35v mies kertoo minkä ikäisiä kutsutaan nuoriksi naisiksi, naisiksi, rouvaksi jne.
0-15v tyttö
16-22v nuori nainen
23-29 nainen
30-49 vanhempi nainen (rouva, täti jne)
+50 mummo
Kommentit (19)
Näinkö siis itse teet? Näät yli 50 v. naiset ja huutelet mummoks? käytöstavat hoi. Luulin tätä myös enemmän naisten jutuks, esim. monet tuntemattomat äidit puhuu minusta lapsilleen tätinä ja oon 23 v.
Nuoriksi aikusiksi lasketaan alle 30-vuotiaat aikuiset, joten eiköhän naiset oo nuoria naisia 29-vuotiaaksi asti.
N25
3-vuotiaan poikani määritelmä: naiset ovat rouvia tai beibejä.
Naiset elää nykyään melkein 90-vuotiaiksi eli kun 1/3 elämästä on eletty, ollaan jo vanhempia naisia :D.
Mummoiästäkin naiset saavat nauttia 40 vuotta :D.
Mahtavaa, onnea sulle vanhempi mieshenkilö!
Vierailija kirjoitti:
0-15v tyttö
16-22v nuori nainen
23-29 nainen
+50 mummo
No nyt on termit pahasti sekaisin..
+50 v nainen voi olla neiti, jos ei ole vielä avioliittoon mennyt. Nykyään tämä on harvinaista, sillä nykynaisen pitää päästä naimisiin viimeistään 25 vuotiaana. 30 vuotiaana onkin jo eronnut, kerennyt pettää ja jakanut persettään useammalle yhden illan hoidolle.
Ihan hyvä määritelmä on, sitä vaan mietin että mihin tuota tarvitsee?
Neidistä tulee rouva kun hän menee naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
0-15v tyttö
16-22v nuori nainen
23-29 nainen
+50 mummo
No mun mielestä 0-25 on tyttöjä ja sen jälkeen naisia..
Täti tulee kyseeseen silloin kun puhutaan äidin tai isän siskosta..
Rouva voi olla vaikka 18v . Ja neiti vaikka 90 v. Riippuu täysin siittä onko naimisissa vai ei.
Mummo sitten kun on lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0-15v tyttö
16-22v nuori nainen
23-29 nainen
+50 mummoNo nyt on termit pahasti sekaisin..
+50 v nainen voi olla neiti, jos ei ole vielä avioliittoon mennyt. Nykyään tämä on harvinaista, sillä nykynaisen pitää päästä naimisiin viimeistään 25 vuotiaana. 30 vuotiaana onkin jo eronnut, kerennyt pettää ja jakanut persettään useammalle yhden illan hoidolle.
No eivätpä nuo nykynaiset mitenkään erityisen kunnostautuneita ole siinä ensimmäiseen avioliittoonkaan kiirehtimisessä. Mummoni ikäpolvessa 25-vuotias naimaton nainen oli aivan toisella tavalla säälin ja surkuttelun aihe kuin nykyaikana. Nykynaiset avioituvat menneitä polvia myöhemmin.
Taas päästään niihin ikihauskoihin ikäkeskusteluihin täällä ?
Onnittelut ap;lle vaan listauksessaan,(jotenkinhan se päivä sinunkin pitää saada kulumaan)nyt voitkin kiinnittää sen huoneen tauluksesi tai panna lompakkoosi,täällä se on jo nähty...
Olen siis rouva tai täti, ja melkein mummo :D
Hauskaa. Ainoastaan siitä olen eri mieltä et yli viiskymppinen olis "mummo". Kyllä mummot on yli kasikymppisiä. Ap ei tunne nykyajan "mummoikäisiä" selvästikään.
0-10 v pojannassikka
10-15 v poika
16-22v nulikka
23-29 nuori juippi
30-49 keski-ikäinen setämies
+50 muumio
Voi voi poitsua. Ei mennyt oikein.
Vierailija kirjoitti:
0-10 v pojannassikka
10-15 v poika
16-22v nulikka
23-29 nuori juippi
30-49 keski-ikäinen setämies+50 muumio
Tää on ihan huippuhyvä :D
Noin niinkuin vastineeksi sovinistiselle ap:lle, muuten en ikälokerointia harrasta.
Jotenkin tuntuu että ap kuuluu tyyppeihin jotka täällä määrittelevät miltä naisten kuuluu näyttää, miksi suomalaiset naiset ovat rumia,miten naisten kuuluu käyttäytyä jne. Hän kuvittelee määrittelemällä asettuvansa määrittelyn kohteiden yläpuolelle. Nuo ikään perustuvat määritelmät ovat myös tietyllä tavalla halventavia, mikä taitaa olla tarkoituskin. 50-vuotias ei ole mummoikäinen ja jokainen ihminen on yksilö, eikä halua välttämättä tulla määritellyksi tytöksi tai mummoksi.
Ihan sama.
n43