Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo kutina alapäässä kuukautisten jälkeen. Mitä tämä on? Voiko siteet aiheuttaa?

Vierailija
07.05.2016 |

Nyt kaksi kertaa peräkkäin on käynyt sama juttu: heti kuukautisten jälkeen alapää on kutissut oudosti, ei emättimestä mutta tuosta ns. yläosasta. Viimeksi otin suun kautta hiivalääkkeen, ei auttanut mutta kutina helpotti hieman ovulaatioaikaan mennessä, jonka jälkeen se hävisi. Nyt on ihan sama homma. Olen käyttänyt Alwaysin siteitä, voisiko niissä olla joku uusi ainesosa, joka tämän aiheuttaa? Olen nimittäin käyttänyt noita siteitä jo melkein 20 vuotta ongelmitta. Nämä eivät ole niitä hajustettuja.

Minulla on ollut aivan liian monta hiivatulehdusta mutta nyt ei muutamaan vuoteen eli lääkärissä on ravattu ja paljon tutkittu. Nyt alkoi todella ahdistaa, jos sama rumba alkaa taas :( Mitä tämä voi olla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä käytä mitään hormonaalista ehkäisyä. En käytä myöskään mitään saippuaa alapään iholle.

Vierailija
2/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Side hiertänyt. Vaihda kuukuppiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tähän auttaa, siis jos on hiertänyt haavaumille? Joku öljy? Inhottava olo, pilaa taas tämänkin viikonlopun :(

Vierailija
4/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan johtua siteistä. Kannattaa vaihtaa johonkin toiseen merkkiin tai kokeilla juurikin kuukuppia tai kestositeitä.

Vierailija
5/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alwaysin siteet aiheuttavat kutinaa ainakin minulle. Tuntuvat aika hautovilta.

Vierailija
6/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin olevani allerginen joillekin siteille. Parhaat siteet mitä olen löytänyt ovat Vuokkoset merkkisiä. Anteeksi jos tämä on mainontaa, mutta kannattaa tosiaan vaihtaa sidemerkkiä sellaiseen joka ei ärsytä.

Vierailija
7/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän nykyään vaatimattomassa, ruskeassa paketissa olevia kotimaisia biohajoavia. Ei kutise enää. Ennen kutisi. Tärkeä juttu, on on liki koko ajan tarve - sellaiset neverendingmenkat. Voisiko joku palstagyne auttaa? T. Palstakeittiöpsykologi

Vierailija
8/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman luontoystävälliset siteet käyttöön. Kokeilemalla löydät sopivimman. Osta tarpeeksi pitkiä niin ei jää hiertämään siteen reuna juuri herkälle alueelle.

Laita sinkkivoidetta nyt niin voi auttaa.

Vierailija
9/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteethän sisältävät suuret määrät kaikkea, mitä ei kuuluisi alapään lähelle viedä saatikka hautoa. Kuukuppi on hyvä kun oppii käyttämään :)

Vierailija
10/10 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kutiaa myös kuukautisten jälkeen. Olen ajatellut sen johtuvan kuivuudesta, kun menkkojen jälkeen on aina muutama sellainen "kuiva" päivä, ennenkuin valkovuotoa alkaa tulla. Pausanol tai mikä tahansa muu perusvoide on auttanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi