Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä monessa köyhässä lapsiperheessä laitetaan vanhemmat ekoiksi.

Vierailija
07.05.2016 |

Eräskin köyhä lapsiperhe valittaa ettei voi viedä kaikkia neljää lastaan sirkukseen, sen sijaan äiti ja isä polttavat ja kesällä tekevät 3 päivän reissun Tukholmaan kaksin. Eli rahat menee vanhemmille. Mielipiteitä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas käytän kaikki rahani lapsiin mitä voin. Itselleni ostan vaatteita vain jos ei ole mitään päällepantavaa joka tarkoittaa sitä että ovat menneet rikki. Lapsille yritän ostaa mahdollisimman paljon jotta eivät tuntisi että heillä olisi paljon vähemmän kuin muilla. Lomamatkoihin ei ole varaa muuta kuin risteilyihin ja niihin tietenkin otetaan lapset mukaan. Itse en välttämättä edes menisi risteilyille koska se ei ole mitään erityisen rentouttavaa lomaa juosta lasten perässä mutta heille pieni piristys arjesta.

Vierailija
42/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen korkeasaaressa. Bensat 25e, liput 36e, ruokailu 50e, kahvit 18e. Yhteensä siis 129e.

Ei olis varaa mutta kun sain pienen summan rahaa äskettäin. Ja siis joo, jos ois ollut eväät ois tullut aika paljon halvemmaksi, mutta ei nyt ollut, liittyy elämänhallintaan. Rikkailla on helpompaa kun ei tartte mitään eväitä jaksaa ennalta kotiin varata ei väsätä, kantaa eikä huolehtia siitä, että ne pysyy raikkaina perille asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan miehen kanssa taas se toinen ääripää, meillä kaikki rahat menee lasten juttuihin. 3 lasta ja talous nyt vähän tiukemmalla koska mä olen äitiyslomalla, sitä ennen opiskelin. Lasten harrastukset, vaatteet, lelut, sirkukset, tivolit ja vastaavat vievät meidän rahat. Mä en ole ostanut yhtään uutta vaatetta itselleni, lähes kaikissa mun vaatteissa alkaa olemaan reikiä ja esim mulla on vaan kahdet rintsikat ja molemmista tunkee kaarituki ulos, olen jo oikeastaan tottunut siihen että päivän aikana painelen niitä jatkuvasti takaisin kankaan sisään. Miehellä myös ihan kulahtaneet vaatteet, hän tosin on paljon töissä jossa kulkee työhaalarit päällä. Hygienista huolehditaan kyllä ja sen verran panostan itseeni, että värjäilen kotona hiuksiani silloin tällöin ja ostan tarvittaessa esim uuden ripsarin (ehkä n.kerran vuodessa..). Kai kun lapset tosta kasvaa ja menen takaisin töihin, tulee jossain kohtaa se innostus ostaa itselleenkin jotain.

No löytyihän se marttyyrikin. Pukeudut säkkiin ja ripottelet tuhkaa yllesi varmaan myös? Ihan yhden ripsarin ostat kerran vuodessa? Kuule siinä on yksi liikaa. Tuohon taloustilanteeseen piti sitten tehdä kuitenkin 3 lasta?

Pitääkö se talous olla aina että iso omakotitalo jossa huone jokaiselle, kaikilla merkkivaatteet ja uudehko audi tai mielellään kaks pihassa jotta on varaa 3 lapseen? Mekin ollaan tuossa tilanteessa ettei kauheesti ole vara meille vanhemmille vaatteita ostella, lapsille ostetaan silti kaikki mitä tarvitsevat ja usein uusia hyvälaatuisia vaatteita. Ei ole rahaa säästöön tai satojen eurojen lomamatkoihin, mutta ei me tarvitakkaan sellaista, tämä on meidän oma valinta ja halu olla vaatimattomia mutta silti onnellisia. Toisesta asiasta maksetaan ja toisesta ollaan ilman.

Vierailija
44/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakki ehkäisee suolistosyöpää ja rintasyöpää ja Tallinnasta sitä saa halvemmalla. Sirkus ei sen sijaan edistä kenenkään terveyttä tai ole millään muotoa välttämätön.

Vierailija
45/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan varakas perhe, ja meillä rahat menevät lapsiin. Käyvät usein huvipuistoissa, kylpylöissä, sisäleikkipuistoissa ( Hoplop ym), saavat harrastaa mitä haluavat, vaatteisiin ja kenkiin panostetaan ym. Saan suuremman ilon kun näen lasten nauttivan, kuin jos tuhlaisin rahat itseeni.

Vierailija
46/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkusliput neljälle lapselle ja yhdelle aikuiselle maksavat lähelle 100 euroa, joka on pienituloiselle paljon. Verraten siihen, että se on parin tunnin huvitus. En lähtisi vertaamaan sitä mihinkään. Lisäksi jos ovat sellaisia etteivät jaksa olla ja keskittyä esitykseen, niin turhaa on.

Vierailija
47/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sirkusliput neljälle lapselle ja yhdelle aikuiselle maksavat lähelle 100 euroa, joka on pienituloiselle paljon. Verraten siihen, että se on parin tunnin huvitus. En lähtisi vertaamaan sitä mihinkään. Lisäksi jos ovat sellaisia etteivät jaksa olla ja keskittyä esitykseen, niin turhaa on.

Jos lapsi haluaisi sirkukseen eikä koskaan ole päässyt, niin jumalauta silloin pää perseestä ja peilin eteen: mitä voin tehdä sen eteen, että lapsi pääsee sirkukseen? Finlandiaan lippu ollut alle 30 s -etukortilla hyvillä paikoilla. Onko joku tai jokin niin tärkeää, etten sitä voi hänelle tarjota edes kerran?

Vierailija
48/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi molemmilla vanhemmilla on niin wt-merkki, ettei siinä perheessä moni muukaan raha-asia ole hallinnassa. Kaks askia on jo kympin. Kuukaudessa palaa useita askeja. Kyllä siinä sirkusrahat säästäisi jo äkkiä , jos lopettaisi, mutta ei haluta eikä viitsitä.

Vierailija
49/49 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalit vanhemmat olisivat väleissä vanhempiina, niin isovanhempi tai -vanhemmat voisi tarjota osalle lapsia, esim.nimppari tai synttärilahjana. Jos olisi kummeja, niin kummi voisi mennä kummilapsensa kanssa jne.mutta näähän on sellaisia, että kaikki suku asuu 700 km päässä ja muut ihmissuhteet perseellään ihan muuten vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä