Katsoiko joku eilen seksuaalisuutta koskevan ohjelman?
Olisko tullu yle teemalta?
Näin siitä pätkän ja olisi mielenkiintosta nähdä koko ohjelma.
Siinä oli mielenkiintoisia väitteitä. Sanottiin mm. että parisuhteessa mies näkee parnerinsa seksuaalisesti kiinnostavana pitkään ja kiinnostus laskee vuosien myötä vain vähän. Mutta naisella taas kiinnostus miestä kohtaan lainemee jyrkästi kahden kolmen vuoden kuluessa. Yllättäen tämä kääntää vanhat uskomukset päälaelleen. Nainen onkin se joka haikailee vieraista eikä kykene uskollisuuteen.
Kommentit (5)
Hmm. Minä olen kyllä aina ajatellut, että naisella halut laskevat ajan myötä, koska evolutiivisesti rakastumisen on tarkoitus johtaa lisääntymiseen. Rakastumisvaiheessa oleminen pitää naisen halut kohdillaan sen aikaa, että jälkikasvua saadaan aikaiseksi. Ihmisethän eivät ole yksiavioisia, joten ne useat lapset väännetään vähän hampaat irvessä saman miehen kanssa, koska se on tässä yhteiskuntajärjestyksessä turvallisinta.
Miehiä nyt taas panettaa aina, joten tietenkin se lähimpää löytyvä nainen on aina hyvä vaihtoehto.
Jep. Myös mun kokemus on aina ollut suhteissa se että halut vähenee. Pätee siis ainakin minuun tuo kyllästyminen.
Eli kaikki se lässytys "meillä mies on se joka ei halua" on silkkaa paskan puhumista. Nainen ei jaksa pitkään yhtä miestä, vaan pitää saada aina vain uusia ja uusia jotta mielenkiinto seksiin säilyy.
Minulla ei ole halut miestäni kohtaan vähentyneet ollenkaan, 8 vuotta oltu yhdessä. Eikä exänkään kanssa vähentyneet. Nykyisen suhteen ongelma on se, että miehellä halut ovat vähentyneet huomattavasti :( No, elämässä on muutakin ja saan kuitenkin silloin tällöin.
Ei dokumentissa sanottu ettei nainen kykenisi uskollisuuteen, vaan että naisille voisi olla hyödyllistä harrastaa seksiä myös muiden kuin kumppaninsa kanssa. Dokumentti löytyy yle areenasta.