Teinit/nuoret aikuiset:
Miksi sanotte, että olette ostaneet sitä ja tätä (varsinkin kalliista) itse? Kyllä monet tajuaa, että vanhemmat tai isovanhemmat ne teille hommaa :D ja sitten muutenkin ollaan niin nirppanokan ja kovan oloisia... Voi reppanoita.
Kommentit (27)
Nyt en ymmärtänyt aloitusta?
Vanhemmat lakkasivat ostelemasta mulle tavaraa kun muutin pois kotoa, ikää oli 17v ja töissä olin käynyt vuoden. Ostin itse ajokorttini, huonekaluni ja vaatteeni. Synttärilahjat erikseen, mutta niiden kerronkin olleen lahjoja.
N24
Isäni on ostanut minulle läppärin ja auton, lisäksi vanhempani maksoivat ajokorttini. Teininä maksoivat ratsastusharrastukseni, hevosen ylläpitokulut yms. Olen siitä ikuisesti kiitollinen. Myös sisaruksilleni on maksettu autot, läppärit, ajokortit yms.
Nykyään 21 vuotiaana työssäkäyvänä opiskelijana maksan itse vuokrani, laskuni, huonekaluni ja myös sen hevosen. Tämä ei tietenkään olisi mahdollista, jos asuisin yksin, mutta avopuoliso maksaa puolet asumiskustannunsista.
Mikä on ap:n pointti? En ole ikinä teininä väittänyt, että maksaisin kaiken itse. Rehdisti voin kertoa, että isäni on auton ostanut. Miksi pitäisi maksaa kaikki itse? Ei minulla olisi hevosta, saati autoa, ilman vanhemmilta saatua tukea silloin, kun asuin kotona ja kävin lukiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööööööö. Kuulun itse tuohon ryhmään nuori aikuinen (23v.) ja kyllä minä ylivoimaisesti suurimman osan (99%) hankinnoista olen 16-vuotiaan jälkeen itse ostanut (silloin aloin käydä kesä/viikonlopputöissä). Ja sanon kyllä myöskin jos vanhempani joskus harvoin ovat minulle jotain hankkineet esim. isä maksoi osan autosta. Että älä yleistä.
asuitko kenties vanhempien kanssa? Ei millään kesätyö/viikonloppu hommissa elätä itseään kunnolla, saati vuokranmaksut, mahdolliset autokulut jne. Tietysti asia erikseen jos on kokoaikatyössä..
Opiskelija saa 500 € kuussa muilta kuin kesäkuukausilta.
Ja tuo 500€ menee vuokranmaksuun, pakollisiin laskuihin ja ruokaan. Eikä todellakaan riitä, pitää käydä töissä siinä ohella että pystyy elämään :-)
Ite kyllä ymmärsin aloituksen täysin. Totta on, että sanotaan, oon ostanut tän ja tän ja tän itse...sitten selviää,ettei ookkaan.
Up