Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa mua saamaan ihoni kuntoon. :(

Vierailija
07.05.2016 |

Nyt olisi apu tarpeen. Olisiko täällä kokemusta aikuisiän aknesta ja keinoista edes lievittää sitä?
Lääkärille on jo aika varattuna, mutta vasta aikaisintaan kuukauden/kahden kuluttua voidaan mitään lääkekuuria ym aloittaa.
Luulen että johtuu hormoneista ja paljon olen jo eri keinoja kokeillut (ei lääkkeitä).

Olisiko teillä vinkkejä millä edes lievittää pahaa hormoniaknea, jos ruokavaliomuutos ei auta?

Olen epätoivoinen, tekisi mieli linnoittautua kotiin tai kulkea pussi päässä. :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiä voisit kokeilla, aurinko myös voisi tehdä hyvää, runsas veden juonti.

Vierailija
2/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi aloittaa hoitoa?

Apteekista saa bacironia ilman redeptiä se rauhoittaa yleensä jonnin verran. lääkäriltä saat redeptin tehokkaampiin hoitoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aknea, mutta sitkeitä stressipaiseita nousee märkivinä naamaan joukolla. Kipeitä ja perseestä!

Aloin kuorimaan 2krt viikossa merisuolalla ja tein kasvoveden tilalle suht vahvan merisuolaliuoksen.

En oikein vieläkään usko miten hyvin toimii. Ei kuivata mikä suurin yllätys mutta tietysti käytän kevyttä ja superkosteuttavaa voidetta (aqualan plus) sen jälkeen. Joskus muutama vuosi sitten pääsin otsan finneistä eroon vaihtamalla kosteuttaviin tuotteisiin. "Finnituotteet" kuivatti ja tukki ihon, lisää finnejä.

Merisuola! Ei tavallinen, niissä on sakeutusaineita.

Mistään määristä en osaa sanoa, oma iho nauttinut kaikesta.

Vierailija
4/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arganöljystä on ollut hyviä kokemuksia! Neutralisoi talirauhasten toiminnan ja syväkosteuttaa ihoa, lieventäen ja parantaen jo muodostuneita aknerpia. Sopii myös käytettäväksi meikin alla primerin sijaan, kunhan levittää tarpeeksi ohuelti. Pulloja saa esimm apteekista, sokoksilta, luontaistuotekaupoista.. aika kallista mutta erittäin riittoisaa ja luonnontuotteena sopii kaikille ihotyypeille ilman ihoa kuivattavia vahvoja akne "myrkkyjä" ja kemikaleja.

Vierailija
5/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avitcid! Ainoa asia jolla ollut huomattava, positiivinen vaikutus ihoon. Reseptillä.

Vierailija
6/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolasaippua. Oma ihoni on täydellinen nykyään. Tosin aknesta en ole kärsinyt, mutta epäpuhtaasta ihosta kuitenkin.

Vierailija
7/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit olis tämmönen keino jota kannattaa ainakin kokeilla: Ruokailut n, 6 tunnin päähän toisistaan, eikä välipaloja tai kahvejakaan välissä, vaan antaa sen maksan ja muun elimistön tehdä tehtävänsä rauhassa, eikä nostattele niitä verensokereita parin tunnin välein. Itse olen huomannut, että hartioissa oleva (aikuisiän)akne vähentynyt tällä keinolla. Toiv katoaa kokonaan. Hiilarit ei meinaa pitää nälkää noin pitkään pois, joten niitä vähemmälle ja rasvaa ja prodea tilalle. Järkevällä tavalla tietenkin.

Vierailija
8/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juominen ja älä pese liian voimakkailla pesuaineilla kasvojasi eli mieluiten joku voidemainen koostumus kasvoputsariksi.. itse pesen meikkini pois ihan apteekin perusvoiteella ja mulla se on toiminut hyvin sillä oma ihoni on todella herkkä.

Ja koska e-pillereitä syön muutenkin niin ihotautilääkäri laittoi reseptin diane nova pillereihin jotka ovat mielestäni auttaneet aika hyvin ihoon. Ainakin ne todella isot ja kipeät hormonifinnit ovat vähentyneet. Näillä keinoilla iho on ihan siedettävässä kunnossa.

Vierailija
9/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli paha aikuisiän akne. Siihen ei miedot keinot auta, hukkasin aikaa yrittämällä mitä lie rasvoja ja ruokavalioita ja sain pysyvät arvet.

Antibioottikuuri tai roacutan toimivat oikeasti. Itse pidän antibioottien jälkeen ihoa kurissa e-pillereillä, lääkärin määräämällä voiteella ja oikeilla ihonhoitotuotteilla.

Vierailija
10/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla katosi aikuisiän akne skinoren voiteella. Hassu juttu, olin aivan muusta syystä lääkärillä ja lääkäri totesi, että tällä rasvalla ihostasi tulee kauniimpi. Totisesti näin kävi.

Vierailija
11/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosia hormoniaknea, söin antibiootteja ja ne auttoivat, mutta vain hetkeksi. Kaikkia poppakonsteja tuli kokeiltua. Ongelma oli vielä se, että iho oli näppyjen ja mustapäiden päällä pintakuiva. Kohta pari vuotta sitten kokeilin L'Occitanen Shea-kasvorasvaa (25%) ja se teki ihmeitä. Kun sain sen kuivuuden vähenemään, alkoi iho pehmetä ja näppylätkin rauhoittua. Sheavoi on kuulemma antiseptistä ja auttaa akneen, vaikka voide tuntuukin tosi tanakalta. Nyt syön lisäksi pellavansiemenöljyä lusikallisen päivässä, ja iho tuntuu ihan hehkuvalta. Superihoa mulle ei koskaan tule, mutta tää nykyinen kunto riittää täydellisesti. Oon 47 v. eli mistään teiniaknesta ei tosiaankaan ole enää kyse.

Vierailija
12/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolakuorinnat, arganöljy ja säännöllinen kosmetologilla käynti.

Vierailija
13/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi Soolantra ja Skinoren voiteet ruusufinniin... Eli voi auttaa akneenkin

Vierailija
14/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa:

1) suola

2) otsonoitu oliivi tai seesamsiemen öljy

Molempia saa ainakin Turussa Ruohonjuuresta. Tämän jälkeen sinun ei tarvitse käydä, enään ihotautilääkärillä.

Minulla aikuisiän ruusufinni. Suvi Tiilikainen ja Maria Nurdenin vinkistä löysin nämä parantavat, ihme aineet ja olen ihan koukussa. Kuorin suihkussa suolalla ja laitan yöksi otsonoidun öljyn kasvoihin. Uskomaton lopputulos! Finnit alkavat huomattavasti paranemaan jo yhdessä yössä.

Vierailija
15/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotretinoiini tai spironolaktoni, jompi kumpi auttaa. Huuhaa poppaskonstit kannattaa unohtaa samantien.

Vierailija
16/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 ja aknesta kärsitty teinistä asti. Antibioottikuuri auttaa sen aikaa kun pillereitä popsii. Roaccutan ilmeisesti tehoaa aika hyvin, mutta sivuvaikutukset voivat pahimmillaan olla aika kurjia ja mahdollisesti pysyviä.

Tuorein tutkimus (Cordain ja kaverit) kovasti viittaa siihen, että kyse on ruokavaliosta. Low-GI ja maidoton saattavat auttaa merkittävästi. Kiinalaisilla kalan, riisin ja kasvisten syöminen korreloi näpyttömyyden kanssa.

Mä poistin oman ongelmani 95 %:sesti syömällä Doksisykliiniä, joka on toki antibiootti ja auttaa vain sen aikaa kun sitä syö (nyt 3 vuotta putkeen), mutta annostus on normaalikäyttöä paljon pienempi (subantimikrobiaalinen, eli ei pitäisi tappaa suoliston pöpöjä tai muitakaan bakteereja), n. 20-25 mg per aamu ja ilta (normaalisti 100 mg). Ei sivuvaikutuksia juurikaan (itsellä ei yhtään) ja superedullinen.

Vierailija
17/17 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy tms oikea puhdas öljy sisäisesti ja ulkoisesti. Unohda kaikki perusvoiteet jotka sisältävä kemikaaleja ja vettä. Suolasaippua.