Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tonttu lähihoitaja, tontumpi lääkäri ja osastonhoitaja

Vierailija
07.05.2016 |

Mies poistatti luomen – puhelimeen tuli järkyttävä viesti: ”On otettava hiv-kokeet”
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001173921.html

Tonttu lähihoitaja lähettää viestin:
”Käy mahdollisimman pian verikokeissa. Lähete on tehty. Toimenpiteessä tapahtui pistotapaturma, on otettava hiv- ja hepatiittikokeet" ja tontuna siten pahoittelee Olen todella pahoillani, että potilas menetti mielenrauhansa. Näin pääsi käymään, enkä voi sille mitään.

Lääkäri ja osastonhoitajakin vain vähättelevät. Ohjeistus on kyllä päin p:t, jos tuollaisen tapahtumaan jälkeen itse pitää lähettää viesti.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestinä tuollaista skeidaa. Eihän sieltä muutenkaan lähetetä koskaan tekstiviestejä. Tumpulat liikenteessä joka tasolla.

Vierailija
22/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse en ymmärrä miksi edes tuota miestä testataan, koska mitä se hyödyttää? Se hoitaja vain pitäisi testata. Jos miehelä on aids, hän todennäköisesti tietää sen jo, tai tulee tietämään joku päivä, tai jos hänellä ei ole hepatiittia ja aidsia, se ei liikauta hoitajaa mitenkään? Kertkokaa miksi mies pitää testata, sen sijaan vain että hoitaja? Ja jos mieheltä löytyy testeissä nuo taudit, vasta oleellista on , saiko heitaja ne pistoksesta vai ei...eli mihen verikokella ei tee yhtään mitään tässä tilanteessa!!!

Topmmeli touhuua joka tapauksessa.

Jos neulanpistosta hoitaja olisi saanut hivin, se olisi näkynyt hoitajan verikokeissa vasta ehkä parin viikon päästä. Miestä testaamalla asia selviäisi heti.

väärin taas, mieheltä kysymällä asia olisi selvinnyt heti.

Älä ole noin idiootti. Ei hiviä todeta vain kyselemällä.

niinpä niin, koska potilaan henki ei kiinosta paskan vertaa, ainoastaan hoitajan saama mahollisuus (joka on häviävän pieni)

jos miehellä on hiv, se lukee hänen potilastiedoissa. piste. Ja minä aion toimia näin, jos mulle sattuu joskus tollainen, niin sanon. kattokaa mun potilastietoja, mitä siellä lukee!! Enkä lähtis yhtään minnekkään kokeisiin pomppimaan, koska minusta ei olla huolissaaan muutenkaan! Ainoastaan hoitajasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos hoitaja soitaa ITSE ja toinen osapuoli sanoo, että joo on mulla HIV/AIDS tai sanoo että en muuten kerro sulle mitään tai häntä ei saa kiinni ollenkaan. Kyllä EI kuulu tuossa tilanteessa henkilön itse MISSÄÄN TAPAUKSESSA hoitaa asiaa vaan esimiehen tai työterveyshuollon tai minkä tahansa muun tahon. 

t ap

Vierailija
24/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä puhun hirveän huonosti englantia"???

oikeesti? vuonna 2016 suomessa? Miten toi on ees mahollista?? EIkö peruskoulu on edellytys lähäri kouluun? ikö ol emitään enkun kielen opetusta? Älä ny....!!

Vierailija
25/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oikeesti? vuonna 2016 suomessa? Miten toi on ees mahollista?? EIkö peruskoulu on edellytys lähäri kouluun? ikö ol emitään enkun kielen opetusta? Älä ny....!!

Suomen koulujärjestelmä tähtää oikean lausumiseen ja kielioppin täydelliseen oppimiseen että puhuminen unohtuu. Koulussa pitäisikin olla keskustelutunteja/-kerhoja, joissa on sekä natiivia englantia että englantia toisena kielenä puhuvia henkilöitä, jotta se puhumisen uskalluskynnyksen pystyisi ylittämään.  

Vierailija
26/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijainen moka tuossa tekstarissa, siinä olisi pitänyt selvästi kertoa, että hoitaja oli pistänyt itseään ja sen vuoksi myös potilaan pitää varmuuden vuoksi käydä testeissä. Parempi tapa olisi tietysti ollut hoitaa koko asia puhelimitse. Käsittämätöntä toimintaa kertakaikkiaan.

Vierailija
27/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis hoitajan mielestä ruuhkatilanne ja tekemättömät työt meni hänen oman terveytensä edelle?

Vierailija
28/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse en ymmärrä miksi edes tuota miestä testataan, koska mitä se hyödyttää? Se hoitaja vain pitäisi testata. Jos miehelä on aids, hän todennäköisesti tietää sen jo, tai tulee tietämään joku päivä, tai jos hänellä ei ole hepatiittia ja aidsia, se ei liikauta hoitajaa mitenkään? Kertkokaa miksi mies pitää testata, sen sijaan vain että hoitaja? Ja jos mieheltä löytyy testeissä nuo taudit, vasta oleellista on , saiko heitaja ne pistoksesta vai ei...eli mihen verikokella ei tee yhtään mitään tässä tilanteessa!!!

Topmmeli touhuua joka tapauksessa.

Jos neulanpistosta hoitaja olisi saanut hivin, se olisi näkynyt hoitajan verikokeissa vasta ehkä parin viikon päästä. Miestä testaamalla asia selviäisi heti.

Ei näin, vaan hiv tartunnan saaneella testi näyttää positiivista vasta 1-3 kk päästä.

Vierailija
29/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meni viestittely ja lääkärin lausunnot totaalisesti penkin alle.

Vierailija
30/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaalaassa lopetetaan työt pistotapaturman jälkeen kuin seinään ja lähdetään päivystykseen ottamaan näytteet, ei siinä kohtaa tehdä päivää loppuun tai muutakaan. Lääkärin olen kerran nähnyt lähtevän kesken päivän labranäytteille, hoitajan en.

Vierailija
31/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan niin tarkkoja olevinaan, niin olkaa sitten kunnolla!!Oisihan se mieskin voinut saada aidsin vasta edellisenä iltana, tai edellisellä viikola, eikä senkään verikoe näytä vielä hiviä!! Typerää tommonen vouhottaminen, että kenen tahansa pitää juosta pää kolmantena jalkana hengenhädässä labraan, vaan ja ainoastaan että hoitaja pisti itseään. EN LÄHTIS! sanoisin, että siinähän odotat, kun kerran ette minun saaan luota.

Vierailija
32/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sairaalaassa lopetetaan työt pistotapaturman jälkeen kuin seinään ja lähdetään päivystykseen ottamaan näytteet, ei siinä kohtaa tehdä päivää loppuun tai muutakaan. Lääkärin olen kerran nähnyt lähtevän kesken päivän labranäytteille, hoitajan en.

Tuo kuulostaa jo järkevälle toiminnalle.

Vierailija
33/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo, peruskouluenglannilla vaan soittamaan. Varmasti asia selviää ja potilas ymmärtää.

Vierailija
34/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo, peruskouluenglannilla vaan soittamaan. Varmasti asia selviää ja potilas ymmärtää.

Minusta ei oikeasti olisi kuulunut kyllä tuon hoitajan edes soittaa toiselle osapuolelle. 

Vierailija
35/36 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt yksityiselle verikokeisiin enkä olisi suostunut kertomaan tulosta HUSille. He tyrivät jälleen kerran, miksi minä kansalaisena joutuisin siitä maksamaan? Työaikani ei ol ilmaista.

Vierailija
36/36 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja ei kertonut että pisto koski häntä itseään, jotta potilasta pelottaisi ja siksi menisi testiin mahdollisimman nopeasti. Jos olisi kertonut, potilas ei olisi pelännyt ja ehkä ei olisi pitänyt kiirettä testiin menossa, jolloin hoitaja itse olisi joutunut elämään epävarmuudessa pidempään. Hoitajalle oma huoli oli tärkeämpi ja painavampi kuin potilaan mielenrauha, jonka uhrasi omansa takia ja käytti potilasta törkeästi hyväksi ! He***tin törkeä temppu kun ottaa huomioon että oli oma moka ja on ammattilainen !!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä