Voiko nämä olla raskausoireita?
Yhtäkkiä tullut aivan hirveät mielialaoireet, mieli menee täyttä vuoristorataa ja itken jatkuvasti (normaalisti en itke juuri lainkaan) olo on suorastaan masentunut, alkoholi ei oikein maistu, tuntuu jatkuvasti oudolta tuolla jossain kohdun tietämillä, vähän nippailee kummallisesti.. toisaalta minulla on kierukka, josko oisi siirtynyt tai jotain..? vielä en ole testiä hakenut, vasta tänään aloin miettimään mistä karmea yhtäkkinen ''masennus'' johtuu, voiko se olla raskauden oire?
Kommentit (14)
No minulla ainoa raskauden oire oli nimenomaan masennus, muusta ei ollut tietoakaan.. ei mitään perinteisiä makumuutoksia tai pahoinvointeja, ekat pari kk olin vain hyvin ailahteleva ja äkäinen. Voi siis hyvinkin olla, haeppas testi...
Tuskin olet. Jos sulla ei tule kuukautisia, niin ei sulla myöskään ovulaatiota ole. Lisäksi kierukka...
Tuskin olet kun ei kerta kuukautisiakaan tule :)
Hormoonikierukalla kuukautiset jää yleensä melkein pois. Kuparikierukalla vuodot lisääntyy.
No huojentavaa kuulla etten ehkä olekaan, lapsi ei ole toivottu.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Hormoonikierukalla kuukautiset jää yleensä melkein pois. Kuparikierukalla vuodot lisääntyy.
Minulla kupari eikä menkkoja kahteen vuoteen.. tosin nämä asiat ei tuskin ole millään tavalla yhteyksissä.
-ap
Mulla ei oo menkkoja ollut 5 vuoteen, yksi lapsi silti on ja syntynyt siis tuon 5 vuoden sisällä.. mites nyt näin?!
no siis..... mielialaoireet voivat olla merkki raskaudesta, toisaalta kuitenkin kuukautisten puuttuminen vielä kierukalla höystettynä puhuu aika vahvasti raskautta vastaan... Mikäli olisit raskaana, olet ovuloinut menkoista huolimatta ja kierukkakin vielä samaan syssyyn sanonut itsensä irti. Kai sitä tietysti testin voi aina tehdä, todennäköisesti kuitenkin nega.
Kyllä raskaaksi voi tulla ilman kuukautisiakin. En kuitenkaan usko raskauteesi kierukan vuoksi.
Sen verran vielä, että kuukautisia ei ole ollut melkein kahteen vuoteen (syytä ei tiedetä), joten kuukautisista siis en voi sanoa yhtään mitään.
-ap