Miten usein te muut käytätte invapaikkoja?
Niihin on kätevä parkkia kun ovat leveämpiä ja ei tule kolhuja autoon toisten ovista niin itse käytän niitä aika usein, etenkin jos on paljon ostoksia tai jotain painavampaa. Ja turha vinettää, jos invapaikkoja on viisi niin kyllä niitä siinä on vielä neljä mun jälkeen vapaana. Enkä ole koskaan nähnyt edes neljää invalidia kaupassa yhtä aikaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. En ole invalidi.
Käteviähän ne ovat muillekin. Ap
Voit ap aivan hyvin käyttää invapaikkoja, aivoinvalidi kun olet.
Ei siinä tarvita kuin viisi sun kaltaista ihmistä niin invapaikat on täynnä. Suomessa sitä näkee valitettavasti aika paljon, että ei sen verran viitsitä kävellä tai kunnioittaa muita, että jätettäisiin ne invapaikat vapaaksi niitä oikeasti tarvitseville.
Minulla on ollut auto yli 30 vuotta. Koskaan en ole pysäköinyt invapaikalle. Vien aina myös ostoskärryn takaisin katokseen, vaikka juuri siinä kärryssä ei olisikaan panttia. Roskani vien roskikseen. Ymmärrätkös sinä tällaista toimintaa ollenkaan?
Jaksan kyllä kävellä kauempaa. Tai parhaassa tapauksessa siitä viereisestä ruudusta.
Ei siihen saa pysäköidä kuin invamerkillä varustetulla autolla, muuten tulee sakot. Kerran oli autonperä vähän invamerkin toisella puolella, ja vaikka siinä oli iso maasturi parkkeerattuna invamerkillä, niin pysäköintisakko mulle tuli, vaikka mitään ei haitannut invan pysäköintiä. En kyllä muutenkaan kehtaisi tekeytyä invaksi, tai mustalaiseksi.
Oletan, että kirjoitus on erittäin huono provo.
Ei kai kukaan terve ole niin alkeellinen, että ottaa invapaikan käyttöönsä?
niin invalidihan voi olla esim myös vakavasti sydänsairas (esim. Sukulaiseni joka sai pahan sydänvian vuoksi inva-merkin autoonsa). Tämän takia niitä kaikkia inva-ihmisiä ei välttämättä tunnista ulkoisesti esim pyörätuolin kanssa.
Vähän nyt yritystä porvoon jonne... Seuraavaksi varmaan tulee avaus malliin "syön vain vauvapandan lihaa koska se on hyvää ja halpaa".
Ei tarvitse käyttää, koska olen niin hyvä kuski että saan autoni pieneenkin ruutuun ja ovet auki muita kolhimatta. Mielestäni on hyvä, että surkeat kuskit käyttävät invapaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen saa pysäköidä kuin invamerkillä varustetulla autolla, muuten tulee sakot. Kerran oli autonperä vähän invamerkin toisella puolella, ja vaikka siinä oli iso maasturi parkkeerattuna invamerkillä, niin pysäköintisakko mulle tuli, vaikka mitään ei haitannut invan pysäköintiä. En kyllä muutenkaan kehtaisi tekeytyä invaksi, tai mustalaiseksi.
No ei sakot mikään maailmanloppu ole! Sitten ne maksetaan ja se niistä :) Harmittaa enemmän jos urpot kolhii mun autoa. Ap
Ei ole tarvetta parkkeerata oven viereen. Katson muutenkin tarkemmin, mihin autoni jätän. Esimerkiksi tyypillisen perheauton viereen en aja koskaan jos ei ole pakko. Samoin jos auto on ajettu ruutuun miten sattuu vinoon, en parkkeeraa viereen.
Jotenki kummasti alkaa piirtyä rikkiviivaa sellaisen auton kylkeen, joka on parkattu invapaikalle ilman asianmukaista lupaa. Ai että se käy niin sievästi korviin kun metalli kohtaa metallin :)
Käytän myös itse invapaikkoja, koska leveämpi ruutu. Sitten onnun jalkaani kun tulen ulos autosta niin ei kukaan jää pitkään katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse käyttää, koska olen niin hyvä kuski että saan autoni pieneenkin ruutuun ja ovet auki muita kolhimatta. Mielestäni on hyvä, että surkeat kuskit käyttävät invapaikkoja.
Näin. Vielä parempi olisi jos ne surkeat kuskit kulkisi bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta parkkeerata oven viereen. Katson muutenkin tarkemmin, mihin autoni jätän. Esimerkiksi tyypillisen perheauton viereen en aja koskaan jos ei ole pakko. Samoin jos auto on ajettu ruutuun miten sattuu vinoon, en parkkeeraa viereen.
No tämä! Perheautojen viereen ei ikinä kannata parkkia, kakarat kolhii ovilla autonkyljet ja mutsit eivät välitä p*skaakaan. Oikeastaan se on muiden vika jos joutuu jättämään auton invapaikalle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotenki kummasti alkaa piirtyä rikkiviivaa sellaisen auton kylkeen, joka on parkattu invapaikalle ilman asianmukaista lupaa. Ai että se käy niin sievästi korviin kun metalli kohtaa metallin :)
Tyhmyys on "vain" tyhmyyttä, ilkivalta on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Sairaampaa tahallaan vahingoittaa toisen omaisuutta kuin käyttää väärin parkkipaikkaa.
En koskaan. En ole invalidi.