Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähti, miten selvitä lasten kanssa?

Vierailija
05.05.2016 |

Mies muutti omilleen ihan yllättäen. En huomannut mitään varoitusmerkkejä ja se tuli niin puun takaa kun vaan tulla voi. Ehdittiin olla yhdessä noin 18v, alettiin seurustella ihan teineinä.. Vieläkin on vaikea käsittää, että tämä on oikeasti tapahtunut mulle/meille. Meillä on pienet lapset (4v ja 6kk) ja siitä johtuvaa väsymystä kyllä on molemmilla ollut, mutten kyllä ois voinut uskoa, että mies lähtee noin vaan!

Lapsiaan mies ei ole nähnyt lähtönsä jälkeen ja näyttää siltä, ettei häntä edes kiinnosta. Vanhempi lapsi vaikuttaa olevan ihmeissään, kun on aina ollut ns. isin tyttö ja kun nyt ei ole isäänsä nähnyt niin mm. kiukuttelee ns. turhista asioista. Vauva on pienestä asti ollut todella haastava tapaus ja edelleen on todella itkuinen ja nukkuu myös erittäin huonosti. Nukkuu kyllä yöllä, mutta herää noin puolen tunnin välein, aina ei ole edes nälkä, mutta kitisee ja nukahtaminen kestää.

Olen koko ajan todella väsynyt ja tuntuu, että tiuskin aiheettomasti vanhemmalle lapselle. Väsymyksen takia tunteet on entistä enemmän pinnassa ja monta kertaa päivässä meinaa itkettää.

Tuntuu, että olen ihan yksin tämän kaiken kanssa. Mulla ei ole täällä paljoa ystäviä/tuttuja, joille avautua ja purkaa huoliaan. Omat vanhempani ovat jo molemmat haudassa ja sisaruksia ei ole. Appivanhempiiin mulla on hyvät välit, mutta he ovat niin iäkkäitä, ettei heistä ole ainakaan lastenhoitoavuksi. He ovat yhtä ihmeissään poikansa käytöksestä ja ovat yrittäneet puhua tälle, mutta huonoin tuloksin.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän vahvat itsenäiset naiset enää miehiä tarvitse.

Vierailija
22/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset tarvitsevat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin ap on? Me Jyväskylässä. Apua saisit :)

Vierailija
24/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se elämä on. Jotkut miehet ei sopeudu isiksi mutta heistä kuitenkin tulee sellaisia kun ovat niin naisten mieleen, ja jotkut miehet taas sopisivat tosi hyvin isiksi mutta eivät ikinä löydä naista joka haluaisi tehdä lapsia heidän kanssaan, esimerkiksi koska ovat kilttejä ja vastuuntuntoisia mutta eivät tarpeeksi miehekkäitä/aloitteellisia................................elämä ei ole reilua.

Vierailija
25/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä apua Savonlinnassa tarjolla, jos vaan kelpaa :)

Vierailija
26/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy seurakunnaltakin apua.

Vierailija
27/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai tosissas ehdottanu.. En todellakaan myy, kaikesta huolimatta lapseni on mulle todella rakkaita, vaikka vauva onkin haastava tapaus.

ap

Vierailija kirjoitti:

Myy lapset? Kesäisin on paljon kysyntää.

Tämä ap:n kommentti kyllä vähän avaa sitä miksi mies on ollut ehkä epätoivoisessa tilanteessa. Toisaalta 18 vuotta takana? Miksi tajusi vasta nyt?

Vierailija
28/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen viikko-viikko systeemiin vaan kun ei voi pakottaa.. Oma exäni kieltäytyi siitä, eikä lastenvalvojan mukaan ole mahdollista ns. pakottaa. Tosin eksä olisi joutunut lopettamaan nykyisen työnsä sen vuoksi, mikä nyt ei mielestäni ole kyllä minun tai lasten ongelma..

Vierailija
29/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä apua tarjolla Tampereella!

Vierailija
30/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä! Pyydä tukiperhettä Pelastakaa Lapset Ry:ltä. Saisit ainakin yhden viikonlopun kuukaudessa hengähtää tai viettää sen vauvan kanssa kaksistaan tai vauva voisi ehkä myös olla tukiperheessä muutaman tunnin?

Vierailija
31/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli taas kaikki hyvin, kun av-mamma niin itselleen uskotteli. Av-mammat ovat maailman ainoita virheettömiä ihmisiä.

Vierailija
32/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi joka ei ajoissa saanut erottua, ennen muksuiluja. Teki penskatkin muijan mieliksi...

Vierailija
33/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä intoa, jolla kommentoijat tuputtavat viikko-viikko-järjestelyä ap:lle? Jos meille miehen kanssa tulisi ero ja hän ei lapsiaan haluaisi tavata, en heitä kyllä väkisin lähtisi vastahakoiselle isälle tunkemaan. On varmaan lapselle parempi olla kokonaan tapaamatta vanhempaansa, kuin kokea itsensä riesaksi. Tämä siis näin uusperheellisen näkökulmasta. 

Vierailija
34/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nuo on tosi hyvä ajatuksia, kiristää lapsilla mies palaamaan takaisin kotiin. Se olisi varmasti todella ihanaa.

Voi ihmiset. 

Ei voi pakottaa ketään mihinkään.

Eikö tuossa tilanteessa olisi parempi yrittää pitää sellaiset välit, että mies haluaisi ottaa lapsia.

Ymmärrän,että tosi hankala sopia mitään jos ei ilmaannu lupauksista huolimatta paikalle. Se on tietysti ongelma. 

Itse yrittäisin vedota mieheen hyvyydellä, siihen osaan mikä on isänä, vaikka tekisikin oikeasti mieli vetää turpaan. 

Toivottavasti ilmaantuu lastenvalvojalle vaikka sekin pitää pitää mielessä, että ei se autuaaksi tee. Vaikka tekisitte minkälaiset paperit miehen ei ole pakko ottaa lapsia. Lapsilla ei ole oikeuksia. Vanhempi voi olla vain jos haluaa.  Minä en ainakaan antaisi lapsia miehelle joka ei halua olla heidän kanssaan. 

Sinun pitää vaatia apua siellä lastenvalvojalla vaikka mies ottaisikin nimellisesti vastuuta. Heidän on autettava lapsia. Tai sitten yhteys sosiaalitoimistoon suoraan. Kyllä saat apua kun on kysymys lasten turvallisuudesta. Väsynyt äiti ei ole lapsille turvallinen, varsinkaan noin ison kriisin keskellä. 

Vierailija
35/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tuu hoitaa lapsia, että saisit nukkua niin mies maksaa lapsille hoitajan. Laittasin valitsee (ei varmasti oo laillista yms. Mut kiristäisin). Samaa mieltä oon, että vauva on liian pieni tohon viikko-viikko hommaan. Mut joo asiat Lastenvalvojalla kuntoon ja vetoaisin lapsiin, takasi en miestä ottais mut lapsille sais isä olla. Ehkä appivanhemmat vois puhua tästä isänä olosta? Tuttavilta kysyä apua ja mahdollisesti tukiperhettä hakemaan . Olen pahoillani puolestasi, tsemppiä!

Vierailija
36/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on ollut mieheni epätoivoinen tilanne mielestäsi? Että rakastan lapsiani vai, eikös jokainen äiti/isä rakasta lapsiaan, tuskin tämä mitenkään outoa on?

ap

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai tosissas ehdottanu.. En todellakaan myy, kaikesta huolimatta lapseni on mulle todella rakkaita, vaikka vauva onkin haastava tapaus.

ap

Vierailija kirjoitti:

Myy lapset? Kesäisin on paljon kysyntää.

Tämä ap:n kommentti kyllä vähän avaa sitä miksi mies on ollut ehkä epätoivoisessa tilanteessa. Toisaalta 18 vuotta takana? Miksi tajusi vasta nyt?

Vierailija
37/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset tarvitsevat

ja tästä syystä miehet ottavat vain 20% avioeroista.

Vierailija
38/75 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia ap:lle, hirveä tilanne...

Mutta av:laiset osaavat yllättää nähtävästi myös positiivisesti! Aina ollaan haukkumassa palstaa ja mammoja mutta löytyy täältä selkeästi myös ihania ihmisiä, jotka ovat valmiita auttamaan jopa täysin vierasta naista. Tulipa hyvä mieli kerrankin av:lla :)

Vierailija
39/75 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kaikkiin ketjuihin vastaile samat ihmiset. Mäkin olin positiivisesti yllättynyt, jotenkin oletin, että ap ois haukuttu lyttyyn, mutta ei, olikin ihan asiallisia viestejä pääsääntöisesti.

Tsemppiä ap:lle, kyllä se pikkuhiljaa helpottaa ja neuvolassa pidät puoles ja sanot, että tarvitset oikeasti apua, kyllä niillä on velvollisuus auttaa!

Vierailija kirjoitti:

Jaksamisia ap:lle, hirveä tilanne...

Mutta av:laiset osaavat yllättää nähtävästi myös positiivisesti! Aina ollaan haukkumassa palstaa ja mammoja mutta löytyy täältä selkeästi myös ihania ihmisiä, jotka ovat valmiita auttamaan jopa täysin vierasta naista. Tulipa hyvä mieli kerrankin av:lla :)

Vierailija
40/75 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Joensuussa apua olisi tarjolla. Sama tilanne ollut itsellä aikoinaan. Jaksamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi