Ulosotosta jälleen kirje
Eli olen aikaisemmin (tämän vuoden puolella) maksanut jo kaikki velkani pois ja ulosotossa ei ollut enään mitään.
Nyt tuli taas lappu eli vireilletulo ilmoitus että velka on menossa ulosottoon, ja velka on sen verran suuri suuri etten saa sitä yhdessä erässä maksettua.
Eli voinko maksaa tuon erissä ilman että saan merkintää, tai toinen vaihtoehto että annan sen mennä ulosottoon, mutta piteneekö minulla taas merkintäaika luottotietorekisterissä??
Auttakaa avutonta, luulin että tämä soppa on jo hoidettu, mutta eii
Kommentit (10)
Soita sinne ulariin! Ja selvitä, mitä alat makselemaan, jos olet omasta mielestä jo kaiken maksanut!
Jos ulosotto ei jatku yli kahta vuotta ei tule mitään merkintää mihinkään.
Olet maksanut velkasi, mutta mukisematta maksat lisää kun kirje tuli?
Puhelin kouraan, jossain on virhe.
No merkintäsi rekisterissä kyllä pysyy, jos annat sen mennä ulosmitattavaksi! Soita ja kysy, jos saat maksaa erissä, niin ei pitäisi olla huolen häivää ainakaan mistään uusista merkinnöistä. Ja nyt kun on kyseessä vasta vireillepano, niin selvitä mistä tämä uusi maksu on tullut, usko pois sielläkin päässä tehään virheitä, ettet maksa turhaan!
Uudesta ulosottoon ajautuneesta velasta tulee tietysti uusi merkintä ja aika lähtee alusta. Sellaista se on kun on kunnolla asiansa ryssinyt.
Nyt selvität onko se edes aiheellinen?! Mistä se yhtäkkiä tuli, jos olet jo kaiken maksanut?
Exäni vei aikoinaan käräjille yhden aiheettoman jutun todisteineen ja siellä selvis, että ei ole hänen maksettavia! Itse olisin varmaan kilttinä paniikissa maksanut vaan..
Tuttu juttu. Perintätoimistot saattavat pantata velkojen ulosottoon vientiä aika kauankin. Sehän heille sopii, saadaan velka kasvamaan omilla maksuilla ja näin olleen liiketoiminnasta todella kannattavaa. Mullekin eräänä päivänä putosi kirje, että täällä olisi vielä tämmöinen.
Juuu, tiedän tunteen. Eikätarvi mitään olla pahasti ryssinyt. Ei mulla ole vipin vippiä tai muuta, ihan vain työttömyys ja sairastelu. Raha-asiat on niin ahsistavia. Kun lisää ei saa ei mistään vaikka kaikki kivet on käännetty ja kaikki irtilähtevä myyty. Maksut kertyy ja maksusuunnitelmat paukkuu, lapset tarvii sitä ja tätä. Ehkä tästä vielä noustaan, jospa tää lama jossain välissä helpottais.
En edes ajatellutkaan että joku virhe voisi olla, velka oli kaiken kukkuraksi 2013 vuodelta mikä herätti ihmetystä.
Olen perhana monen tonnin edestä maksellut sinne niin on kumma että vanhoja laskuja lykkivät postiin.
Edellisin merkintä mikä uo:ssa oli, oli passiivirekisterissä oleva velka, minkä olen hoitanut pois ja se olisi vanhentunut ensi vuoden puolella. Kyseessä ei kyllä järjen mukaan voi olla tuo passiivi velka.
Ap
Up