Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jotkut lapset näyttävät aina niin rönttäisiltä?

Vierailija
08.05.2016 |

siis vaikka käyvät kyllä pesulla, vanhemmat huolehtivat puhdasta päälle ym.
mutta silti tukka hapsottaa ja on lintassa, nenästä valuu räkää jne

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmaan vähän rönttäinen lapsi. Vaatteet on kyllä puhtaat eikä nissä ole reikiä, koska tyttö ei voi sellaita sietää. Hän valitsee itse vaatteensa, eikä ole kovin tarkka mikä kuosi, väri sopii toisiinsa. Hiukset ovat pörheät ja vallattomat, eivät takkuiset kuitenkaan, vaikka niitä kiinni yrittäisi laittaa. Kaverinsa on taas sellainen sliipattu lapsi, jonka vaatteet on aina valittu sävysävyyn (äiti valitsee) ja hiuksissa on aina tuoreet, tiukat letit.

Vierailija
22/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rönttäinen???

Savolainen perinneherkku.

Se on lörtsy. Ja toinen on römppönen.

Rönttönen se on se piirakka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yhden rönttäisen äiti...ihan sama, miten on pesty ja puunattu, vaihdettu puhtaat vaatteet ja hiukset kammattu, puoli tuntia ulkona ja tyttö näyttää metsänpeikolta. :)

Vierailija
24/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa joskus vanhoja Tenava-sarjoja. Niissä on Rapa-Ripa, jollaisen meistä varmaan jokainen tuntee myös elävässä elämässä. Ihan sama, mikä on kodin siisteystaso, muksu on aina epäsiisti.

Vierailija
25/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämurteisiin kuuluu, että sanoja keksitään itse. Ja kuulija tietää automaattisesti, mitä tälläinen keksitty sana tarkoittaa.

Vierailija
26/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun esikoinen, kohta 12 vuotias poika.

Huoh.. Syö yleensä koko naamallaan ja vaatteillaan. Sitten kun käsket pesemään naamansa niin pesun jälkeenkin on likainen.

Suihkuun pakotan joka päivä ja monesti unohtaa pestä itsensä pesuaineilla. Minä sitten pesen ison pojan tukkaa suihkussa monesti tai katson vierestä että pesuainetta käytetään.

Eilen oli kaivamassa itselleen pyykkikorista likaista t-paitaa päälleen suihkun jälkeen mutta onneksi huomasin tämän. Laittoikin puhtaan paidan sitten mutta se meni väärinpäin ja laput näkyi niskassa 😂

Joo, pojalla on adhd. Hän itse naureskelee näille hölmöilyilleen. Onneksi ei ota itseään turhan vakavasti 😊

T: Se äiti joka kommentoi juuri "ihana poika teki aamupalan sänkyyn" ketjuun että minun pojan kortti unohtui kouluun 😂

Aluksi luin viestiäsi suu auki, mutta tuo adhd selittää ilmeisesti paljon...koska tuskin muuten kukaan 12 vuotias enää söisi koko naamallaan tai vaatteillaan :)

Vierailija
27/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on vanhempien laiskuudesta kiinni, vaikka moni ei halua myöntää.

Joillain lapsilla on aina nenä kuivettuneessa räässä ja korvat keltaisen ruskeina vaikusta. Olen myös nähnyt ihan akateemisten, työssäkäyvien vanhempien lapsia, joiden hiuksia ei ole varmaan koskaan kammattu. Ja kyllä sen muuten huomaa, onko aamulla puettu puhdas paita päälle vai ovatko likatahrat jo viikon vanhoja! Jotkut myös tuovat säännölisesti lapsena hoitoon yön yli hautuneissa vaipoissa, eikä lapsi ole saanut edes aamupalaa. (Senkin kyllä huomaa...).

Vierailija
28/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on vanhempien laiskuudesta kiinni, vaikka moni ei halua myöntää.

Joillain lapsilla on aina nenä kuivettuneessa räässä ja korvat keltaisen ruskeina vaikusta. Olen myös nähnyt ihan akateemisten, työssäkäyvien vanhempien lapsia, joiden hiuksia ei ole varmaan koskaan kammattu. Ja kyllä sen muuten huomaa, onko aamulla puettu puhdas paita päälle vai ovatko likatahrat jo viikon vanhoja! Jotkut myös tuovat säännölisesti lapsena hoitoon yön yli hautuneissa vaipoissa, eikä lapsi ole saanut edes aamupalaa. (Senkin kyllä huomaa...).

tervetuloa katsomaan vaan meidän 7v tyttöä! 

illalla käy suihkussa, aamulla harjataan hiukset, pestään hampaat,  leikataan kynnet sekä  valitaan kaapista puhdas asu. 30 min myöhemmin pissalle poikkeaa peikko, jonka klimppiset hiukset  tursottavat vinossa olevan lippiksen alta likaiselle naamalle. bonuksena vielä allergisen nuhan vuoksi jatkuvasti vuotava nenä ja sitkeä tapa niistää vaatteisiin.. !

jos sinulla on jokin poppakonsti , kuulisin sen mielelläni..   ..

Vierailija
29/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ainakin tuntuu että omat lapset on aina rönttäisiä vaikka pesen pyykkiä joka päivä (eli vaatteet vaihdetaan väh. kerran päivässä) ja suihkussakin käydään joka ilta...

3 v poika ei anna leikata kunnolla tukkaansa, se on aina yhtä taistelua. Leikataan se silti, mutta ei siitä ihan sliipattua tule koskaan kun toinen pistää niin vastaan. Hiuslaatu on vielä sellaista ohutta, eli esim. pipon alla tukka menee aina ihan littaan/ pystyyn/ sekaisin. SYÖ vaatteitaan ja ne on aina märkänä kuolasta, vaikka miljoona kertaa päivässä sanotaan älä syö paitaa, älä syö hihojasi. Arghh, tämä tapa ilmestyi tyhjästä n. pari kuukautta sitten.

1 v tyttö taas saa suihkutella pari kolmekin kertaa päivässä, aina syönnin jälkeen. Sit on jotenkuten siisti.

Nyt keväällä molemmilla vuotaa nokka koko ajan kun on allergiaa. Ja pihalla kun möyrivät niin kyllähän siitä jäljet yleiseen habitukseen jää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi