Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten jotkut lapset näyttävät aina niin rönttäisiltä?

Vierailija
08.05.2016 |

siis vaikka käyvät kyllä pesulla, vanhemmat huolehtivat puhdasta päälle ym.
mutta silti tukka hapsottaa ja on lintassa, nenästä valuu räkää jne

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on katos räkänokkia.

Vierailija
2/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rönttäinen???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rönttäinen???

Savolainen perinneherkku.

Vierailija
4/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönttäinen on ainakin itämurteiden alueelta tulevalle aivan selvä käsite: Lapsi näyttää suttuiselta, hoitamattomalta ja likaiselta, vaikka hänestä olisi huolehdittu.

Vierailija
5/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monet aikuiset näyttävät ihan likaisilta? Tukka rasvassa, naamassa kuvottavia finnejä, parta tai säärikarvat rehottaa.

Vierailija
6/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee räkänokastakin vaan ei tyhjän naurajasta.

Vierailija
7/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sanaa: SUOMALAINEN HIUSLAATU. aamulla pesee, iltapäivästä rasvainen ja hapsottaa latvoista.. näkee aikusillakin !

ja nenä nyt yleensä vuotaa lapsilla, joillain enemmän joillain vähemmän.

Vierailija
8/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rönttäinen???

Savolainen perinneherkku.

Se on lörtsy. Ja toinen on römppönen.

Vierailija
9/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omani usein ainakin siksi, että hän on aina menossa ja leikkii! :) Hänellä on usein jopa aika vaatimattomat vaatteet päällä, jotta hän saa toteuttaa sitä, mitä pienen kuuluu: resuamista, tonkimista, leikkiä, riemua. Väkisinkin siinä alkaa tukka hapsottaa ja varsanjalka kurkkii nokasta, kun mennään kuin päätön kana pitkin nurmikenttää ja jahdataan perhosia, joita ei ikinä saada lähellekään kiinni. Ei haittaa nurmikkotahrat, ei haittaa muta tai hapsuinen tukka. Lapseni ei ole mikään aikuisen posliininukke, vaan ihana pieni lapsi, joka toteuttaa valloittavaa lapsellisuuttaan. Että sillä tapaa.

Vierailija
10/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rönttäinen on ainakin itämurteiden alueelta tulevalle aivan selvä käsite: Lapsi näyttää suttuiselta, hoitamattomalta ja likaiselta, vaikka hänestä olisi huolehdittu.

Nyt keksit kyllä itse koko sanan.

Vierailija
11/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäm koulu!

Vierailija
12/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun esikoinen, kohta 12 vuotias poika.

Huoh.. Syö yleensä koko naamallaan ja vaatteillaan. Sitten kun käsket pesemään naamansa niin pesun jälkeenkin on likainen.

Suihkuun pakotan joka päivä ja monesti unohtaa pestä itsensä pesuaineilla. Minä sitten pesen ison pojan tukkaa suihkussa monesti tai katson vierestä että pesuainetta käytetään.

Eilen oli kaivamassa itselleen pyykkikorista likaista t-paitaa päälleen suihkun jälkeen mutta onneksi huomasin tämän. Laittoikin puhtaan paidan sitten mutta se meni väärinpäin ja laput näkyi niskassa 😂

Joo, pojalla on adhd. Hän itse naureskelee näille hölmöilyilleen. Onneksi ei ota itseään turhan vakavasti 😊

T: Se äiti joka kommentoi juuri "ihana poika teki aamupalan sänkyyn" ketjuun että minun pojan kortti unohtui kouluun 😂

Vierailija
13/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mietin välillä, kun katsin omaa tyttöä ja naapurin tyttöä!

tällä naapurin tytöllä sile, kiiltävä tukka ja siisti olemus. näyttää aina huolltellulta, vaikka riehuisi kavereiden kanssa ulkona.

omalla hiukset tursottaa lippiksen alta miten sattuu ja olemus on jatkuvasti jotenkin epäsiisti, vaikka olisi miten aamulla tukka kammattu ja kaivettu puhdas mekko kaapista! vaikutelmaa varmaan lisää tytön iso suu ja isot korvat :D  on jotenkin semmoinen menninkäinen <3

Vierailija
14/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiukset on leikattu ja vaatteet on puhtaat ja niissä ei ole pysyviä tahroja ja ei myöskään vaatteet ole loppuun kuluneita niin ei näytä rönttäiseltä.

Vierailija
15/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa usko että itämurteissa olisi erikoissanastoa hyvin hoidetuille lapsille, jotka näyttävät hoitamattomilta.

Omat kokemukset noilta alueilta 70-luvulta on ettei siellä lapsia juuri hoidettu. Olin siellä muutamia kesiä siinä 6-7 vuotiaana. Pitkä tukka leikattiin syksyllä saksilla kun oli niin takussa.

Vierailija
16/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.. Syö yleensä koko naamallaan ja vaatteillaan. Sitten kun käsket pesemään naamansa niin pesun jälkeenkin on likainen.

Suihkuun pakotan joka päivä ja monesti unohtaa pestä itsensä pesuaineilla. Minä sitten pesen ison pojan tukkaa suihkussa monesti tai katson vierestä että pesuainetta käytetään.

Eilen oli kaivamassa itselleen pyykkikorista likaista t-paitaa päälleen suihkun jälkeen mutta onneksi huomasin tämän. Laittoikin puhtaan paidan sitten mutta se meni väärinpäin ja laput näkyi niskassa 😂

Joo, pojalla on adhd. Hän itse naureskelee näille hölmöilyilleen. Onneksi ei ota itseään turhan vakavasti 😊

T: Se äiti joka kommentoi juuri "ihana poika teki aamupalan sänkyyn" ketjuun että minun pojan kortti unohtui kouluun 😂

Tämä on rikkautta, ei mulla muuta

Vierailija
17/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkät ylipitkät, kampaamattomat hiukset tekee lapsestakin epäsiistin näköisen. Tiedän yhden perheen jossa on 13 lasta ja etenkin perheen nuorimmilla lapsilla (2-6 vuotiaat) on ihan ylivenähtäneet otsahiukset. Otsahiukset ei ole koskaan kiinni tai muuten pois silmiltä vaan roikkuvat aina naamalla ja lapset usein pitävät päätään kallella jotta näkisivät jotain sieltä hiusten alta. Lisäksi hiukset on tosi usein kampaamattoman näköiset. En ymmärrä, että mikä siinä on niin vaikeaa pitää edes ne otsahiukset lyhyinä.

Vierailija
18/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on rikkautta, ei mulla muuta

Kiitos kivasta kommentista 😊

Olet aivan oikeassa.

T: Se adhd pojan äiti.. Jolla itselläänkin sama diagnoosi 😉

Vierailija
19/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monet aikuiset näyttävät ihan likaisilta? Tukka rasvassa, naamassa kuvottavia finnejä, parta tai säärikarvat rehottaa.

Ei ne voi sille mitään et on finnejä jos niil on vaikka akne.

Vierailija
20/29 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönttäinen lapsi on epäsiisti. Meillä lapsi nro 1 on tällainen (tyttö) ja nro 2 (poika) taas ei ole. Tyttö syö käsin aina kun silmä välttää ja pyyhkii kädet vaatteisiin. Ulkona varmaan kylpee mudassa kuin possu, ainakin ulkonäöstä päätellen. Hiukset ovat poikamallia ja tuntuu, että kasvaa viikossa ulos mallista. Pinnit yms on no-no.. ja arvatkaa vaan millaiset on sen lempivaatteet? Jaksan sukia ja siistiä lapsen jos lähdetään johonkin, mut kotona olkoot. Ja kouluun lähtee itsenäisesti: siistit farkut saattaa ennen lähtöä vaihtua kierrätyskeskuksen euron lökäreihin. Samalla mentaliteetilla ' huolehtii' huoneensa siisteydestä.

Poika taas, no, se näyttää useimmiten iltaisin samalta kuin aamuisin ja tykkää pukeutua kivasti , käyttää ruokailuvälineitä jne. Eiköhän niistä molemmista ihan ihmisiä kasva :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä