Onko miehillä mitään vastaavanlaista pakkokärsimystä kuin naisilla menkat?
Siis jollain naisilla on toki helpot menkat mutta noin yleisesti...
Enkä tarkoita mitään armeijaa tai muuta valtion tai yhteiskunnan määräämää asiaa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
On, PMS. Jos on parisuhteessa.
Minä ainakin oon menkkojen aikaan hysteerisempi ja vittumaisempi. Revi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi armeija ei kelpaa? Itselleni se ainakin oli kärsimystä 6kk jonka siellä olin. Sivariin ei voinut mennä kun niin vanhoillinen isä että turpiin olisi tullut.
Lähinnä pohdiskelin asiaa biologiselta kannalta... Miksi naisille on annettu tällainen "ominaisuus"? Vittu.
Jos ajatellaan biologiselta kannalta niin en näe syytä miksi minkään luonnollisten toimintojen pitäisi olla niin hankalia ja kivuliaita, naisillakaan. Olettaisin että jokin häiriö tai sairaus on silloin jäänyt löytämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi armeija ei kelpaa? Itselleni se ainakin oli kärsimystä 6kk jonka siellä olin. Sivariin ei voinut mennä kun niin vanhoillinen isä että turpiin olisi tullut.
Lähinnä pohdiskelin asiaa biologiselta kannalta... Miksi naisille on annettu tällainen "ominaisuus"? Vittu.
Se on hinta, jonka nainen joutuu maksamaan siitä, että hänellä on mahdollisuus luoda uusi ihminen sisällään. Raskaus ja synnyttäminen on monen mielestä yksi elämän arvokkaimmista tapahtumista, eikä kenelläkään miehellä ole mahdollisuutta niitä kokea. Joten kuukautisista valittaminen tuntuu aika pienestä valittamiselta, kun se mahdollistaa niinkin suuren etuoikeuden kuin äidiksi tuleminen. "Check your priviledge."
Kuinkahan moni mies haluais olla raskaana tai synnyttää? Mä vähän veikkaan ettei kovin moni. Kyllä ne on sellaisia asioita että moni mies jättää ne mielellään naisten tehtäväksi. Eihän edes kaikki miehet halua lapsia. Jotkut ei edes kestä olla mukana synnytyksessä...
Miesten henkinen kuormitus naisten menkkojen aikaan on valtava. Ettekai luule, että ne pitkään seurustelleiden ukkomiesten mökki, pokeri ja kalastureissujen ajankohdat valikoituvat sattumanvaraisesti? Nuorena miehenä vielä jaksaa väistellä lentäviä kattiloita väärän perunavalinnan vuoksi, mutta vanhempana täytyy jo turvautua viekkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat yliedustettuina mm.
- päihde
- syrjäytynyneisyys
- itsemurha
tilastoissa.
Ovatko nämä biologisia väistämättömyyksiä?
Aloituksessa ei kysytty biologisista väistämättömyyksistä. Mutta toisaalta, joidenkin kohdalla pojan (biologinen) väistämättömyys on jokin luettelemani asia. Tytöillä tätä tapahtuu huomattavasti vähemmän. Eli biologiaa kaikki on vain.
Armeija se kyllä oli näin homomiehen näkökulmasta.
Jos välttämättä niitä biologisia juttuja haluat, niin mielummin mä menkat sekä lapsen ottaisin, kuin en lasta ollenkaan joka on suurin haaveeni. Että oo ihan hiljaa nyt vaan jos säkin lasta haluat (ja voit sen tietty myös saada). :)
Miehet kuolee paljon aiemmin. EIkö siinä ole biologista taakkaa riittävästi?
No ei ole miehillä mitään vastaavaa. Joku tuolla sanoi että pitäis olla tyytyväinen menkoista, kun se on osoitus siitä että voi luoda uutta elämää, mutta miksi sen osoituksen pitää olla just menkat? Muilla nisäkkäillä ei ole mitään kuukautisia (paitsi joillain apinoilla, ja tyyliin koirilla kerran vuodessa kiima-aikana, mutt ei nekään mitkään varsinaiset menkat ole), mutta kyllä ne vaan lisääntyvät. Niin ett onhan ne menkat paskajuttu.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä iskee vasta myöhemmin potenssi-ja eturauhasongelmat. Tosin onhan naisillakin sitten vaihdevuosiongelmat. En keksi, parranajo ehkä?
Tämä
Mulla ainakin virtsaputken kirvely siemensyöksyn jälkeen ja tietty seksintarve joka ei runkkaamalla mihinkään katoa, kädet ruvella saa vedellä menemään.
Miehet kuolevat tilastollisesti nuorempina kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole miehillä mitään vastaavaa. Joku tuolla sanoi että pitäis olla tyytyväinen menkoista, kun se on osoitus siitä että voi luoda uutta elämää, mutta miksi sen osoituksen pitää olla just menkat? Muilla nisäkkäillä ei ole mitään kuukautisia (paitsi joillain apinoilla, ja tyyliin koirilla kerran vuodessa kiima-aikana, mutt ei nekään mitkään varsinaiset menkat ole), mutta kyllä ne vaan lisääntyvät. Niin ett onhan ne menkat paskajuttu.
Kaikilla ihmisapinoilla ja muutamilla muillakin eläinlajeilla on kuukautiset, mutta kylmemmissä ilmastoissa elävillä ei, koska niillä on kiima-aika yleensä vain kerran vuodessa (pakkastalvi on eläimille selviytymisen, ei raskautumisen aikaa). Haluaisitko mieluummin mahdollisuuden raskautua vain kerran vuodessa vai kärsiä kuukautisista?
Ns miesten kuukautiset. Naisille jotkut kuukautiset ja synnytykset ovat lähes hengenvieviä asioita. :D Jos miehet pillittäisivät vastaavista, niin huonosti kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vähentynyt halu parisuhteeseen ja miesten kovempi sexdrive. Miehiä panettaa saatanasti ja tavismiehen työmäärä seksin saamiseen on vaikeampi kuin vastaavan naisen. Ja moni alfamies pyörittää useita naisiaan panoringissä, joten tavismiehet joutuvat usein olemaan pitkiä aikoja selibaatissa.
Mistähän näitä paljon mainostettuja panorinkejä mahtaisi löytyä, viime saannista alkaa olla jo kohta neljättä vuotta. Kerran kuussa jos vaikka joku alfa viitsisi tulla käymään niin se kävisi hyvin.
-N32
Axl ?
Hunksit?
Bile-Dani?
Valoja päälle, muija. Ei kai tässä nyt muiden pidä alkaa vanhaa haahkaa opettamaan.
No ainakin Suomalaisilla miehillä on ja mielestäni paljon ikävämpi kuin menkat, kaljuuntuminen. M50
Vierailija kirjoitti:
No ainakin Suomalaisilla miehillä on ja mielestäni paljon ikävämpi kuin menkat, kaljuuntuminen. M50
Olet kyllä nainen ja aivan vitun tyhmä. Etkä likikään 50 tuolla tietomäärällä.
Kaljuja miehiähän ei muualta löydykään kuin Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hinta, jonka nainen joutuu maksamaan siitä, että hänellä on mahdollisuus luoda uusi ihminen sisällään. Raskaus ja synnyttäminen on monen mielestä yksi elämän arvokkaimmista tapahtumista, eikä kenelläkään miehellä ole mahdollisuutta niitä kokea. Joten kuukautisista valittaminen tuntuu aika pienestä valittamiselta, kun se mahdollistaa niinkin suuren etuoikeuden kuin äidiksi tuleminen. "Check your priviledge."
Kuinkahan moni mies haluais olla raskaana tai synnyttää? Mä vähän veikkaan ettei kovin moni. Kyllä ne on sellaisia asioita että moni mies jättää ne mielellään naisten tehtäväksi. Eihän edes kaikki miehet halua lapsia. Jotkut ei edes kestä olla mukana synnytyksessä...
Kai ymmärrät, että viestisi ei kerro mitään miehistä, vaan ainoastaan sinusta ja sinun miehiin kohdistuvista ennakkoluuloistasi. Yksi miesten "pakkokärsimys" voisi olla se, että negatiivisten stereotypioiden kohdistuminen miehiin ei ole ollenkaan niin paha juttu kuin niiden kohdistuminen naisiin.
Ei kaljuus satu lainkaan. Enkä ole vielä keksinyt miten se olisi minun elämääni haitannut :D
Miehillä iskee vasta myöhemmin potenssi-ja eturauhasongelmat. Tosin onhan naisillakin sitten vaihdevuosiongelmat. En keksi, parranajo ehkä?