Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistatko ihmistyypin nimeltä uuvuttaja?

Vierailija
07.05.2016 |

Tunnetko Uuvuttajan? Eli ihmisen, joka puhuu ja puhuu ja puhuu.. Sisällötöntä puhetta tyhjänpäiväisistä asioista. Normaali hyvän päivän keskustelu ei onnistu, koska uuvuttaja puhuu vain omista asioistaan. Usein kääntää kaikki toisen keskustelun aloitukset itseensä ja jauhaa ja jauhaa.. Jos tunnistat olevasi uuvuttaja niin mieti voisiko asialle tehdä jotain.

T: Uuvutettu

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin energiasyöppö, etsi sillä sanalla.

Vierailija
2/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, yritän pysyä kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa uuvuttajan kanssa. Aina sanotaan, että ukot ovat mykkiä ja akat vain kälättävät omiaan, mutta meillä tuo mies on valitusmonologimestari.

Vierailija
4/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä. Samalla keskustelun ohessa kerjää kehuja ja huomiota lapselliseen tapaan (on tämmönen 'not-like-other-women'-tyyppi eli jankkaa jatkuvasti kuinka on erilainen kuin muut eikä ymmärrä mistään mitään), yrittää pistää kaikessa paremmaksi (jos kerron tyypille että 'haluaisin tuollaisen uuden kalliin puhelimen tmv. mutta ei ole rahaa' niin tämä on viikon päästä isän rahoilla kyseisen laitteen ostanut ja saapuu kehuskelemaan kuinka hyvä se on) ja kertoo keksimiään juttuja tosina ja muiden elämän kommelluksia ominaan... Lisäksi hakee huomiota myös esim. kaahaamalla autolla kuin hullu, koska kuvittelee tämän olevan jotenkin hienoa (kortti ollut 5 kuukautta muttei puhettakaan että suhteuttaisi ajamisensa siihen, kuinka hyvin osaa oikeasti ajaa...)

Rasittavaa, ei olla oltu pariin vuoteen kavereita tämän takia, mutta voimavarat on imetty kun sattuu kyseiseen ihmiseen törmäämään esim. kauppareissulla.

Vierailija
5/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä, esim. puhelimen voisi laittaa hyvin pöydälle ja tehdä muuta tarpeellista tunnin verran, sitten sanoa vaikka oho ja taas jatkaa hommiaan.

Harvemmin nämä uuvuttajat edes kuulevat muiden sanomisia.

Vierailija
6/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tunnistan. Hän pitää itseään supersosiaalisena ja hyvänä ihmisenä. Feidasin elämästä kun kerran kuuntelin tuntikausia, ja tajusin, että mikään mitä sanoin ei oikeasti kiinnostanut, muuten kuin juurena hänen seuraavalle jutulleen.

Tosi väsyttävää, varsinkin kun asia oli paljolti valitusta.

Vierailija
7/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Ei jaksa kovin paljon pitää yhteyttä häneen ikävä kyllä. Hänen omat vaikeudet ja sairaudet, oma väsymys, omat sukulaiset ja omat lemmikit.

Jos joskus on jaksanut kuunnella jonkun oman ongelmani, se on välittömästi kerrottu eteenpäin muille kuuntelijoille.

Vierailija
8/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Työkaverina tommonen. Yritän rajata sitä töissä niin paljon kuin pystyn. Todella rasittava ihminen.

Vierailija
9/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi, valitettavasti. Muuten on ihana ihminen, mutta mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän on juurikki tuollainen uuvuttaja. Eikä tämä ole vain ilkeän miniän valitusta, vaan poikansa eli mieheni on myös huomannut saman. Pelottaa, että miehestä tulee samanlainen: En tiedä onko tapa tarttunut anopista, vai kulkeeko tuo suvussa ja tulee esiin keski-ikäistyessä. Tulen hulluksi, jos vanhuus pitää elää avioliitossa samanlaisen kanssa.

Vierailija
10/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse ennen tuollainen uuvuttaja, mutta tajusin onneksi muuttaa tietoisesti tapojani, kun kaverit alkoivat kadota ympäriltä. Kerroin tyhmiä ja pitkäveteisiä juttuja, enkä koskaan kysynyt muiden kuulumisia tai kehunut vaikkapa kaverin uutta kivaa takkia.

Vierailija
11/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Yleisempi nimitys uuvuttajalle on nainen.  

Vierailija
12/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, esim. puhelimen voisi laittaa hyvin pöydälle ja tehdä muuta tarpeellista tunnin verran, sitten sanoa vaikka oho ja taas jatkaa hommiaan.

Harvemmin nämä uuvuttajat edes kuulevat muiden sanomisia.

Hah! Mulla oli tällainen vanhempieni ikäinen sukulainen, kun olin lapsi. Äidillä meni aina hirveän kauan puhelimessa. Yleensä vain kerroin puhelimeen vastatessa (ennen kännykkäaikaa), jos vanhemmat eivät olleet kotona. Kerran teininä iski uteliaisuus kuinka kauan täti puhuisi, jos en keskeyttäisi. En sanonut paljoa muuta kuin välillä aijaa, niinkö, Ihanko totta, mitä se sitten teki jne. Tunnin päästä en enää kestänyt vaan oli pakko lopettaa puhelu.

Vierailija
13/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa uuvuttajan kanssa. Aina sanotaan, että ukot ovat mykkiä ja akat vain kälättävät omiaan, mutta meillä tuo mies on valitusmonologimestari.

Kohtalontoveri! En olisi uskonut löytäväni toista tästä maapallolta.

Mies on todella hyvä puoliso ja rakastava, huomioiva. Mutta perkele noita valitusmonologeja! Täydellinen termi!

Vierailija
14/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukon naapurissa sellainen asuu. Kuljin kerran hänen tiluksiensa rajalla kulkevaa tietä purjeveneen masto olalla, ja kohtasin tämän kälättäjän. Juttua tuli 20 minuuttia, ennen kuin sain sanottua, että tämä masto vähän painaa, enkä viitsisi erinäisistä syistä laskea maahan. Onnistuin vielä tuntemaan huonoa omatuntoa, kun liukenin paikalta mastoni kanssa...

Vierailija
15/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuollainen uuvuttaja. Nyt onneksi sen tiedostanut ja koittanut asialle tehdä jotain. Usein silti vieläkin käy niin, että "keskustelun" jälkeen huomaan taas höpöttäneeni lämpimikseni. Asiasta tulee morkkis ja itsesyytöksiä nykyisin. Harmittaa vietävästi kun ajoittain huomaa sortuneensa uuvuttamiseen. Muut uuvuttajat, mitä keinoja olette käyttäneet tavan pois kitkemiseksi?

Vierailija
16/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee, tulee mieleen ihmiset jotka eivät itse puhu mitään. Sitten sen toisen on puhuttava ja keksittävä juttua, ettei esim. kyläily olisi vaivaannuttavaa hiljaa istumista. Se on todella raskasta myös.

Vierailija
17/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v. poikani, kiinnostunut pelipuhelimista, Minecraftista ja Cities Skylinesista. Näistä monotonista jorinaa puhevian kera, mikä tekee ymmärtämisestä lähes mahdotonta, herkeämätöntä huomiota kuulijalta kaivaten.

Vierailija
18/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi kertoo jostain ihan tavallisesta asiasta, sanotaan nyt vaikka lapsen hauskasta kommentista, siten että aloittaa suunnilleen siitä kun neanderthalilaiset kuoli sukupuuttoon. Että ei voi vain mainita, vaan kerrotaan asiasta ja tilanteesta ihan kaikki.. Sitten ihmetellään myöhemmin miten en muista jotain asiaa vaikka hän siitä kertoi. No tuota, kun suljin korvat siinä puolen tunnin kohdalla..

Vierailija
19/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä tuppisuiden potaskaa. Älkää menkö ulkomaille, siellä sitä uuvuttamista vasta onkin. Onko tullut mieleen, että ehkä nuo "uuvuttajat" joutuvat pitämään itse keskustelua yllä, ettei touhu ole kuin Kaurismäen elokuvissa.

Vierailija
20/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

#vainsuomessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän