Kokemuksia kaivataan.
Onko joku tämän sarjan shampoista sinulla käytössä? Tekisi mieli kokeilla. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Minun päänahkalleni se ei sovi. Yksi pesu ja helvetinmoinen kutina. Näin on ollut aina.
Muiden perheenjäsenten en ole kuullut valittavan samasta.
Olet herkistymässä sulfaateille (sodium laureth/lauryl), noin se alkaa. EHS on tosi pesevä.
On se selvästi parempi kuin silikonia sisältävät shampoot, jotka lätistävät täysin hennot luonnonkiharat hiukseni. Kaikkein mieluiten ostan kuitenkin luontaiskosmetiikkasarjan sulfaatitonta shampoota.
Ot, Marimekon ex-omistaja Kirsti Paakkanen suunnitellut sen pullon vuonna kivi ja kirves.
hyvä shampoo. ei sisällä silikonia
Aikoinaan kokeilin XZ- Erittäin hienoa- ja Pullamietonen shampoita, mutta niitä käyttäessä sain aina hilsettä, ihmettelin kyllä miksi ulkomaisia shampoita käyttäessäni ei tullut hilseongelmaa. En ole kyllä vuosiin kokeillutkaan.
Käytän mustikkahoitoainetta ja sopii hiuksilleni hyvin, hennot ja lasimaiset ovat ja kuivat latvat.
Monesti pesen hiukset pelkällä ko hoitoaineella varsinaisten pesujen välissä ja se myös puhdistaa päänahan.
Shampoina käytän luonnonkosmetiikkashampoita.
Ehs tuotteet on täysin vegaaneja ja niitä ostamalla tukee suomalaista työtä :) Laitoin jonkin aikaa sitten heille s-postia ja vastasivat todella ystävällisesti kysymyksiini.
Aiemmin käytin sarjan mustikka shampoota ja hoitoainetta (mustikka hoitoaine on ainoa joka sisältää silikonia). Nyt kun olen kasvattanut oman värini takaisin ja hiukset ovat latvoja myöten sileät ja pehmeät, siirryin siihen tavalliseen siniseen shampooseen ja valkoiseen hoitoaineeseen. :)
Minulla on keski paljon hiusta ja pesen hiukset noin jokatoinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te käytätte jotain kusetustuotteita. Vesi riittää pesemään koko kehon. Olen kokeillut pelkkää vesipesua läpi vuoden ja olo on paljon puhtaampi ja hiukset raikkaammat. Elätte kuplassa.
Olen pitkälti samoilla linjoilla. Pesen hiukset sampoolla satunnaisesti, ilmankin pärjää vallan mainiosti. Ulkoa tultua pesen kädet saippualla, mutta muuten en käytä mitään pesuaineita. En ole ainakaan kymmeneen vuoteen käyttänyt.
Miesvm86-- kirjoitti:
Ei toi shampoo mitään päänahkaa kuivata. Siinä ei ole silikonia, joten se jättää hiukset todellakin puhtaiksi. Silikonia sisältävät shampoot saavat hiukset tuntumaan hyviltä, mutta todellisuudessa heikentävät sitä keräämällä lian silikonin alle. Jos hiukset tuntuvat takkuisilta ja kuivilta silikonittoman shampoon jälkeen, on syy se että hiukset voivat huonosti.
Kyllä se valitettavasti kuivattaa ainakin minun päänahkani niin, että raavin ihon verille järkyttävän kutinan takia. Linna-shampoossa sama vika. Harmi, koska tykkäisin tuotteista muuten.
Oletteko huomanneet, että sen mustikka-shampoon tuoksu olisi jotenkin muuttunut?
Mielestäni se oli ennen parempi. Joku outo tuoksu siinä on, joka tulee läpi ja sama läpitunkeva tuoksu on myös XZ-omenashampoossa, joka oli ennen tosi raikas ja omenainen.
Vai onkohan vain korona jättänyt jälkensä mun hajuaistiin, kun se ensin katosi viikoiksi ja sitten palasi heikompana takaisin. Jotkut muutkin ovat kertoneet, että koronan jälkeen ovat haistaneet joitain tuttuja tuoksua erilaisina kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten joku kampaajalinjan opettaja sanoi, että on sama vaikka Fairyllä pesee. Kalliit kampaamoshamppoot ovat joutavia.
Mutta toki mammojen mutut ovat relevantimpia.
Minulle taas kampaaja sanoi, että nykyään kauppojen shampootkin ovat parantuneet niin, etteivät enää aiheuta haarahiuksia. Minulla nimittäin lapsena oli aina haarahiuksia ja nyt jo kauan olen huomannut, ettei haarahiuksia ole. Että ei se ihan sama ole, millä hiuksensa pesee.
Sain volyymin takas tukkaan, kun aloitin käyttämään erittäin hienoa mustikkashampoota sekä välillä myös xz shampoita ja hoitoaineita. Kokeilemalla aina paras. Halvemmista hoitoaineista paras omaan luonnonkiharaan pehkoon on kuitenkin Lidlin oliivi- hoitoaine. Vihreä purkki.
Toki olen myös pitäny taukoa värjäämisestä, mutta uutta hiusta tulee järkyttävältä tahdilla. Oma pitkä ja paksu tukka on siis tulossa takaisin ja uusiutunut muutamassa kuukaudessa. Samaa en ole huomannut silikonihöttöshampoossa, vaikka ois ollu värjäyksestä taukoa.
Hiusöljyä kannattaa myös käyttää kiharaan tukkaan. Joskus toki sortunut tilapäishoitona niissäkin niihin silikonia yms. Sisältäviin, mutta suosittelen kalliimpia ja laadukkaampia.
Alkuun tukka saattaa tuntua karhealta, jos tukka on tottunut silikoniin ja muuhun keinotekoiseen silottavaan tuotteeseen.
Kannattaa se kokeilla mikä itselle sopii.
Jokainen käyttää niitä aineita jotka tuntuvat hyviltä. Ei ole yhtä ainutta joka sopisi kaikille. Aine voi olla halpa tai kallis sillä ei väliä. Naapurin rouva pesköön tukkansa millä vain,minä pesen sillä mikä mulle sopii. Mitä sitä pähkäilee.
Olen käyttänyt vuosien aikana läpi monia eri tuotteita ja merkkejä. Kalliit kampaamotuotteet eivät ole loppuen lopuksi tehneet mitenkään ihmeelliseksi hiuksia, hetken saattavat olla sileät ja siihen se jää. En siis näe syytä miksi laittaisin paljon rahaa shampooseen ja hoitoaineeseen.
Erittäin hienon suomalaisen mustikka-sarjan shampoo ja hoitoaine ovat ihan parhaita. Mulla on vaalennetut pitkät hiukset ja siitä huolimatta tämä tuote kosteuttaa hyvin, vaikka tukkani on ns vaativa hoidettava. Toinen hyvä on Lidlin nature Oliivi shampoo ja hoitoaine.
Erittäin hienon suomalaisen tuotteista löytyy myös hellä-sarja, joka sopii herkälle ja kuivalle päänahalle. Tuote on myös täysin hajusteeton.
Rakastan Erittäin hienon suomalaisen tuotteita, koska ne ovat kotimaisia ja ympäristöystävällisiä, sekä tuoksuvat hyvältä mutta miedolta että itsekin hajusteherkkänä pystyn käyttämään.
On tosi hyviä ainakin Koivu ja lastenshampoo, oon siis 12-15v niin se lastenshampoo toimii
Siis todellakin juu, huomattava ero
On! Samoin xz erityisesti mun about olkapäästä vähän yli olevat hiukset tykkää, erityisesti erittäin hieno suomalainen lastenshampoosta ja koivu shampoota ja xz niittyvilla ja kauraöljy.
On hyvä, mutta kuivattaa minulla hiuspohjan niin, että kammatessa lentelee valkoisia hiutaleita. Muuten tykkäisin kyllä.
Palasin kiltisti kampaamon shampooseen.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kokeilin XZ- Erittäin hienoa- ja Pullamietonen shampoita, mutta niitä käyttäessä sain aina hilsettä, ihmettelin kyllä miksi ulkomaisia shampoita käyttäessäni ei tullut hilseongelmaa. En ole kyllä vuosiin kokeillutkaan.
Pullamietonen-shampoota en ole nähnytkään 🤔
Muistaakseni ei ole kovin hyvä. Haju on myös todella huono.