Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pärjännyt elämässäsi pelkällä tahdonvoimalla, sisulla saavuttaaksesi nykyisen?

Vierailija
08.05.2016 |

Vaikeuksien kautta voittoon.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen sisua ja tahdonvoimaa perus selviämiseen, etten romahda täysin.

Vierailija
2/8 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Aika paljon on ollut merkitystä myös sattumalla. Mutta eipä tässä auta kuin yrittää vaikuttaa siihen, mihin voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan, tarina oli ikävä kyllä valmiiksi kirjoitettu.

Vierailija
4/8 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Elämä on kantanut, itse olen ollut mutkissa ja mäissä kyytiläinen. Ei nyt ihan, mutta melkein. Sattuma, kohtalo, ihmisten apu ja hyvyys, niistä mun elämäntarina koostuu. Ei minusta itsestäni, vaikka päätökset olenkin itse tehnyt ja vastuun kantanut.

Vierailija
5/8 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sisua, vahvaa tahtoa, sitkeyttä ja kovaa työtä.

Mutta olen saanut kaiken mitä halusinkin:)

Vierailija
6/8 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unohda älyä ja viisautta...

Vastoinkäymisistä ja vastustuksesta selvitään tahdonvoimalla. 

Sattumalla ei kovin pitkälle pääse. Töitä vaaditaan aina. 

Vierailija
7/8 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pärjännyt elämässä, objektiivisin mittarein mitattuna. Vasta aikuisena olen alkanut ymmärtää, että tahdonvoima on jotain muutakin kuin pelkkää runoutta. Vanhempieni ajattelumalli oli lähinnä, että mieli on on pelkkää ilmaa, jolla ei ole merkitystä ja että mielen erittely ja ymmärtäminen on siten turhuutta ja ajanhukkaa. Jo lapsena yritin virittää keskustelua äitini kanssa psykologian merkityksestä henkilökohtaisessa elämässä ja sain vastaukseksi kireän hymähdyksen.

Nyt aikuisiässä olen alkanut tunnistaa tahdonvoiman omassa sielunelämässäni, mutta se on kovin heikko. Jaksan vetää yhden päivän pelkällä tahdonvoimalla, kun tarve vaatii, mutta sen jälkeen on levättävä. Olenkin alkanut ymmärtää, että tahdonvoiman soveltaminen käytännössä on riippuvainen ruumiillisista voimavaroista. Itsestään selvyys? :D Mieli ja ruumis ovat toisiinsa kytketyt.  Voi tahtoa monia asioita, mutta jos ruumiilliset voimat eivät riitä, on tyydyttävä unelmoimaan. Eikä unelmointi ole turhuutta ja ajanhukkaa. :)

Vierailija
8/8 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Suurimmat asiat elämässäni ovat tapahtuneet siksi, että muut ihmiset ovat olleet hyviä ja ystävällisiä ja antaneet mahdollisuuden mennä eteenpäin elämässä. Rakentaneet yhteiskunnan jossa voi kouluttautua ja saada hoivaa. Ilman hyvää hoitoa olisin kuollut jo synnytyksen yhteydessä.

Toki sen minulle annetun mahdollisuuden jälkeen on tarvittu tahdonvoimaa että olen itse vienyt asioita eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi