Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako mainostenjako?

Vierailija
06.05.2016 |

Työttömyys ja köyhyys ottaa jo kovasti kupoliin, joten olen ajatellut ruveta mainostenjakajaksi. Tuo palkka vaikuttaa epäilyttävän pieneltä, 100 euron molemmin puolin kuukaudessa... tosin jakokertoja on vain kaksi viikossa ja sanoivat että oman alueeni pystyy hoitamaan parissa tunnissa. Silti, hukkaanko vain aikaani kun noin vähän rahaa saa (ja se ympäriinsä pyöräily talvella on raskasta hommaa)?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta jäis reilu 6 €/h johon en usko. Tyttö teki joskua ja laskennallinen palkka oli reilut 3 €/h.

Vierailija
2/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan sitovaa hommaa suhteessa mitättömään palkkaan. Palkka on suorastaan riistoa. Miksei ay-liike puutu tuohon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autolla jakais, olis kulut palkkaa suuremmat! Voihan sitä kesällä hyväll ilmalla kävellenkin jakaa.

Vierailija
4/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota palkkaahan saa vaan siitä ajasta, kun niitä mainoksia jakaa (?). Ainakin kuulemani mukaan palkka on noin 2€/h, jos mukaan lasketaan myös se aika, mikä kuluu mainosten lajitteluun. Saapi korjata, jos olen väärässä. Luin tänään toisella keskustelupalstalla kokemuksia mainostenjaosta, ja siellä ainakin ihmiset sanoivat että jos lajittelun laskee mukaan, on tuntipalkka sen pari euroa.

Vierailija
5/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron tuntipalkallahan tuota hommaa tehdään. Kaikki mikä jää viivanalle on kuitenkin sikäli kannattavaa, jos muuten et saa sitäkään. 

Ja ainakin kunto kohoaa :)

Vierailija
6/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalan sitovaa hommaa suhteessa mitättömään palkkaan. Palkka on suorastaan riistoa. Miksei ay-liike puutu tuohon?

On näitä ollut oikeudessa asti.

Enkä ihmettele.

Mitään se ei ole muuttanut...

Ei ole linkkiä nyt, mut tämä on ikuisuusaihe.

Vierailija
7/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo työ sopii enemmän viikkorahaa tienaaville teini-ikäisille. Työ ei ole kovin raskasta, mutta palkka on riistoa ja jos alueesi ei ole tiuhaan pakattu kerrostalonaapurusto, voi kierros osoittautua veemäisen pitkäksi.

Vierailija
8/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä on paljon muutakin hommaa, kuin pelkkä jako. 

Lehtien lajittelu, säilytys, lastaaminen ja vielä ylijääneiden hävittäminen. 

Vierailija
9/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo työ sopii enemmän viikkorahaa tienaaville teini-ikäisille. Työ ei ole kovin raskasta, mutta palkka on riistoa ja jos alueesi ei ole tiuhaan pakattu kerrostalonaapurusto, voi kierros osoittautua veemäisen pitkäksi.

Siis se työhän on todella raskasta, jos jakaa isoja mainosnippuja hissittömiin kerrostaloihin. Isot niput painaa kuin synti ja piirit on usein niin isoja, että kotoa täytyy hakea täydennystä monta kertaa ennen kuin kaikki on saatu jaettua.

Vierailija
10/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se työhän on todella raskasta, jos jakaa isoja mainosnippuja hissittömiin kerrostaloihin. Isot niput painaa kuin synti ja piirit on usein niin isoja, että kotoa täytyy hakea täydennystä monta kertaa ennen kuin kaikki on saatu jaettua.

Itse kun tein tuota hommaa, en kokenut portaiden nousua raskaaksi. Oli kaksitoista 2-4 rapun kerrostaloa, joissa puolissa oli hissi. Peruskuntoiselle ei pitäisi olla ongelma kaksi kertaa viikossa nousta rappuja. Lajittelu oli kyllä hankalaa lattialla selkä köyryssä.

Vierailija
11/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys ja köyhyys ottaa jo kovasti kupoliin, joten olen ajatellut ruveta mainostenjakajaksi. Tuo palkka vaikuttaa epäilyttävän pieneltä, 100 euron molemmin puolin kuukaudessa... tosin jakokertoja on vain kaksi viikossa ja sanoivat että oman alueeni pystyy hoitamaan parissa tunnissa. Silti, hukkaanko vain aikaani kun noin vähän rahaa saa (ja se ympäriinsä pyöräily talvella on raskasta hommaa)?

Älä helvetissä mene niiden työsopimuksia allekirjoittamaan. Itse olin pitkäaikaistyötön ja menin hulluuttani allekirjoittamaan. Ottaisin heti lopputilin jos työkkäri ei tekisi merkintää KELA:lle ja pistäisi työmarkkinatukeani poikki ja ilmeisesti pitkäksi aikaa jäähylle.

Olen nyt  tämän saatanan mainosfirman& pakallislehden puoli ilmainen riksanpolkija. Palkka tuskin intialaisella riksanpolkijallakaan voi paljoa huonompi itse asiassa olla. ( n.120 euroa/kk)

Jos vapautuisi tästä velvollisuudesta jossa minulla ei nyt,tämän kohta kahden vuoden ajan tekemässäni työrupeaman jaksossa ole ollut yhtään ainoaa lomapäivää.

Ei ole ketään poliitikkoa kuka edes kallistaisi korvaansa meidän palkka-asemallemme yhteiskunnassa jossa kaikki kuitenkin maksaa siinä kuin muillekin. Olemme Suomen halvinta työvoimaa. Haluaisin ,että meistä tehtäisiin mediassa joku juttu,että ihmiset saisivat tietää laajemmin. Kaikki joille ole palkkani kertonut ,ovat pöyristyneet. En suosittele tätä kenellekään, ja kaikki pakkotyöläiset tulisi vapauttaa siitä pelosta,että menettävät kaikki etunsa elleivät suostu tätä työsopimustaan jatkaan. Talvella ei todellakaan ole kivaa jakaa polkupyörällä. Sekin on oltava oma,mainosfirmalta tai lehtitalolta sen enempää et saa hanskojakaan. Pyöräremontit (niitä tulee tietenkin tavallista käyttöä enemmän) joko teet tai teetät omalla ajallasi tai  hoidat kaikki omalla kustannuksellasi itse.

Esim. mainosmäärästä :viime keskiviikkona 147 kg. Mainosten niputtamisen lisäksi on nykyään tullut myös lehden taitto ( esim. pullon avulla tehty) josta ei makseta siitäkään mitään.Se on vain keskiverto. (Bilteman paksuja luetteloja oli niin paljon,että ne piti väliaikaisesti latoa pihalle trukkilavojen päälle ja pressun alle sateen suojaan siksi ajaksi ennen kuin ne oli saatu kaikki jaettua.

Vielä kerran: älä usko mainosmiesten lupauksiin ! Minusta heidät pitäisi pistää kaikki edesvastuuseen työntekijöidensä törkeästä  riistosta tässä nykyisessä villissä työmarkkinatilanteessa.Me, jos ketkä,olemme Suomessa sitä halpatyövoimaa.

Vierailija
12/12 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15-vuotias jakaa kaksi kertaa viikossa mainoksia. Lajitteluun menee 1-2 tuntia per kerta, itse jakoon lyhimmilläänkin 2 tuntia (jakaa pyörällä). Kyseessä laaja omakotitaloalue, lehtiä pitää hakea lisää kotoa pari kertaa. Palkkaa tulee noin 70 euroa kuussa. Eteinen on täynnä lehtiä aina sen pari päivää. Aika kurjaa hommaa talviaikaan varsinkin.